Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 16
fot. Citroën / Citroën C4 1,6 VTi (120 KM) poprzednie następne
02.01.2017

Jaki samochód najlepszy do LPG?

Jaki samochód najlepszy do LPG? fot. Fiat


REKLAMA
Jet (120, 150 KM) stosowany w wielu modelach Fiata, Lancii i Alfy Romeo. W tej jednostce napędowej są już stosowane hydrauliczne popychacze zaworowe. Fiat w nowych samochodach oferuje instalacje gazowe do tych silników, co potwierdza możliwość ich zasilania LPG.
 
Honda Civic VIII generacjifot. HondaHonda Civic VIII generacji

Honda Civic 1,4 i-VTEC (100 KM)

Pomimo regulowanych luzów, 16-zaworowy silnik 1,4 i-VTEC bardzo dobrze współpracuje z instalacjami LPG. Regulacja luzów zaworowych jest bardzo prosta i nie wymaga wymiany żadnych elementów, dzięki czemu jej koszt nie jest duży.

Podobny sposób regulacji zastosowano w silnikach 1,8 i-VTEC (140 KM), 2,0 i-VTEC (156 KM)2,4 i-VTEC (201 KM), stosowanych w większych modelach Hondy. One także bardzo dobrze pracują na LPG.

Mitsubishi ASXfot. MitsubishiMitsubishi ASX

Mitsubishi ASX 1,6 Mivec (117 KM)

Opel Astra Hfot. OpelOpel Astra H

Stosowany w modelach ASX i Lancer 16-zaworowy silnik 1,6 Mivec o zmiennych fazach rozrządu ma hydrauliczne popychacze, dzięki czemu znakomicie nadaje się do zastosowania instalacji LPG, podobnie jak bliźniacze jednostki napędowe 2,0 i 2,4 Mivec, które Mitsubishi stosuje w Outlanderze.

Opel Astra 1,4 16V Twinport (90, 100 KM)

Szesnastozaworowe silniki 1,4 16V Twinport o mocy 100 KM stosowane w Oplach są już bardzo dobrze sprawdzone w eksploatacji na LPG i nie sprawiają żadnych poważniejszych kłopotów eksploatacyjnych. Hydraulicznie regulowane luzy zaworowe zapewniają właściwą pracę układu rozrządu bez konieczności okresowego sprawdzania luzów.

Renault Mégane IIfot. MototargetRenault Mégane II

Turbodoładowany silnik 1,4 16V (120, 140 KM) jest także znakomitą propozycją dla chcących skorzystać z zasilania LPG, co dodatkowo potwierdza fakt, że jest on oferowany z fabryczną instalacją gazową w sieci dealerskiej Opla.

Renault Mégane 1,6 16V (110 KM)

Kupując nowe Mégane w salonie, można zamówić do niego instalację gazową montowaną w serwisie, co potwierdza, że także w poprzednich wcieleniach Megane z silnikiem 1,6 można z powodzeniem zastosować instalację LPG, zapominając o regulacji zaworów, bo ta jednostka napędowa ma popychacze hydrauliczne. Silnik ten został już sprawdzony w eksploatacji na gazie, ponieważ jest oferowany w wersjach LPG samochodów Dacia.

3 generacje Seata Ibizyfot. Seat3 generacje Seata Ibizy (II, III i IV)

Seat Ibiza 1,4 16V (85 KM)

Jednostka napędowa o pojemności 1,4 l jest wyposażona w 16-zaworowy rozrząd i hydrauliczne popychacze, dzięki czemu można ją z powodzeniem adaptować do zasilania LPG za pomocą sekwencyjnych systemów gazowych IV generacji.

Znakomicie spisują się na gazie także silniki 1,0 (60, 75 KM)1,2 (75 KM) stosowane w Seatach, SkodachVolkswagenach.

Toyota Corolla X generacjifot. ToyotaToyota Corolla X generacji

Toyota Corolla 1,6 Valvematic (132 KM)

Volkswagen Golf IVfot. VolkswagenVolkswagen Golf IV

16-zaworowy silnik Toyoty o pojemności 1,6 l ma zmienne fazy rozrządu i zmienny wznios zaworów oraz hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu, co w kontekście zasilania LPG jest bardzo ważne, eliminując ryzyko przedwczesnego zużycia gniazd zaworowych.

Rodzina jednostek napędowych Valvematic obejmuje jeszcze dwie pojemności: 1,8 (147 KM)2 litry (152 KM), które stosowane są w większych modelach Toyoty.

Bardzo dobrą opinią wśród montażystów instalacji LPG cieszy się także silnik 1,33 Dual VVT-i (100 KM) stosowany w mniejszych modelach Toyoty (do Aurisa i Corolli włącznie). Hydrauliczne popychacze stosowane w 16-zaworowym układzie rozrządu ze zmiennymi czasami otwarcia (fazami) i wzniosami zaworów zapewniają właściwy luz w mechanizmie, bardzo ważny w kontekście gazowego zasilania silnika.

Volkswagen Golf 1,6 8V (100 KM)

Nieśmiertelny 100-konny silnik Volkswagena o pojemności 1,6 l jest jedną z najbardziej popularnych jednostek napędowych na rynku, która jeszcze do niedawna stanowiła trzon oferty silnikowej wielu modeli samochodów grupy VW.

Silnik 1,6 montowany był także w licznych modelach Audi, SeataSkody i występował także w wersji 16-zaworowej, która równie dobrze spisuje się na LPG.

Prosta konstrukcja, hydrauliczne popychacze w 8-zaworowym układzie rozrządu i pośredni wtrysk benzyny powodują, że silnik ten idealnie nadaje się do zasilania LPG, bezproblemowo współpracując z oferowanymi na polskim rynku sekwencyjnymi systemami gazowymi.

Zestawienie obejmuje tylko wybrane samochody i silniki, które bezproblemowo współpracują z instalacjami LPG. Na rynku można znaleźć jeszcze wiele innych pojazdów, które idealnie nadają się do zasilania LPG. Wybierając samochód z myślą o montażu instalacji gazowej najlepiej zapytać o to, jak sprawuje się on na gazie w warsztacie montującym i obsługującym samochodowe instalacje LPG.

Polecam także dział Praktyk radzi, gdzie możecie zadać pytanie m.in. odnośnie możliwości montażu instalacji LPG w interesującym Was samochodzie.





Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: Informacje producentów, informacja własna



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.