REKLAMA
05.02.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

Czy to może być reduktor?


Pytanie

Witam, od pewnego czasu, gdy poziom gazu w zbiorniku spadnie poniżej połowy silnik gaśnie na wolnych obrotach-np dojeżdżam do skrzyżowania, wysprzęgle to obrotomierz spada szybko na dół i silnik gaśnie. Zapalam i już jest ok, przejade kilka km i znowu sie może powtórzyć albo i nie. Tankuje do pełna i jest ok aż do połowy. Zapalila mi sie kontrolka od silnika-wskazalo na błąd"zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna". Dodam że 2 miesiące temu wymieniona była listwa wtryskowa + regulacja włącznie z nowym softem w serwisie forda. Filtry,świece itd nowe. Kontrolke skasowalem i juz przez jakis czas bylo Ok auto nie gaslo ale ostatnio podczas jazdy nagle zapalila sie znowu kontrolka silnika. Pytalem juz kliku "fachowców" i każdy mówi co innego. Jakie mogą być mniej wiecej koszty takiego reduktora-każdy serwis podaje co innego-od 400 do 1000 za sam reduktor....

Praktyk:
Systemy wtrysku gazu (większość) dają możliwość podglądania wielu parametrów podczas tzw. "próby drogowej". Najlepiej dokonać takiej jazdy w czasie kiedy wystepuje objaw co niestety często jest przynajmniej trudne (a czasami niemożliwe). Powodów opisywanych problemów może być kilka. Elementów odpowiedzialnych za skład mieszanki w aucie jest wiele. Wspomniany reduktor może być przyczyną, ale nie musi. Jego wiek (instalacja z 2004 roku) może wskazywać na konieczność jego regeneracji lub wymiany. Za problemy ze składem mieszanki odpwiedzialna może być także sonda lambda. Jednym z często spotykanych uszkodzeń, które są trudne do wychwycenia, jest okresowe "zwieranie do masy". Sonda lambda, w określonym zakresie temperatur pracy podaje błędny sygnał do sterownika benzynowego. Na podstawie błędnego sygnału, system próbuje sterować układem gazowym i w wyniku tego auto źle funkcjonuje, np. gaśnie. Usterka ta podczas pracy silnika na benzynie nie musi powodować tak wyraźnych objawów jak podczas pracy na gazie. Proponuję wykonać dokładniejszą diagnostykę - sprawdzić działanie sondy lambda, wykonać jazdę próbną. Jeżeli nie udaje się wywołać objawu - wtedy niestety serwis może mieć problemy z ustaleniem precyzyjnie przyczyny i może się okazać konieczne "podstawienie" danego elementu na próbę. Koszty reduktorów w zależnosci od marki są bardzo różne. Najłatwiejsza (czyli najtańsza jeśli chodzi o robociznę) będzie wymiana na taki sam typ. Unikamy wtedy konieczności przerabiania mocowania, podejścia przewodów wodnych czy gazowych a dodatkowo mamy pewność, że jest taki jaki przewidział producent. W uzasadnionych przypadkach można stosować reduktory innych typów ale o odpowiednich parametrach.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.