12.02.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Mitsubishi ASX (2014), Fiat 500L (2014)?

Samochody:
- Mitsubishi ASX 2014 r., 1.6 2WD 117 KM (86 kW)
- Fiat 500L 2014 r., 1.4 16V 95 KM (70 kW)

Praktyk:

Z uwagi na zastosowane w układzie rozrządu hydrauliczne popychacze lepszym pod kątem zastosowania LPG samochodem wydaje się silnik 1.4 16V (95 KM) Fiata 500L. Dzięki temu nie trzeba pamiętać o okresowej regulacji luzu zaworowego. W Fiacie można zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Hydrauliczne popychacze nie są oczywiście warunkiem koniecznym, aby silnik mógł być zasilany paliwem gazowym. Silnik 1.6 (117 KM) Mitsubishi ASX także można z powodzeniem zaadaptować do zasilania LPG. W nim również można zastosować instalację IV lub V generacji. Jednak decydując się na system IV generacji należy zastosować dodatkowy układ lubryfikacji gniazd zaworowych. W przypadku zastosowania systemu V generacji nie jest on potrzebny.

Bez względu na zastosowany rodzaj systemu zasilania LPG, silnik Mitsubishi wymaga okresowej kontroli i ewentualnie regulacji luzów zaworowych, zgodnie z zaleceniami producenta.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.