06.02.2009
Pytanie o eksploatację instalacji.

Problem z jazdą po przełączeniu na gaz


Pytanie

Samochód po osiagnięciu odpowiednich obrotów przełącza się na gaz i od razu traci moc. Musi być dobrze rozgrzany, żeby jakoś się rozbujał.

Praktyk:
Opisane objawy wskazują na znaczne zmienianie się składu mieszanki (zimny/ciepły silnik). Zakładam, że wykonywana była regulacja i nic nie dała. Głównym powodem takiego działania może być praca teromstatu powietrza w układzie dolotowym silnika. Jego rolą jest kierowanie do silnika ciepłego powietrza, gdy silnik jest zimy, a po rozgrzaniu chłodnego. Wraz z tą zmianą następuje także zmiana średnicy przewodu zasysającego powietrze do silnika. Gdy silnik jest zimny, termostat zasysa przewodem o dość małej średnicy ciepłe powietrze, a gdy silnik jest ciepły zasysa powietrze wiekszym przewodem chłodne powietrze.Ta zmiana ilości zasysanego powietrza ma decydujący wpływ na zmianę składu mieszaniny gazowo-powietrznej czyli na parametry jazdy.Proponuję "zablokować" termostat w pozycji zasysania zimnego powietrza. Trzeba także do tego ustawienia, wykonać regulację instalacji.


Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.