19.02.2015
Który samochód wybrać do LPG?

Toyota Auris (2009), Toyota Auris (2008), Honda Civic (2008), Ford Focus (2008), Opel Astra (2008), Kia Cee`d (2008), Ford Focus (2009), Opel Corsa (2008), Opel Astra (2009), Audi A4 (2007), Volvo S60 (2006), Opel Signum (2006)?

Samochody:
- Toyota Auris 2009 r., 1.6 Valvematic 132 KM (97 kW)
- Toyota Auris 2008 r., 1.6 Dual VTT-i 124 KM (91 kW)
- Honda Civic 2008 r., 1.8i-VTEC 140 KM (103 kW)
- Ford Focus 2008 r., 1.8 125 KM (92 kW)
- Opel Astra 2008 r., GTC 1.8 140 KM (103 kW)
- Kia Cee`d 2008 r., 2.0 CVVT 143 KM (105 kW)
- Ford Focus 2009 r., 2.0 16V 145 KM (107 kW)
- Opel Corsa 2008 r., 1.6 Turbo 150 KM (110 kW)
- Opel Astra 2009 r., GTC 2.0 Turbo 200 KM (147 kW)
- Audi A4 2007 r., 1.8T 163 KM (120 kW)
- Volvo S60 2006 r., 2.0T L5 180 KM (132 kW)
- Opel Signum 2006 r., 2.2 direct 155 KM (114 kW)

Praktyk:

Prawie wszystkie silniki samochodów z tego zestawienia nadają się do zasilania LPG. Wyjątkiem jest silnik 2.2 direct (155 KM) stosowany w Oplu Signum, który jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny i według informacji jakie mam, gazowy układ zasilania do niego nie został dotychczas opracowany przez żadnego z producentów instalacji LPG.

Pozostałe silniki z tego zestawienia mogą być zasilane LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silniki samochodów:

  • Toyota Auris 2009 r., 1.6 Valvematic 132 KM (97 kW),
  • Toyota Auris 2008 r., 1.6 Dual VTT-i 124 KM (91 kW),
  • Opel Astra 2009 r., GTC 2.0 Turbo 200 KM (147 kW),
  • Audi A4 2007 r., 1.8T 163 KM (120 kW) z pośrednim wtryskiem benzyny,

mogą być zasilane LPG bez stosowania dodatkowej lubryfikacji gniazd zaworowych.

Natomiast decydując się na zasilanie LPG silników samochodów:

  • Honda Civic 2008 r., 1.8i-VTEC 140 KM (103 kW),
  • Ford Focus 2008 r., 1.8 125 KM (92 kW),
  • Ford Focus 2009 r., 2.0 16V 145 KM (107 kW),
  • Opel Astra 2008 r., GTC 1.8 140 KM (103 kW),
  • Opel Corsa 2008 r., 1.6 Turbo 150 KM (110 kW),
  • Kia Cee`d 2008 r., 2.0 CVVT 143 KM (105 kW),
  • Volvo S60 2006 r., 2.0T L5 180 KM (132 kW),

z wykorzystaniem systemów IV generacji, należy zastosować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. Zastosowanie w tych jednostkach napędowych systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji, podobnie jak w pierwszej grupie silników.

Do tych samochodów pasują instalacje:
AGIS, BRC, Elpigaz, KME, Landi Renzo, Lovato, LPGTECH, Optima, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli, Zenit.



Ekologiczne oszczędzanie dzięki LPG

Ładowanie video...




gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.