Zadaniem systemu ISA2 jest automatyczna modyfikacja mapy gazowej w funkcji prędkości obrotowej silnika. Oznacza to, że po włączeniu funkcji autoadaptacji następuje zbieranie punktów z mapy benzynowej. Osoba dokonująca kalibracji jest informowana dźwiękowo o poprawności wykonywania tej czynności. Po jej zakończeniu system przełącza się na zasilanie gazem, cały czas porównując pracę silnika na LPG przy określonych parametrach (obciążenie i prędkość obrotowa) z mapą zebraną z układu benzynowego. Dzięki temu sterownik jest w stanie precyzyjnie wyliczyć dawkę paliwa gazowego dostarczanego do silnika.
Jeśli jednostka napędowa wejdzie w zakres, w którym jeszcze nigdy nie pracowała na gazie sterownik poinformuje użytkownika sygnałem dźwiękowym o przejściu na zasilanie benzyną w celu zebrania parametrów (prędkość obrotowa, obciążenie silnika, czyli podciśnienie w układzie dolotowym oraz czas wtrysku benzyny). Po zakończeniu zbierania danych silnik zawsze w tym zakresie będzie pracował na gazie. Sytuacja taka może mieć także miejsce jeśli zwiększymy obciążenie (jazda z przyczepą) lub jeśli samochód porusza się na dużych wysokościach n.p.m.(zmniejszone ciśnienie atmosferyczne). Dzieje się tak zawsze, kiedy sterownik wejdzie w zakres pracy, w którym silnik jeszcze nie pracował na gazie.
Sterownik ISA2 ułatwia procedurę kalibracji, nie jest konieczne zebranie mapy benzynowej we wszystkich zakresach pracy silnika, ponieważ nie zawsze montażysta jest w stanie to zrobić, szczególnie w zakresie maksymalnych obciążeń (nie wszyscy dysponują hamownią, aby zrobić to w bezpiecznych warunkach). System zrobi to sam w czasie eksploatacji przez użytkownika.
Nowy produkt AC wyposażono w dodatkową funkcję umożliwiającą zasilanie silników Wankla (dotychczas konieczne było zastosowanie odpowiedniego oprogramowania wgrywanego do sterownika). Rozszerzono również gamę obsługiwanych wtryskiwaczy i czujników temperatury gazu o nowo pojawiające się na rynku modele. ISA2 może współpracować ze sterownikami samochodów działających na tzw. odwróconych korektach adaptacyjnych. Możliwe jest również ustalenie liczby awaryjnych uruchomień na gazie. Przekroczenie maksymalnej liczby uruchomień z wykorzystaniem LPG zmusza użytkownika do wizyty w serwisie. Sterownik jest również przystosowany do zbierania sygnału prędkości obrotowej z czujnika wałka rozrządu, niekoniecznie z cewki zapłonowej.
Kolejną przydatną funkcją jest możliwość rozładowania ciśnienia narastającego w reduktorze i układzie niskiego ciśnienia w czasie hamowania silnikiem (zamknięte wtryskiwacze gazu). Po osiągnięciu zadanej w programie konfiguracyjnym wartości ciśnienia następuje kontrolowane upuszczanie gazu do silnika tak, aby nie powodowało to nieprawidłowości w jego pracy. Brak tej funkcji często przyczyniał się do zaświecenia kontrolki awarii silnika przy dodaniu gazu po hamowaniu silnikiem.
Nowy sterownik powinien stanowić duże ułatwienie dla montażystów ponieważ nie wymaga żmudnej kalibracji wykonywanej na drodze (nie każdy dysponuje możliwością przeprowadzenia kalibracji instalacji LPG na hamowni podwoziowej), a nie zawsze w warunkach ruchu drogowego można symulować pewne stany pracy silnika (np. pełne obciążenie).
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl