REKLAMA
01.07.2013

BYD K9 potwierdza swoje możliwości

W ostatnim czasie informowaliśmy o prowadzonych w Warszawie testach, produkowanego w Chinach, elektrycznego autobusu BYD K9. Obecnie autobus jest testowany w Krakowie. W jaki sposób pojazd trafił do stolicy Małopolski?
REKLAMA

Dystans z Warszawy do Krakowa (310 km) autobus pokonał na własnych kołach, bez konieczności doładowania akumulatorów, a po dojechaniu na miejsce okazało się, że bateria zachowała jeszcze 31% pojemności.

Autobus elektryczny BYD K9fot. Automotive Europe CorporationAutobus BYD K9 na ulicach Warszawy

Podawane przez producenta dane odnośnie przebiegu autobusu na jednym ładowaniu potwierdzają się. W czasie jazd testowych w Warszawie pojazd na jednym ładowaniu pokonywał odcinki około 250 km.

Koszt pokonania takiego odcinka to około 125 zł (50 zł/100 km), co stanowi 25% kosztów paliwa autobusu zasilanego konwencjonalnie (za pomocą silnika Diesla).

Przy dziennym przebiegu autobusu w granicach 150 km autobus elektryczny BYD jest w stanie zaoszczędzić około 80 tys. zł rocznie w stosunku do dieslowskiego odpowiednika, przy zerowej emisji spalin. Przy takim dziennym przebiegu czas ładowania baterii trakcyjnej autobusu wynosi około 3 godzin.

W pierwszym kwartale 2013 r. BYD K9 uzyskał homologację europejską, co pozwoliło na oficjalne rozpoczęcie sprzedaży. Elektryczne autobusy BYD kursują już w Holandii (6 sztuk, 35 zamówionych)we Włoszech (2 sztuki w Mediolanie). Pierwsze zamówienia spłynęły także z Turcji i Izraela, a w Stanach Zjednoczonych rozpoczęto realizację planu budowy fabryki autobusów z przeznaczeniem na rynek północnoamerykański.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: BYD



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.