Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 2
fot. TUM CREATE / Budowa skutera VOI: 1- wymienna przednia część skutera (przykład do przewozu pasażera), 2- komfort i bezpieczeństwo pasażera jest według twórców pojazdu porównywalne z samochodem osobowym, 3- siedzenie kierowcy znajduje się z tyłu (przednia część nadwozia osłania kierowcę), 4- stabilność w czasie postoju zapewnia podpórka, która ułatwia zajmowania miejsca w pojeździe, 5- źródło napędu skutera VOI nie emituje szkodliwych składników spalin oraz hałasu poprzednie następne
27.05.2013

Wielofunkcyjny skuter

Wielofunkcyjny skuter fot. TUM CREATE

TUM CREATE to wspólny program badawczy prowadzony przez Technische Universität München (TUM) i Nanyang Technological University (NTU) w Singapurze finansowany przez tamtejszą Narodową Fundację Badań (National Research Foundation).
REKLAMA

Skuter VOI, którego nazwa pochodzi z języka wietnamskiego, w którym oznacza on słonia, będącego symbolem bezpieczeństwa i inteligentnego transportu, jest wspólnym dziełem studentów z MonachiumNanyang. Celem projektu było opracowanie taniego, wielofunkcyjnego, elektrycznego pojazdu do gęsto zaludnionych dużych miast, który oferując zwrotność i mobilność skutera mógłby zapewnić poziom bezpieczeństwa podróżowania znany z samochodów osobowych.

Skuter VOIfot. TUM CREATEVOI ma niecodzienną jak na skuter konstrukcję z kierowcą siedzącym z tyłu

Skuter VOI ma specyficzną konstrukcję, ponieważ kierowca siedzi za pasażerem. Ten ostatni jest przebywa w zamkniętej kabinie, która dodatkowo zwiększa sztywność pojazdu. Skuter może spełniać różne zadania, oprócz przewozu osób może także być pojazdem ze skrzynią ładunkową czy pełnić funkcję mobilnego punktu małej gastronomii.

Prototyp skutera pokazano na wystawie Taiwan International Electric Vehicle Show (EV Taiwan) w Taipei World Trade Center 10 kwietnia 2013 r.

VOI ma zasięg 80 km i może osiągać prędkość 45 km/h. Litowo-jonowa bateria trakcyjna o napięciu 48 V jest zdolna do zgromadzenia 3 kWh energii elektrycznej.

Skuter VOI to tylko jedna z prac TUM CREATE. Ten program badawczy pozwala na współpracę około 100 naukowców z ponad 20 krajów, którzy zajmują się różnymi dziedzinami nauki począwszy od badań na poziomie molekularnym do systemów symulacji i modelowania infrastruktury w dużych miastach. Prowadzone są także prace nad pokładowymi systemami stosowanymi w samochodach, np. klimatyzacji, a badania w dziedzinie elektrochemii służą doskonaleniu zestawów baterii trakcyjnych stosowanych w samochodach.

W 2013 roku na Tokyo Motorshow TUM CREATE przedstawi prototyp elektrycznej taksówki EVA.




Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Piotr Złoty
źródło: TUM CREATE



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.