REKLAMA
LPG
27.02.2017

TECNO/Montecarlo W12 GT LPG

Monako kojarzy się z motoryzacją głównie (o ile nie wyłącznie) przez pryzmat rozgrywanego tam legendarnego Rajdu Monte Carlo, a jednak od 1983 r. produkuje się tam samochody. Jeden z nich prezentowaliśmy zresztą kilka lat temu...
REKLAMA
TECNO/Montecarlo W12 GT LPG na torze wyścigowymfot. Montecarlo AutomobileKochamy wszystkie samochody napędzane LPG, ale takie jak ten darzymy szczególnym uczuciem

Montecarlo Rascasse, bo tak nazywał się tamten model, był supersportową maszyną z umieszczonym centralnie silnikiem BMW (zbudowanym dla Rolls-Royce'a Phantoma), który po kuracji sterydowej „wyciskał” równiutkie 500 KM. Takich pojazdów na świecie nie brak, jednak wyprodukowany w 15 egzemplarzach Rascasse (po 500 tys. euro za sztukę) wyróżniał się montowaną seryjnie instalacją LPG, w dodatku karmiącą silnik autogazem z domieszką wodoru. Tyle w kwestii wspomnień, bo oto mały producent z Monako połączył siły z włoską firmą TECNO, by wspólnymi siłami przygotować nowy pojazd. Rzecz jasna, również napędzany LPG.

Pojazd, noszący nieszczególnie przyjazną dla ucha i pamięci nazwę TECNO/Montecarlo W12 GT LPG, zaprezentowano w połowie lutego 2017 r. podczas pierwszej edycji wystawy samochodowej Salone Internazionale dell’Automobile di Monaco. Ta nowa w europejskim kalendarzu podobnych wydarzeń impreza to nie tylko targowisko próżności, jakich wiele – tutaj nacisk kładzie się na bezpośredni kontakt zwiedzających z eksponatami i jak najmniejszy wpływ prezentowanych aut na środowisko naturalne. Chociaż, jak to w Monako, ekskluzywność i astronomiczna moc też mają znaczenie. Wszak nigdzie indziej nie ma takiego zagęszczenia Ferrari, Bentleyów i Bugatti na kilometr kwadratowy, jak w tym małym księstewku.

Połączenie Montecarlo Automobile i TECNO ogłoszono podczas Bologna Motor Show w grudniu 2016 r., a na pierwszy owoc tej fuzji nie musieliśmy długo czekać. W12 GT LPG to napędzana autogazem maszyna stworzona do zmagań na torze, tym razem wyposażona, jak sugeruje nazwa modelu, w opracowany przez koncern Volkswagen dwunastocylindrowy silnik w układzie W, powstały ze „złożenia” dwóch jednostek typu VR6 na wspólnym wale korbowym, ale nie wzdłuż, a obok, dla oszczędności miejsca. Szczegóły systemu gazowego pozostają bardzo ograniczone, wiadomo jednak, że w jego opracowaniu (tak, jak w przypadku instalacji do modelu Rascasse) miała udział renomowana włoska firma BRC, a także jej oddział BRC Racing Team. I podobnie jak Rascasse, także W12 GT LPG przypomina bardziej znane modele supersamochodów, tym razem koncepcyjnego Volkswagena W12 Nardò. Brak na razie informacji na temat wersji drogowej nowego modelu, ale będziemy trzymać rękę na pulsie.


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Electric Motor News



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.