REKLAMA
LPG
Zamknij
Następne zdjęcie
Cała galeria
1 z 5
fot. Czakram / Zbiornik taki, jak się spodziewamy, w miejscu, w którym się go spodziewamy poprzednie następne
20.11.2017

Kia Picanto LPG - from Tarnów with love

Kia Picanto LPG - from Tarnów with love fot. Czakram

Kia Picanto poprzedniej generacji była dostępna w salonach koreańskiej marki z fabryczną instalacją LPG. W nowym modelu pojawia się dedykowany system BRC, opracowany przez Czakram w Tarnowie. W ten sposób maluch dołącza do Rio i Vengi.
REKLAMA
Kia Picanto LPGfot. CzakramTrzeba wprawnego oka, by odróżnić Picanto III od modelu poprzedniej generacji. Jesteśmy jednak prawie pewni, że patrzymy na bieżące wcielenie tego auta

Picanto było dotąd jedyną Kią z fabryczną instalacją gazową, ale nie jedyną z instalacją gazową w ogóle, tyle że pozostałe modele miały właśnie układy dedykowane, przygotowane przez Czakram. Obecna, trzecia generacja koreańskiego mikrusa z rynkowego segmentu A trafia jednak na nasz rynek wyłącznie w wersjach benzynowych (bo i do tej pory nie ruszyła produkcja fabrycznej odmiany gazowej), dlatego na zlecenie importera powstała instalacja dedykowana, oparta na elektronice Sequent 32 z katalogu BRC, tyle że z mapą wtrysku skonfigurowaną pod kątem konkretnego silnika.

Wypadałoby zatem zdradzić, z jakim to silnikiem mamy do czynienia. Instalację LPG, co bardzo nas cieszy, połączono z najmocniejszą jednostką napędową w gamie Picanto (przy okazji jedyną czterocylindrową) o pojemności 1,25 l i mocy 84 KM. Gaz dopływa do komór spalania z umieszczonego we wnęce koła zapasowego zbiornika toroidalnego o pojemności brutto 34 l, który praktycznie mieści nieco ponad 27 l LPG. Wydaje się niewiele, ale przy skromnym apetycie koreańskiego autka na paliwo powinno i tak wystarczyć na co najmniej 300 km jazdy. Do miasta nic więcej nie trzeba, a i okazjonalny wypad na działkę/nad wodę/do teściowej nie okaże się uciążliwy, w każdym razie nie z racji zasięgu.

Kia Picanto LPG - przełącznik rodzaju zasilaniafot. CzakramPrzełącznik nie najłatwiejszy do obserwowania, ale każdy, kto miał samochód z instalacją LPG, wie, że to nie jest kluczowa kwestia

Picanto LPG w wersji prototypowej przechodzi aktualnie testy w rękach tarnowskiego dealera Kii pod okiem techników firmy Czakram. Gdy próby dobiegną końca, auto wejdzie do sprzedaży w całej Polsce (dealerzy mają je już w cennikach i przyjmują zamówienia), z podtrzymaniem typowej dla modeli tej marki 7-letniej gwarancji. Biorąc pod uwagę, że Kia i Czakram współpracują od 2006 r., testy to tylko formalność, ale dla absolutnej pewności na pewno nie zaszkodzi sprawdzić wszystkiego w warunkach „bojowych”. Czekamy na oficjalną premierę i liczymy, że uda nam się pozyskać egzemplarz nowego Picanto, by przeprowadzić test we własnym zakresie. Czuwaj!


Sprawdź! Zamów wycenę instalacji LPG do swojego samochodu


Newsletter


  • 7 tys. czytelników
  • Auta na LPG
  • Testy i relacje wideo
  • Nowości i porady

Robert Markowski
źródło: Czakram



gazeo.pl 2007-2017 Wszelkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.