1

Odp: Audi A4 B7 2.0 T 2006 rok

To chyba jest FSI? Wejdź na stronę Elpigaz albo Brc. Tam coś znajdziesz n.t FSI.

2

Odp: Audi A4 B7 2.0 T 2006 rok

Sequent SDI

3

Odp: Audi A4 B7 2.0 T 2006 rok

Odgrzeję troszkę temat, bo po targach widać mniej więcej poziom opanowania tematu aut z wtryskiem bezpośrednim.

AC S.A. pozostaje mocno tajemnicze, choć działającą instalację ma. Miało być szumnie na targach, ale jeszcze nie jest - jak widać trzeba więcej czasu. KME też pokazało syfa z zamontowaną instalacją, szczegóły pracy na LPG są dosyć niewyraźne - wiadomo tylko, że na wolnych obrotach auto chodzi wyłącznie na Pb.
Rzetelnej i bardziej konkretnej informacji udzielił technik Landi Renzo Polska - instalacja chodzi, ale na wolnych również wyłącznie na benzynie, co gorsza - benzyną podpiera się we wszelkich stanach nieustalonych, tym obficiej, im gwałtowniej zmieniają się parametry pracy silnika. Oznacza to niestety, że ludzie z ciężką nogą szkodzą ekonomii używania auta podwójnie - nie dość, że auto pali więcej, bo jest butowane, to jeszcze im bardziej się go katuje, tym więcej podjada wachy... Ceną Landi Renzo nigdy nie rozpieszczało, co wskazuje, że sensowność tak pomyślanego systemu może być dyskusyjna.

Pozostaje nam poczekać jeszcze trochę na pierwsze wdrożenia AC S.A. Może jeszcze przed wakacjami będziemy montować pierwszą pilotową instalację...

4

Odp: Audi A4 B7 2.0 T 2006 rok

Tu, na tym forum, ponad rok temu mówiłem, że poszedłbym tą drogą... Tyle że Vialle oprócz tego, że oferuje wtrysk fazy ciekłej od dawna, nie zrewolucjonizowała rynku LPG, bo cały czas ma problem z trwałością pomp gazu, nawet jeśli pracują na ciśnieniu kilku, a nie jak tu - 150 bar...
Tak więc - idea najoczywistsza na świecie, ale boję się o wykonanie...

5

Odp: Audi A4 B7 2.0 T 2006 rok

A co wiesz o charakterystyce ciekłego LPG?
Proponuję zerknąć na tablice własności fizykochemicznych mieszaniny propan-butan w fazie ciekłej i porównać z benzynami lekkimi...