26

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

mariusz_2050 napisał/a:
SebastianS napisał/a:

Z tego powodu BRC ryje nosem, bo się nie wyrobi z obsługą tak krótkich, jak w trybie wtrysku co obrót wału czasów.


Czy Ciebie BRC skrzywdziło???, że piszesz głupoty. Zastanów się ile trwa obrót wału a ile czas wtrysku nawet jeżeli byłaby to full grupa (zapewne wysokie obroty)? W tym zakresie to nawet valteki to obsłużą. No chyba, że to Twoja kolejna opowieść z cyklu "wtryski keihin są podróbką hana" lol


laiku, bawi mnie fakt, że wykłuwasz mi oczy kwestią które wtryski sa podróbką których, bo jak się sprawa ma - dowiedziałeś się z mojego własnego postu, gdzie sprostowałem błędną informację, jaką wcześniej zamieściłem. Ja nie mam problemów z przyznaniem się do popełnionego błędu, Ty zaś - im częściej wychodzi jak mało wiesz o prawidłowym gazowaniu aut - tym częściej pozbawiasz swoje posty warstwy merytorycznej, zastępując ją komunałami typu "gadasz bzdury".

Przedział istniejących w lanosie czasów wtrysku to od 1,6 ms do 7,5 ms. Silnik kręci się do 6500 obr.min, co daje jeden obrót wału w 9,23 ms. To jest realny najdłuższy czas wtrysku gazu, jaki może zostac zrealizowany bez zapętlenia, w warunkach max buta. Jaki więc będzie gazowy odpowiednik czasu wtrysku benzyny o wartości 1,6 ms? 1.8? 1,9? 2,1? A co przy zimnym gazie, gdzie działa korekta skracająca? A co z kolei na ciepłym gazie, przy max bucie, kiedy następuje spadek ciśnienia (jakiś tam zawsze następuje), gdzy działa korekta wydłużaqjąca po teperaturze i ciśneiniu jednocześnie? Jaki więc realny zakres czasów wtrysku musi obsługiwać wtryskiwacz gazu, żeby obsłużyć taki silnik?

Powiem od razu: Bez stabilnie obsługiwanych czasów od 1,4 ms - będzie problem przeciągania za krótkiej kołdry. Takich czasów nie obsłuży ani Magic Jet (stabilność od 2,3 ms) ani BRC (stabilność od 2,8 ms) ani tym bardziej Valtek, nawet żółty (stabilność od 2,9ms).

Mariusz, kończę z Tobą wszelkie dyskusje, poziom Twojej wiedzy żałośnie się odsłonił, a szczekania nie trawię.

27

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

dewon napisał/a:

Silniki 2.0 w Leganzie/Nubirze sa nieco ine niz te z Lanosa i nie chodzi mi nawet o pojemnosc.

co prawda oba produkowane są jako "modyfikacja" oplowskich jednostek i stad jak mniemam specyficzny sposob sterowania (zauwazylem rowniez ze taki sposob sterowania zazwyczaj jest laczony z brakiem MAF sensora) Czasy wtryskow nie determinuja jednak sposobu sterowania wtryskiwaczami, czyli po czasach wtrysku nie mozna przesądzać czy jest to full grupa czy pol sekwnecja. Jesli sie myle to poprosze o jakies argumenty.

Sadze jednak, że w przypadku silnikow 2.0 ktore maja wtryskiwacze w kolektorze bedzie latwiej wysterowac nawet tak nietypowe czasy. mowie o wolnych wtryskach - poniewaz medy, matrixy czy nawet magic jet w przypadku 2.0 nie powinny miec zadnego problemu.


Tak, są inne, bo dwulitrowe. Silnik lanosa 1,6 16V i nubiry 1,6 16V to ta sama jednostka, A16DMS, dwulitrowy silnik jest z rodziny X (X20SED), co dla nas o tyle nie ma znaczenia, że oba sterowane były dokładnie tym samym sterownikiem (system ITMS-6F), oczywiście każdy z mapami odpowiadającymi danemu silnikowi.

Jeśli przez sterowanie półsekwencyjne rozumieć wysterowanie dwóch par wtryskiwaczy dwoma pinami ECU, na których sygnały pojawiają się naprzemiennie - to oczywiście wszystkie omawiane tu silniki są sterowane półsekwencyjnie.
Jednak cały czas mówię tu o sytuacji, gdzie w pewnym zakresie obrotów i obciążeń, pojawia się zmiana sposobu sterowania wtryskiwaczami - a mianowicie wtrysk przestaje być realizowany co obrót wału, naprzemiennie dla par cylindrów 1-4 oraz 2-3, a zaczyna być realizowany co dwa obroty wału, jednocześnie dla wszystkich cylindrów, dwukrotnie dłuższymi czasami. Dla mnie to full grupa pełną gębą - jeśli dla Ciebie, Dewon nie - oznacza to że nasz spór ma charakter semantyczny i jako taki nie ma dalszego sensu.
Z powyższego opisu jednoznacznie wiadomo o co chodzi - i na tym się skupmy.

28

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

Nie tylko. Hana 2000 też, nawet lepiej, bo się da wpakować pojedynczo. A szybsza jest niż Matrix.

A tutaj - screen z ustawień nubiry 2,0, widać wyraźnie obszar przełączenia na fullgrupę.
Przy okazji zwracam uwagę na wersję oprogramowania, jaką testujemy  :razz:

29

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

Yyy... rozumiem, że to do kolegi Mariusza? :-)

30

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

ech... żałuję, że nie ma tu emotki obrazującej, jak ten kropek leży na plecach i ze śmiechu przebiera nóżkami...

31

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

mariusz_2050 napisał/a:
SebastianS napisał/a:
mariusz_2050 napisał/a:
SebastianS napisał/a:

Z tego powodu BRC ryje nosem, bo się nie wyrobi z obsługą tak krótkich, jak w trybie wtrysku co obrót wału czasów.


Czy Ciebie BRC skrzywdziło???, że piszesz głupoty. Zastanów się ile trwa obrót wału a ile czas wtrysku nawet jeżeli byłaby to full grupa (zapewne wysokie obroty)? W tym zakresie to nawet valteki to obsłużą. No chyba, że to Twoja kolejna opowieść z cyklu "wtryski keihin są podróbką hana" lol


laiku, bawi mnie fakt, że wykłuwasz mi oczy kwestią które wtryski sa podróbką których, bo jak się sprawa ma - dowiedziałeś się z mojego własnego postu, gdzie sprostowałem błędną informację, jaką wcześniej zamieściłem. Ja nie mam problemów z przyznaniem się do popełnionego błędu, Ty zaś - im częściej wychodzi jak mało wiesz o prawidłowym gazowaniu aut - tym częściej pozbawiasz swoje posty warstwy merytorycznej, zastępując ją komunałami typu "gadasz bzdury".

Przedział istniejących w lanosie czasów wtrysku to od 1,6 ms do 7,5 ms. Silnik kręci się do 6500 obr.min, co daje jeden obrót wału w 9,23 ms. To jest realny najdłuższy czas wtrysku gazu, jaki może zostac zrealizowany bez zapętlenia, w warunkach max buta. Jaki więc będzie gazowy odpowiednik czasu wtrysku benzyny o wartości 1,6 ms? 1.8? 1,9? 2,1? A co przy zimnym gazie, gdzie działa korekta skracająca? A co z kolei na ciepłym gazie, przy max bucie, kiedy następuje spadek ciśnienia (jakiś tam zawsze następuje), gdzy działa korekta wydłużaqjąca po teperaturze i ciśneiniu jednocześnie? Jaki więc realny zakres czasów wtrysku musi obsługiwać wtryskiwacz gazu, żeby obsłużyć taki silnik?

Powiem od razu: Bez stabilnie obsługiwanych czasów od 1,4 ms - będzie problem przeciągania za krótkiej kołdry. Takich czasów nie obsłuży ani Magic Jet (stabilność od 2,3 ms) ani BRC (stabilność od 2,8 ms) ani tym bardziej Valtek, nawet żółty (stabilność od 2,9ms).

Mariusz, kończę z Tobą wszelkie dyskusje, poziom Twojej wiedzy żałośnie się odsłonił, a szczekania nie trawię.


(...)Kolejną bzdurą jest to, że wtryskiwacz hana ma czas reakcji 0,8ms!!! Gratuluję wyobraźni no chyba, że to najszybszy wtryskiwacz na świecie ale raczej chęć promocji towaru, który sprzedaje twój przyjaciel i celowe zagranie. Wtrysk na licencji keihina (hana) jest dwa razy szybszy od oryginału! Dla przykładu Landi Renzo (med) i Keihin podają dla swoich wtrysków czas reakcji ok. 1,7ms. A megic jety wg Ciebie powoli stają się wydajniejsze od medów LR. A ludzie to czytają i wierzą bo jest "mądrze ubrane". Wierzą, że jak mają problem ze stagiem to gaziarz na pewno dał dupy a jak mają problem z jakąkolwiek inną instalacją to winny jest system. Mam wrażenie, że to forum to dla Ciebie takie doswiadczenie z socjologi, którą sie interesujesz. Prawda?


Nieprawda, niedouczony laiku.
Wolniejszy od Hana, Keihina i Med"a Matrix XJ544 posiada czas reakcji (od pełnego zamknięcia do pełnego otwarcia) wynoszący 0,5 ms. Nie wierzysz? To poczytaj: http://matrix.to.it/UserFiles/File/gas_injection(1).pdf

Połóż się więc spać, chłopczyku - życzę miłych snów. Tyle tylko, że nie musisz nam ich tutaj opowiadać, przynajmniej póki śnią Ci się koszmary. Jak zaczną laski - może zmienię zdanie :-D

32

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

manio321 napisał/a:

Panowie , a g... obchodzą forumowiczów Wasze filozoficzne dyskusje. Mertytorycznie było jedno zdanie w temacie wątku i to bez wyjaśnienia, więc nie jestem usatysfakcjonowany a i tak zgninęło w słowotoku , nikt go nie wyłowi i nie skorzysta w przyszłopści. Mniej poezji , więcej prozy poproszę  :mrgreen:  Poproszę jeszce raz : czym skutkował błąd gaziarza. Potwierdza to niestety fakt że mało który z nich posiadł sztukę czytania ze zrozumieniem, albo wacale nie czyta i robi na czuja.


Manio, wybacz, ale ja napisałem, coi dlaczego nie działa, wskazałem, co zadziała. Więc?

33

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

Bo markieting nie bangla :mrgreen:

34

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

Nożesz... Lenistwo ma swoje granice - w tym wątku opisałem - o tu: http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewt … =6920#6920

35

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

Nie do końca na wolnych obrotach. Na wolnych lanos ma czasy benzyny w granicach 2,0-2,2 ms i pracuje półsekwencyjnie. Ten trefny obszar to obszar obrotów podwyższonego biegu jałowego i wyjścia z każdego cutoffa, a także jazdy z prędkością oborotową ok 1800-2000 tak niemal nie dotykając gazu. Ogólnie - obszar, gdzie przy zachowaniu sterowania półsekwencyjnego, czasy wtrysku byłyby jeszcze krótsze, niż na biegu jałowym. Czyżby za wolne wtryski benzyny??  :shock: Wątpię, bo z samej konstrukcji sa szybsze, niż LPG, nie wiem, skąd taka strategia.

W każdym razie - w odróżnieniu od lanosa 1,5 16V - każdy napotkany przeze mnie 1,6 16V ma zaimplementowany ten system i stwarza ten sam określony powyżej problem.

Ale już nie piszę, że nasz góró od BRC to niedouk i laik, skoro twierdził, że taki lanos pojedzie na BRC, bo SysOP (Systemowa Ochrona Pustogłowych) zaczęła siać ostrzeżeniami  :mrgreen:
Pora udać się na Plac Tien"An Men i złożyć publiczną samokrytykę.

36

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

z tym odczytem czasu wtrysku - jakiś zonk. Należy spytać producenta - w każdej takiej firmie powinien być przynajmniej jeden koleś, który plus-minus wie o co chodzi...

A regulacja... Hm. Jeśli na zimnym gazie po przełączeniu ma problem, to zapewne korekta po temperaturze przesuwa czasy wtrysku LPG w zakres nieobsługiwany. Obniż ciśnienie na reduktorze, powinno pomóc.

37

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

Raczej ma - każdy ma.