51

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

Ręce mi opadły teraz....

Prawo siły McAnthony"ego:
"Nie rób nic na siłę. Weź większy młotek"

52

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

Jak już chłopcy skapitulują, zapraszam na wymianę tego ustrojstwa na Staga, obecną instalację będzieszmusiał jakoś popchnąć, pewnie na allegro. Chyba, że doczekaszsię zwrotu kasy z tytułu niezgodności towaru z umową.

53

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

ARG-BRC mówi, że sterowniki padają tylko w Stagu... :mrgreen:

A co do tych ustawień - spróbuj po zakończeniu mapowania podnieść obroty na biegu jałowym do ok. 2200-2500 podczas pracy na gazie. Wtedy na bank samochód przełączy się w tryb długich wtrysków i się okaże, czy obsługuje ten tryb poprawnie.

54

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

Chodzi mi o lekkie naciśnięcie pedału gazu, nie zmianę nastawów układu stabilizacji biegu jałowego oczywiście.
Walkalone, to ja jeszcze dopytam o jedną sprawę. Jeśli auto nie szarpie ani przy pracy w trybie półsekwencyjnym, ani owym z dwa razy dłuższymi czasami (zwanym dla ułatwienia sekwencyjnym), to musi to wiązać się z obsługą bezpośrednią czasów wtrysku benzyny (bez programowego łączenia dwóch kolejnych czasów wtrysku). W tej sytuacji, w związku z ograniczoną szybkością wtrysków BRC, nasuwa się pytanie. SKoro "obrabiane" są na gazie bardzo krótkie czasy półsekwencji (ok. 2,1ms na Pb), to odbywa się to przy wydłużeniu czasów wtrysku gazu (stąd pewnie tak niskie ciśnienie na reduktorze). I teraz: Chciałbym dopytać Cię, czy masz stuprocentową pewność, że auto na max bucie i pełnych obrotach, zachowuje na gazie bogatą mieszankę? Bo wiesz, cały myk polega na przeciąganiu za krótkiej kołdry i jeśli się ją naciągnie na uszy - będą wystawać nogi. CHyba, że w BRC coś wymyślono specjalnie pod taki wynalazek, jak lanos/leganza/nubira...

55

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

walkalone napisał/a:

na wolnych obrotach czas wtrysku pokazywanego dla odmiany przez komputer ECU Lanosa pokazuje 2,0-2,2 ms wiec w normie co musi oznaczac ze mieszanka jest w porzadku - jak byl wczesniej na za bogato to pokazywal mi 1,6ms czyli ze stara sie ja zubozyc na wtryskach benzynowych. Gaziarz posluzyl sie strategiami dla obrotow ktore ustawil sobie automat odziwo - tym razem przeszedl automatyczne strojenie. Co nie zmienia faktu zem am zamiar kupic kabel i zrobic sobie strojenie na dlugim odcinku zeby wygenerowal jeszcze dokladniejsza mape

A jak sugerujesz zeby sprawdzic czy przy pelnym obciazeniu nie ma za ubogo jak sugerujesz ? podlaczyc kompa z ALDL i EfiLive na przyklad i zrobic jazde na pelnym bucie a potem porownac czasy wtrysku z przewidywanymi dla tego silnika ? czy istnieje jakas fajniejsza metoda ? i tak kupie sobie kabel skoro mam juz OEM Mapsensor ;-) to bede mogl cos tam popatrzec.

Niemniej w PD3.01 Beta2 jest takie cos jak wybieranie strategii wtrysku dla zadanych progow obrotow - skoro lanos przy 2,8-3,5k obrotow jak mniemam z odczucia w jezdzie robi sobie full grupe a w tym przedziale soft BRC pokazuje ze wszystkie wtyski podaja paliwo, natomiast w przedziale np wolnych obrotow podaje naprzemiennie to chyba spelnia swoje zadanie. dobrze rozumuje ?


Czasy benzyny 2,0-2,2 wskazują, że mieszanka jest prawidłowa. Mnie interesuje bardziej, przy jakich czasach LPG jest to osiągnięte.
Sprawdzenie max buta wyobrażam sobie bardzo prosto - wystarczy spojrzeć na napięcie generowane przez sondę lambda. I sprawdzić, jakie przy takich warunkach są wyliczone czasy wtrysków gazu.

56

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

Czyli cały myk polega na przesunięciu sekwencji wtrysku i podparciu się benzyną  przy zmianie strategii... No to muszę powiedzieć, że nadal to jest rozwiązanie jaskiniowe. Dobrze że w ogóle działa - jakiś krok naprzód jednak to jest.

57

Odp: Lanos 1.6 16V z 99. Jaka sekwencja?

W stagu stosuje się po prostu wystarczająco szybkie wtryskiwacze, by bez kombinowania z łączeniem dwóch kolejnych wtrysków benzyny w je3den gazowy uzyskać realnie obsługiwane czasy LPG. Wtryski BRC są za wolne, więc tak krótkie czasy s a poza ich możliwościami, trzeba łączyć dwa krótkie Pb w jeden LPG - do czasu wykrycia zmiany strategii Pb - kiedy MUSI nastąpić również zmiana strategii LPG - w tym momencie jak widać musio zostać wygenerowany przetrysk benzyną.

Być może BRC poradziłoby sobie na Keihinach, które mają wystarczającą prędkość, żeby bez pudła obskoczyć lanosa. Tylko kto zainwestuje we wtryski warte tyle, co całe auto? I czy BRC poradzi sobie z czasami LPG krószymi, niż Pb? Bo taka sytuacja może wystąpić przy wychodzeniu z cutoffa...