1

Temat: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

Witam serdecznie ,prosze o fachowa porade chce załozyc gaz do golf iv 1.4 16v 1998r  .Mam propozycje stag 4, wtryski MAGIC-JET ,reduktor TOMASETTO czy to dobra konfiguracja ,wyczytałem na stronie AC ze do tego typu silnika trzeba stag 300/4 plus co o tym myslicie ? Zastanawia mnie tez reduktor  TOMASETTO czy to dobry reduktor ? Zachwalaja inni scorpion mini ,
Prosze o opinie z góry dziekuje i życze Wesołych Świat

2

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

stag 4 i stag300/4 plus to praktycznie to samo. Tomasetto alaska bardzo dobry ale do silnika o mocy nie przekraczającej 90KM , bez względu na to co tam piszą makaroniarcscy producenci.

3

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

Dzieki za szybką odpowiedz. Z tego co rozumiem to nie ma co przepłacac za stag 300 . Stag 4 spokojnie sobie poradzi.

4

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

Moje kolejne pytanie do znawców odcinac pompe paliwa ?

5

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

miro napisał/a:

Moje kolejne pytanie do znawców odcinac pompe paliwa ?

Kolego a wiesz jak działa instalacja 4 generacji? Odpalanie ZAWSZE na benzynie.

Trochę zaangażowania, poczytaj chociaż instrukcję do STAGA.

6

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

To jak działa IV generacja to czytałem ze odpala na benzynie , ale czytam tez ze mozna załozyc przekaznik ze po przejsciu na gaz odłancza pompe .Chciałem zasiegnac opini kogos kto jest w temacie .

7

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

manio123 napisał/a:

stag 4 i stag300/4 plus to praktycznie to samo

Niestety nie mogę zgodzić się z tym stwierdzeniem. W STAGu 300 plus występują dodatkowo takie opcje jak ręczna korekcja od temperatury gazu, mapa 3D, ustawienie maksymalnego obciążenia na gazie, "zubożanie mazda"...


miro napisał/a:

Moje kolejne pytanie do znawców odcinac pompe paliwa ?

Jeżeli chodzi o odcinanie pompy paliwa przy pracy na gazie... jakie masz uzasadnienie aby stosować tą opcję? Wyobraź sobie, co się dzieje z autkiem kiedy chce powrócić z zasilania gazowego na benzynę i w tym samym czasie załącza się pompa paliwa.

8

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

Dodatkowo np. podczas wyprzedzanie jakiegoś tira na trasie... odcinanie pompy paliwa to moim zdaniem głupie i niebezpieczne rozwiązanie.

9

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

nie wiem co za idioci wpadli na pomysl wylaczania pompy paliwa... pewnie Ci sami, ktorzy jeżdżą na luzie z górki myslac, że oszczedzaja paliwo.. :neutral:

10

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

adam.skrzypko napisał/a:
manio123 napisał/a:

stag 4 i stag300/4 plus to praktycznie to samo

Niestety nie mogę zgodzić się z tym stwierdzeniem. W STAGu 300 plus występują dodatkowo takie opcje jak ręczna korekcja od temperatury gazu, mapa 3D, ustawienie maksymalnego obciążenia na gazie, "zubożanie mazda"...


no to faktycznie istotne różnice  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  rozumiem że promujesz nowszy wyrób ale to nie fabryczne forum i piszemy prawdę. To mało istotne różnice , bez znaczenia dla tego auta. Prawidłowa kompletacja i równie dobrze pojedzie na jednym i drugim sterowniku, a jak coś skopane to i dodatkowe funkcje psu na budę  :twisted:

11

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

Zgadzam się, że te autko pójdzie zarówno na STAG4 jak i na STAG300 plus.

12

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

To moze ja dokoncze temat zamontowałem stag 4 stag 4, wtryski MAGIC-JET listwe ,reduktor Tomasetto Alaska AT-09.
Na razie auto chodzi super zobaczymy jak bedzie dalej .
Ciekawi mnie tylko czy w stag 4 jest mozliwosc regulacji zuzycia gazu ?
Oraz jak wyregulowac wskaznik diodowy czy regulacje przeprowadza sie tylko zmieniajac połozenie wskaznika przy butli ,a moze cos w komputerze stag ?
Aha jeszcze dodam ze mam ustawioną temp 30C i przełancza mi na gaz po przejechanie ok 1km czy jest ok. Przejechałem ok 300km i po przełaczeniu na gaz jak zmieniałem biegi potrafił spasc tak z obrotów ze zgasł ,ale zrobił tak tylko 2 razy .

13

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

poczytaj na stronie producenta instrukcję sterownika, tam są wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania. Nie wypada pytac na forum nie czytawszy wcześniej instrukcji  :roll: , a ewentualkne porady i tak nic Ci nie wyjaśnią skoro jej nie czytałeś, więc koło się zamyka. Do czytania, nalepiej ze dwa razy a konfigurację i znieranie map nawet trzy  :twisted:  :twisted:  :mrgreen:

14

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

Witam ponownie mam jeszcze takie pytania prosze o info;
1) butla ma 55l zatankuje tylko 36l czy tak ma byc ?
2) na benzynie w trasie spalił 5.5l na gazie 8.6l czy nie za duzo gazu, w miejscu potrafi połknac 10l ?
3)na ile stopni najlepiej ustawic przełaczanie sie na gaz teraz mam 30stopni

Dzieki za jakiekolwiek info.

15

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

1. Butla powinna tankować lpg do  80-85% fizycznej pojemnosci, czyli do regulacji
2. Lpg ma wartość opałową niższą o ok.20% niż benza, i o tyle mniej więcje powinno się go palić, więc raczej za dużo
3. a to już indywidualnie bo temperatura zależy od nadmiaru mocy reduktora, jeśli po przełączeniu nie szarpie , nie żabkuje można próbować obniżyć , ale nie wiem po co ?

16

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

ok dzieki za info ,odnosnie punktu 3 temp chce zmienic na nizsza poniewaz oprocz jazdy w trasie dojezdzam tez codziennie ok 2,5km do pracy czyli w praktyce połowa drogi na denzynie ,teraz mi nic nie szarpie na 30stopni,
A z tym duzym spalaniem to mysle czy poradzi sobie instalator ?

17

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

instalator instaluje instalację , robi autokalibrację  i zaprasza do kasy. Zapomina i zbieraniu map i kalibracji w drodze , ale mogą też byc przyczyny wynikające z samego montażu czy doboru komponentów. W ciemno , bez szczegółowym namiarów nikt nie strzeli. W każdym razie jest co poprawiać

18

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

Witam ,ponownie a wiec opisze po kolei moj problem byłem u gazownika pojemnosc tankowania gazu zwiekszył i chwała mu za to zbiornik 55l tankowałem ok.36l gazu teraz miesci sie 44l. Ale problem najwazniejszy spalanie gazu kosmiczne na 10l gazu zrobiłem 85km tzn 30km trasa 50km miasto sredni 11.6 l/100km wydaje mi sie stanowczo za duzo jak na silnik 1.4 . Gazownik sam zdziwiony wgrał najnowsze oprogramowanie do stag4 zrobił autokalibracje i mówi że teraz może bedzie ok .Inni klienci zawsze mu mówia ze pali mało gazu ,a u mnie pech ? Sam uwaza ze troche za duzo pali ,ale nie wie jak temu zaradzic .Po wgraniu oprogramowanie przejechałem ok 5km na benzynie i z powrotem na gazie zapisał mi mape ktora zamieszczam .Prosze  zobaczcie co trzeba zmienic czy jest ok narazie bede jezdził zobacze ile teraz pali . Ma jeszcze opcje wymiany listwy magic jet na nowa cos wspomina o rozwierceniu dysz . 
Pozdrawiam

http://img823.imageshack.us/i/mapa2.jpg/

19

Odp: Stag 4 czy Stag 300 plus golf IV

Dysze za małe, instalacja po samej autokalibracji, nie ma szans pracować poprawnie, dopóki nie zostanie wyregulowana na drodze. Numer firmware"u w stagu nie ma tu w zasadzie nic do rzeczy, jeśli gazownik szuka tutaj rozwiązania swoich problemów, to znaczy że jest cienki jak doopa węża ;-D