1

Temat: Problem z drżeniem i gaśnięciem silnika. Lecho i Magic Jet

Witam wszystkich. Mam samochód Seat cordoba 2001r 1.6 8v 75KM.
Od 2 m-cy mam zamontowaną instalację ze sterownikiem Lecho MINI SEC. Reduktor jak i zaworki Magic Jet. Moi gazownicy nie moą sobie poradzić z dziwnym drżeniem na gazie( na benzynie drżenie nie występuje). Otóż gdy silnik pracuje na Gazie ma temp ok 50- 80 st. odbywa się drżenie silnika przy "dojeżdżaniu do świateł" tz. Przy wciśnięciu sprzęgła i odpuszczeniu gazu obroty gwałtownie spadają do 500 obr/min. Silnik potrafi czasami zgasnąć.
Dodam, że niema problemu z przyśpieszaniem, jeżdżeniem. Jest tylko ten problem przy hamowaniu i na postoju obroty wahają się od 850 do 500 - lecz nie zawsze.
Gazownicy wgrywali nowe "mapy" - troszkę to pomogło, ale niedużo.
Myślę że oni sami niewiedzą co robić. Może znajdzie się "TU jakaś pomocna dłoń"

2

Odp: Problem z drżeniem i gaśnięciem silnika. Lecho i Magic Jet

Po pierwsze ważne jaką masz średnicę dysz, jakie ciśnienie na reduktorze. Dobrze by było abyś pokazał jakie mapy ci wgrał gazownik. Prawdopodobnie masz za bogato przy cutoffie. Proponuję wyrównać czasy wtrysków na biegu jałowym. W zakładce regulacja/mapy za pomocą suwaka "Korekta czasu wtrysku biegu jałowego" ustawiasz czasy - porównując czasy wtrysków benzynowych na gazie i na benzynie powinny być równe. Jeśli ustawisz ten parametr dobrze to powinno ustąpić falowanie i gaśnięcie silnika na biegu jałowym.