1

Odp: Diego G3 PROBLEM :(

Żeby to zrobić przeczytaj dokladnie instrukcje od KME (żebyś rozumiał co ludzie piszą), ściągnij najnowszy soft, zrób sobie możliwe upgrady.

Tu nowa wersja softu:
http://www.megaupload.com/?d=53JKN52X (link usunięty)

Więc tak:
Moim zdaniem masz źle zestrojoną instalację (tak, może niezbyt błyskotliwa dedukcja), ale zeby zestroić to dobrze to:
1) - odłącz klemy od akku, zewrzyj je, zresetuj komp benzynowy (poczekaj nie wiem ile z 30min)
2) - pojeździć troche na pb, szybciej, wolniej, przyspieszaj, mocno, delikatnie
3) - zrób mapę pb w przedziale R2000 (uniwersalny, szeroki, ale silnik masz tez normalny i auto raczej defaultowe). Rób tak by mieć ładną, niepołamaną, w miarę stabilną linię "wzorca".
4) zapisz sobie tą mapę smile
5) zrób mapę LPG
6) na zakladce modelowanie, zrób tak z 10 punktów na linii.
7) niech soft ci obliczy z map właściwy model.
8) wstępnie to ci zestroi, korekty temp i obr ustaw na standardowe. Odnośnie korekt może niech wypowie się jeszcze ktoś kto takie auto konfigurował, korektę od obrotów możesz sobie posprawdzać jeszcze tak jak w instrukcji od KME to opisano.
9) popraw model biegu jałowego, jak czasy wtrysku Pb na Pb są takie same jak czasy wtrysku Pb na LPG to jest OK. Jak jest inaczej, to mozesz włączyć "osobny model" dla biegu jałowego i ręcznie to ustawić, dodając lub ujmując lpg , obserwowawszy czasy pb.

ogólnie, musisz przecyztać instrukcję (jest w pliku który ci dalem), by powyższe zrozumieć i zrobić to dobrze, możesz też zrobić najpierw autokalibrację.

na koniec porób testy na WOT, czy jak maksymalnie przyspieszasz np na 2 biegu to czy czasy wtrysków lpg nie są wyższe niz czasy wtrysku pb - nie powinny tej wartości przekraczać.
Można to najlepiej sprawdzić przy użyciu oscylogramu (jest w sofcie kme) i softu do nagrywania ekranu (np bb flashback) by sobie na spokojnie zobaczyć.
Jak będzie wartośc wtrysku lgp za duza, to po prostu zwiększ ciśnienie i zwiększaj tak by ta wartosc byla zblizona (w programie nie musisz nic przestawiac, od tego są korekty)

Ale jak napisalem, zacznij od przeczytania instrukcji.

2

Odp: Diego G3 PROBLEM :(

Trudno mi powiedzieć, nie wiem co masz, na jakim poziomie to się układa.
Możesz spróbować zrobić, ale da ci ona tyle, że wolne obroty jakośtam Ci ustawi, które pewnie i tak będziesz musiał skorygować.

Ogólnie, całości za pierwszym razem tak od razu nie ustawisz, pewnie będziesz zagladał, korygował od czasu do czasu, no ale zarys masz - instrukcja + to co Ci napisałem powinno pomóc.

Jeszcze powiem odnośnie ciśnienia roboczego, bo ta kwestia jest niejasna.
Robocze ciśnienie, to nie takie, jakie masz w idlu, ale takie, które masz podczas jazdy z gazem w podłodze. Mechanizm wyznaczania przeważnie je ustawia o 0.2 bara niższe niż to które masz w idlu. ALe, to jest takie wyznaczenie wstępne, głównie to zależy od tego jaki masz spadek na WOT.
Czyli, jak w programie masz np 1 bar to w idlu będziesz miał 1.2 bara.

Nie bój się podnosić ciśnienia, niby zalecane to 1 bar. Ja jeżdżę rok na 1.6 bara smile bo mam za małe dysze.
Diego G3 ma korekty po ciśnieniu i tak naprawdę to co masz w programie, ma być jedynie stałe, bo w/g tego robi się mapa a reduktor i tak ma stabilność uranu i nie ustawisz na nim nic sensownego - i tu wchodzą korekty.

Jeżeli ciśnienie zwiększysz, zmniejszysz fizycznie śrubą na reduktorze, to w programie NIE zmieniasz, bo to się i tak skoryguje poprzez mechanizm korekt ciśnieniowych, a oszczędzisz sobie całej ponownej kalibracji.

3

Odp: Diego G3 PROBLEM :(

Kyokushin napisał/a:

Żeby to zrobić przeczytaj dokladnie instrukcje od KME (żebyś rozumiał co ludzie piszą), ściągnij najnowszy soft, zrób sobie możliwe upgrady.

Tu nowa wersja softu:
http://www.megaupload.com/?d=53JKN52X (link usunięty)

Więc tak:
Moim zdaniem masz źle zestrojoną instalację (tak, może niezbyt błyskotliwa dedukcja), ale zeby zestroić to dobrze to:
1) - odłącz klemy od akku, zewrzyj je, zresetuj komp benzynowy (poczekaj nie wiem ile z 30min)
2) - pojeździć troche na pb, szybciej, wolniej, przyspieszaj, mocno, delikatnie
3) - zrób mapę pb w przedziale R2000 (uniwersalny, szeroki, ale silnik masz tez normalny i auto raczej defaultowe). Rób tak by mieć ładną, niepołamaną, w miarę stabilną linię "wzorca".
4) zapisz sobie tą mapę smile
5) zrób mapę LPG
6) na zakladce modelowanie, zrób tak z 10 punktów na linii.
7) niech soft ci obliczy z map właściwy model.
8) wstępnie to ci zestroi, korekty temp i obr ustaw na standardowe. Odnośnie korekt może niech wypowie się jeszcze ktoś kto takie auto konfigurował, korektę od obrotów możesz sobie posprawdzać jeszcze tak jak w instrukcji od KME to opisano.
9) popraw model biegu jałowego, jak czasy wtrysku Pb na Pb są takie same jak czasy wtrysku Pb na LPG to jest OK. Jak jest inaczej, to mozesz włączyć "osobny model" dla biegu jałowego i ręcznie to ustawić, dodając lub ujmując lpg , obserwowawszy czasy pb.

ogólnie, musisz przecyztać instrukcję (jest w pliku który ci dalem), by powyższe zrozumieć i zrobić to dobrze, możesz też zrobić najpierw autokalibrację.

na koniec porób testy na WOT, czy jak maksymalnie przyspieszasz np na 2 biegu to czy czasy wtrysków lpg nie są wyższe niz czasy wtrysku pb - nie powinny tej wartości przekraczać.
Można to najlepiej sprawdzić przy użyciu oscylogramu (jest w sofcie kme) i softu do nagrywania ekranu (np bb flashback) by sobie na spokojnie zobaczyć.
Jak będzie wartośc wtrysku lgp za duza, to po prostu zwiększ ciśnienie i zwiększaj tak by ta wartosc byla zblizona (w programie nie musisz nic przestawiac, od tego są korekty)

Ale jak napisalem, zacznij od przeczytania instrukcji.


Kyokushin, to nie jest takie proste, jak piszesz.
Człowiek ma reduktor |tomasetto Alaskę, a wtryskliwacze - trzyohmowe valteki. Jeśli będzie starał się zwiększyć ciśnienie dla zwiększenia wydajności wtrysków - oczywiście ma szansę to uzyskać, o ile starczy wydajności samego reduktora - zwiększając bowiem ciśnienie, nie zwiększa się specjalnie wydajności reduktora, a jedynie wydajność wtryskiwaczy, jednocześnie wpływając negatywnie na ich szybkość. Jeśli przy tym zważyć, że valtek 3ohm jest z definicji wolny, podnoszenie ciśnienia łatwo może doprowadzić do kłopotów z uzyskaniem stabilności biegu jałowego z powodu za krótkich dla valteka czasów na wolnych obrotach.
Zacząłbym od hardware"u - jak dla mnie alaska nie jest tu najlepszym wyborem, przy gwałtownych przyspieszeniach będzie jej brakować wydajności. Wtryskiwacze też z najniższej półki. To nie pojeździ stabilnie, a jeśli - to w stosunkowo wąskim przedziale warunków zewnętrznych i stosunkowo krótko.

4

Odp: Diego G3 PROBLEM :(

Zawsze może ustawić to poprawnie, tak jak napisałem, ale:

Jeżeli będzie miał problemy z idlem, to sobie ciśnienie zmniejszy jednym ruchem na reduktorze, przez co wzrosną mu czasy w całym zakresie i uniknie ponownej żmudnej kalibracji.
W takim przypadku, jak czasy LPG mu pójdą nieco w górę (bo załóżmy, że w idlu mu będzie słabo chodzić i będzie musiał podnieść) w stosunku do Pb, to nadal wtryski lpg się nie zapętlą, auto będzie jeździć i na pb i lpg, a jedynym skutkiem ubocznym może być a nie musi niewielki spadek mocy na lpg w górnym zakresie obrotów.

Sprzęt w tym aucie wymieniałbym w drugiej kolejności, najpierw próbowałbym reanimować to co jest, bo nic to nie kosztuje.

5

Odp: Diego G3 PROBLEM :(

Nie wiem, ja od prawie roku mam w programie 1.3, w idlu 1.6 a spadek na WOT na 1.5 bara big_smile
Korekty po ciśnieniu załatwiają temat gównianej stabilności reduktora definitywnie (spadek ma dobry bo o niecałe 0.1bara na WOT, ale dziś ustawisz 1.4 a jutro ma 1.45, po jutrze 1.35 a jak się nagrzeje to 1.5 zamiast 1.6).

I testowałem to na wykresach, na przyspieszeniu i za każdym razem mam osiągi 1:1 jak na pb, o ile czasy lpg mocno nie wykroczą poza czasy pb (dlatego wspomniałem o tym w kontekście doboru ciśnienia). Na hamowni nie byłem bo z automatem jest problem dlatego mam autorski sposób porównywania wykresów, ktory pewnie jest równie dokładny i lepszy niz różne g-techy, pomiary przez gps, stopery, etc.

6

Odp: Diego G3 PROBLEM :(

mhm nie widzę załączników z mapkami