1

Temat: Montaż instalacji P&D Jeep - wątpliwości

Witam,
Samochód: Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 z 2000r
Instalacja LPG: Sequent P&D, reduktor Genius Max, żółte wtryski BRC, stako toroidalny (73l)
Nurtuje mnie sposób podłączenia do instalacji elektrycznej samochodu. Otóż instalator podłączył jedynie zasilanie do komputera LPG i wpiął się we wtryskiwacze samochodu. Pozostałe przewody pozostawił "w powietrzu". Czy rzeczywiście można pominąć sygnały z lambdy, sygnał obrotów, K-line, sygnał temperatury wody? Instalator twierdzi że do poprawnej pracy instalacji P&D wystarczą sygnały z wtrysków gazowych. Czy wiecie coś może o problemach ze współpracą interfejsu K-line Jeep"a z komputerem P&D?
Dziękuję i pozdrawiam

2

Odp: Montaż instalacji P&D Jeep - wątpliwości

Sygnał z sondy lambda służy tylko do podglądu jej pracy, sygnał z obrotów  zbiera z OBD lub z czujnika , natomiast temperaturę zbiera z dwóch czujników - jeden na listwie wtryskiwaczy drugi z reduktora. OBD współpracuje z  P&D osobiście testowałem.
Jeśli serwis jest wyposażony w tester OBD to nie ma potrzeby podpinania sondy czy obd, wystarczy że w trakcie regulacji ma podgląd z zewnętrznego testera.

3

Odp: Montaż instalacji P&D Jeep - wątpliwości

No dobra, to w takim razie po co na schemacie podłączenia P&D wszystkie te kabelki (lambada  :mrgreen: , K-line itd.)? Sądziłem, że informacje przesyłane "na bieżąco" po K-line do komputera gazowego wpływają na parametry wtryskiwaczy gazowych. Czyż nie?

4

Odp: Montaż instalacji P&D Jeep - wątpliwości

Proszę czytać ze zrozumieniem.

No dobra, to w takim razie po co na schemacie podłączenia P&D wszystkie te kabelki (lambada :mrgreen: , K-line itd.)?


Powtórzę - P&D korzysta z czasów wtryskiwaczy Pb , sygnału rpm, sygnału map, sygnał sondy lambda nie jest sygnałem pobieranym do korekty (służy do podglądu jej pracy dla tych co nie maja podpięcia pod OBD). Sygnal z lini K lub CAN służy do podglądu informacji ze sterownika ECU tj. wgladu w pracę sondy 1,2 itd., wykorzystanie sygnału rpm, kasowanie błędów OBD, itd.

5

Odp: Montaż instalacji P&D Jeep - wątpliwości

Sorry, ale czytam i nie rozumiem :shock: . Czy do prawidłowej pracy P&D wystarczy tylko sygnał z wtrysków czy ma być podpięte coś jeszcze np. K-line, czujnik obrotów itp.?

6

Odp: Montaż instalacji P&D Jeep - wątpliwości

Wtryski i obroty to podstawa .