Odp: Jaka instalacja do BMW e36 318 M43
Re: Jaka instalacja do BMW e36 318 M43
Posiadam BMW e36 z 98 roku silnik m43b18. Chciałbym założyć do niego instalacje gazowa sekwencyjna. W zwiazku z tym mam kilka pytan:
1. Czy sugerować sie wzorcem ze strony Stag-a i rzeczywiscie wybrac sterownik STAG-300-4 Linia plus?
http://www.ac.com.pl/pl/doc/311/jaki-sterownik-wybrac (link usunięty)
2. Jaki reduktor? i w jakim miejscu czy kolo zbiornika płynu spryskiwaczy czy moze gdzie indziej bardziej estetycznie wyglada(chodzi mi o takie zeby był niezawodny, wydajny w przypadku moich 115 koni, zeby były dostępne zestawy naprawcze)
3. Czy odnosić sie do zasady wybierania reduktora o mocy +30% mocy silnika
4. Jakie wtryskiwacze?
5. Jak maja sie opornosci do obsługi przez sterownik ( np stag 300-4 Linia plus ilu Ohmowe wtryskiwacze może obsługiwac)
6. Jaki wpływ na prace instalacji ma reduktor o wiekszym wydatku niz przewidywany (czy w jakis sposob zaszkodze instalcji)
7. Jaki filtr fazy lotnej:
http://allegro.pl/f48-metalowy-filtr-fa (link usunięty) ... 52270.html
http://allegro.pl/filtr-fazy-lotnej-fl- (link usunięty) ... 24211.html
8. Na forach spotkałem sie z różnymi zestawieniami kitów, czy stag obsługuje tylko takie typy wtrysków:
Stosowane przez AC S.A. listwy wtryskowe:
* Valtek,
* Valtek typ 34,
* Rail Apache,
* Magic Jet,
* OMVL Reg Fast.
9. Czy przy sterowniku stag jest dowolnosc w wyborze reduktora?
10. Które przewody sa lepsze miedziane czy PCV (czy da rady robić pętle kompensacyjne z PCV)
Mam tez kilka pytań natury technicznej:
1. W którym miejscu konkretnie wykonac nawierty pod dysze wtryskiwaczy?(moze ma ktos jakies zdjecia kolektora z 318). czy w moim BMW sprawdziłby sie ten wynalazek
http://allegro.pl/dysze-bosch-zamiast-w (link usunięty) ... 18880.html Czy ktos juz to stosował?
2. Czy nie ma problemu z umiejscowieniem zaworu tankowania kolo wlewu PB w e36Strasznie uparłem sie na STAG-a, a może inne instalcje są godne polecenia KME? ZENIT? Bardzo prosze o rzeczowe odp, ewentualnie nr tel to zadzwonie. Serdecznie pozdrawiam masco1
Ad1. Jeśli wyboerzesz dobre wtryski, możesz "zejść" ze sterownikiem do poziomu Stag-4.
Ad2. Wybór miejsca jest szeroki, aczkolwiek fajnie jest instalację pochować, żeby nie świeciła i nie wprowadzała chaosu w uporządkowaną komorę silnika w BMW. Unikałbym miejsc zbyt wysokich - to jeśli chodzi o techniczną stronę sprawy.
Ad3. Niekoniecznie, bo zdarzają się reduktory przeszacowane nawet o 50%. U Ciebie wielkich wymagań co do wydajności nie ma - sprawdzi się AC R-01, Magic III, Zavoli Zeta N, Skorpion mini, Tomasetto Artic, KME Silver i wiele innych.
Ad4. Opcją wypasową są Hana 2000, najlepiej pojedyncze. Opcją budżetową - pojedyncze Magic Jety.
Ad5. Stag obsługuje wtryski nawet jednoomowe.
Ad6. Nie ma problemów z naddatkiem wydajności
Ad7. Filtr fazy lotnej polecam FL-03 - tani nie jest, ale dobry i nierestrykcyjny.
Ad8. Stag obsługuje masę wtryskiwaczy, nie tylko te wymienione. Pod tym wzgledem chyba rządzi na rynku.
Ad9. Tak. Reduktor nie jest podzespołem w jakiś sposób powiązanym parametrami ze sterownikiem. ODwrotnie - to sterownik monitoruje temperaturę i ciśnienie gazu podawanego przez reduktor i odpowiednio modyfikuje dawki. MOzna kupić elektronikę staga bez reduktorów i wtryskiwaczy, bazując na własnym wyborze.
Ad10. PCV są po prostu wygodniejsze w użyciu. Pętle dotyczą tylko miedzi, przy PCV tracą one sens.