Temat: OCTAVIA II na gaz

Witam Wszystkich serdecznie.
Jestem "nowy" na tym forum. Od dwóch dni jestem posiadaczem nowej skody OCTAVII  II z fabryczną instalacją gazową. Mam pewne wątpliwości co do dokumentacji dotyczącej gazu. Otóż w książce serwisowej nie ma żadnej informacji, że jest to samochód z instalacją gazową. Jedyna informacja to kartka papieru w języku włoskim z logo LANDIRENZO poza tym nic więcej. Żadnej instrukcji obsługi, terminów przeglądów. Otrzymałem jedynie ustną informację od sprzedawcy - który wyglądał na bardzo początkującego - że po przejechaniu 1.000 km mam przyjechać na przegląd instalacji gazowej. Ponieważ nigdy dotychczas nie miałem auta na gaz i jestem w tej materii nowicjuszem, mam serdeczną prośbę do Kolegów o poradę czy nie zostałem przez sprzedawcę podprowadzony, czy nie będą wymagali ode mnie na Stacjach Obsługi podczas kolejnych przeglądów dokumentacji na gaz. Trafiłem na dilera Skody gdzie bałagan mają totalny. Pozdrawiam i bardzo proszę o poradę, szczególnie osoby które nabyły takie skody z gazem jak ja.

2

Odp: OCTAVIA II na gaz

Dwa niezbędne dokumenty, które musisz mieć to świadectwo homologacji montażu instalacji (z firmy, która zamontowała instalację) i atest zbiornika. Sprzedawca auta powinien Ci te dokumenty przekazać przy sprzedaży auta. Masz wstemplowaną instalację do dowodu rejestracyjnego?

3

Odp: OCTAVIA II na gaz

Dzięki Czesio!
Dziękuję za szybką podpowiedź. W dowodzie rejestracyjnym mam wstęplowaną instalację, bo była w świadectwie homologacji auta. Atest zbiornika też mam firmy STAKO, no i ta "kartka" to świadectwo homologacji i gwarancja w jednym, firmy LANDI RENZO  w języku włoskim. Czy to wystarczy?

4

Odp: OCTAVIA II na gaz

klaudiusz napisał/a:

bo była w świadectwie homologacji auta.

To znaczy że masz samochód wyprodukowany jaki dwupaliwowy.

Ciekawe gdzie to montowali? Bo zbiornik jest polski. Powinna być jednak książja gwarancyjna instalacji gazowej

A z atestem zbiornika będziesz jeździł co roku ma przeglądy rejestracyjne do SKP (nie zgub go).

5

Odp: OCTAVIA II na gaz

Już chyba wszystko wiem.
W dniu dzisiejszym udałem się do salonu gdzie kilka dni temu kupiłem samochód. Od osoby kompetentnej z kierownictwa firmy dowiedziałem się, że Skoda-Auto montuje w Polsce do nowych aut instalacje gazowe i wtedy otrzymuje się oddzielnie dokumenty dotyczące gazu (homologację, gwarancję itp) i kosztuje to wtedy 4.300 dla silnika 1,6. W moim samochodzie natomiast instalacja została zamontowana w procesie produkcji auta w fabryce w Czechach i jest traktowana jak każdy podzespół samochodu, czyli podlega tym samym warunkom gwarancji i serwisu jak cały samochód. Pierwszy przegląd dopiero po 15 tys. km. Jest to podobnież bardzo nowoczesna instalacja firmy  Landi Renzo i kosztuje to 6.500 zł. Ja dostałem to gratis w ramach pakietu wyprzedaży rocznika 2010. Przepraszam za zamieszanie i raz jeszcze dziękuję za pomoc.

6

Odp: OCTAVIA II na gaz

Gratis wink wszystko odpowiednio obliczone, nie mniej jednak nie w Czechach a w polskich salonach do nowiutkich autek....Skoda, Opal , Kia i toyota miedzy innymi montują/montujemy do całkiem nowych aut instalacje LR , auto ma pełną gwarancje producenta na mechanikę, blacharkę lakier itp. jak to tradycyjnie plus lpg - jak tu ma się gwarancja to już pewnie kwestia dealera, ale zapewne wg. wytycznych LR i stąd ten 1000km przy pierwszym przeglądzie

Pozdrawiam
....miłego i oszczędnego użytkowania auta

7

Odp: OCTAVIA II na gaz

klaudiusz napisał/a:

Jest to podobnież bardzo nowoczesna instalacja firmy  Landi Renzo i kosztuje to 6.500 zł. Ja dostałem to gratis w ramach pakietu wyprzedaży rocznika 2010.

Z tym 6.500 kłóci się poniższa reklama Skody:

http://olgierd.bblog.pl/wpis,škoda;ze;t … 49264.html

8

Odp: OCTAVIA II na gaz

Nic dodać nic ując , nikt nic nie da za darmo....za 6500 to ja mu założę "księżniczkę " wink

9

Odp: OCTAVIA II na gaz

Do wojakrob!
Ta reklama z niczym się nie kłóci, przeczytaj ją uważnie 4.299zł,tak jak pisałem dotyczy to instalacji gazowej montowanej do nowych aut przez importera już w Polsce. Natomiast montowana przez producenta w Czechach kosztuje tak jak pisałem. Pozdrawiam.

10

Odp: OCTAVIA II na gaz

Mmasz w pewnym sensie rację. To mogą być dwie zupełnie różne instalacje (nieważne gdzie montowane). Ta z reklamy to instalacja do silnika 1,6 MPI czyli IV generacja.
Jaki masz silnik w swojej Skodzie Oktavii II?  TSI? 


Skoda z silnikiem TSI i instalacją Omegas DI może okazać się niespodzianką dla jeżdżących dużo po mieście, bo (cytat ze strony Skody):

•Podczas pracy silnika na biegu jałowym zrezygnowano z zasilania    gazem ze względu na zbyt wysokie ciśnienie benzyny w szynie wtryskowej    (podczas pracy na gazie wtryskiwacze benzynowe są zwykle zamknięte).

Oczywiście jest to marketingowy bełkot. Przyczyna jest zupełnie inna, ale LR tak to obeszło.

11

Odp: OCTAVIA II na gaz

Silnik jest 1,6 / 75kW (102KM). Instalacja chyba OMEGAS w papierach nigdzie nie mam jej nazwy. W homologacji LANDI RENZO która jest w języku włoskim jako model jest : "Rid. GPL  IG1 VW". Zawór do tankowania gazu znajduje się pod klapka, obok korka paliwa . Na razie działa to pięknie ale przejechałem dopiero 300 km. Przejście z benzyny na gaz odbywa się automatycznie i jest to zupełnie nie odczuwalne. Przełącza się po przejechaniu mniej niż jednego kilometra, przy obecnych temperaturach. W serwisie Skody, specjalista od gazu powiedział mi że jest to instalacja bardzo nowoczesna, że filtry ma z najwyższej półki ale ja się na tym nie znam, nigdy dotychczas nie miałem gazu. Dodatkowym zaskoczeniem było dla mnie to, że nowe auto z salonu było zatankowane gazem do pełna.

12

Odp: OCTAVIA II na gaz

Czyli masz zwykłego omegasa.
A masz wbity gaz do dowodu rejestracyjnego?

13

Odp: OCTAVIA II na gaz

wojakrob!
Przepraszam, jak zwykle masz rację. Jest to VW-gena silnik TSI. Tak jak pisałem wcześniej w dowodzie mam wpisany gaz. Dzięki za podpowiedzi i wyrozumiałość dla nowicjusza. Ale czuję się usprawiedliwiony bo sprzedawcy tych aut wiedzą niewiele więcej. Jak się doszukałem więcej informacji to okazuje się, że te modele Octavii z gazem fabrycznym zadebiutowały na naszym rynku w październiku 2010. Pozdrawiam.

14

Odp: OCTAVIA II na gaz

klaudiusz napisał/a:

Ale czuję się usprawiedliwiony bo sprzedawcy tych aut wiedzą niewiele więcej.

Jak większość sprzedawców w Polsce.

klaudiusz napisał/a:

Jest to VW-gena silnik TSI

Jesteś pewien? Na stronach skody nie ma takiego silnika TSI o pojemności 1,6/102 KM. Jest 1,2 1,4 i 1,8.

15

Odp: OCTAVIA II na gaz

Przepraszam nie TSI   a MPI - tak jest przynajmniej z tyłu na masce pojazdu. Nie wiem co zrobić żeby się dowiedzieć jaką instalację mi zamontowali w Czechach. Specjalista od gazu w salonie Skody wie tylko że jest to LANDI RENZO, ale tyle to i ja wiem z tej homologacji w języku włoskim. Myślę czy nie napisać do importera Skody - Polska w Poznaniu może oni potrafili by powiedzieć co sprowadzili? Może sam sobie stwarzam problemy ale szlak mnie trafia żeby nie wiedzieć co to jest , której generacji czy jest to Direct Omegas czy jak twierdzi wojakrob "zwykły omegas". Myślę dalej jak można takiemu salonowi za rok powierzyć przegląd takiego samochodu skoro nie potrafią udzielić podstawowych informacji na temat instalacji. Pozdrawiam wszystkich cierpliwych i wyrozumiałych.

16

Odp: OCTAVIA II na gaz

Jeśli masz MPI, to masz zwykły silnik 1,6 8v. Bankowo jest założona instalacja Landi Renzo Omegas. Nie Direct Omegas. Swoją drogą ta jednostka napędowa bardzo lubi LPG, więc dokonałeś trafnego wyboru.

17

Odp: OCTAVIA II na gaz

klaudiusz napisał/a:

Myślę czy nie napisać do importera Skody - Polska w Poznaniu może oni potrafili by powiedzieć co sprowadzili? [...] Myślę dalej jak można takiemu salonowi za rok powierzyć przegląd takiego samochodu skoro nie potrafią udzielić podstawowych informacji na temat instalacji. Pozdrawiam wszystkich cierpliwych i wyrozumiałych.

Ja bym napisał do Landi w Polsce. Może serwis instalacji będzie można wykonywać w jakimś warsztacie poza ASO, bo ktoś kiedyś pisał że przegląd w ASO kosztuje 600 zł a to zdzierstwo (w pierwszym lepszym warsztacie LPG nie przekracza 100 zł)

18

Odp: OCTAVIA II na gaz

klaudiusz napisał/a:

Przepraszam nie TSI   a MPI - tak jest przynajmniej z tyłu na masce pojazdu.

Tak jak tutaj:

http://www.skoda-auto.cz/cze/model/newo … s/lpg.aspx

A pod maską masz to:

http://www.landi.pl/systemy-gazowe/do-s … iem-omegas

19

Odp: OCTAVIA II na gaz

Czesio i Wojakrob !
Dziękuję Wam bardzo serdecznie za oświecenie mnie w temacie. Zapewne nie jeden czytający mnie pomyśli, jak ten facet kupował samochód nie mając żadnej wiedzy o gazie. Otóż chciałem kupić Octavie z 2010 roku produkcji, bo w tym okresie są na takie samochody największe upusty. W salonie zaproponowali mi egzemplarz z gazem chociaż nie planowałem gazu. Jak przyszło do rejestracji to okazało się że ma unijną homologację E-04 a od początku roku obowiązuje E-05. Dokumenty zostały wysłane do importera do Poznania. Po prawie tygodniu dostałem właściwą homologację na auto i mogłem je zarejestrować. Dopiero wtedy dowiedziałem się że jest to samochód 2 paliwowy, a gaz został zamontowany przez producenta. Myślałem że już koniec problemów. Upłynęło od zakupu niecałe dwa tygodnie i dostałem pismo od dilera że w moim samochodzie musi zostać wymieniony zbiornik gazu. Okazało się że mój odpowiada wymogom Unijnym, ale nie ma badania odbiorczego polskiego Transportowego Dozoru Technicznego. Nowy samochód a nie ma kiedy się nim cieszyć. Pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję.

20

Odp: OCTAVIA II na gaz

Jednym słowem, masz niezłe przygody jak na nowy samochód.Dobrze, że Dealer zadbał o Ciebie i zajął się kwestią atestu zbiornika.
pozdrawiam.

21

Odp: OCTAVIA II na gaz

klaudiusz napisał/a:

Upłynęło od zakupu niecałe dwa tygodnie i dostałem pismo od dilera że w moim samochodzie musi zostać wymieniony zbiornik gazu. Okazało się że mój odpowiada wymogom Unijnym, ale nie ma badania odbiorczego polskiego Transportowego Dozoru Technicznego.


Zadziwiasz mnie coraz bardziej. A właściwie Skoda, która nie wie co sprzedaje.

Pisałeś wyżej że masz zbiornik STAKO. A to Polska firma (ze Słupska) i zbiornik powinien mieć badanie TDT. No chyba, że to ten już wymieniony.

Sprawdź czy po wymianie zbiornik jest ustawiony tak, że wielozawór jest z tyłu pojazdu, a nie od strony kanapy. Bo będą problemy przy mocniejszym depnięciu w pedał gazu przy małej ilości gazu.

Ja bym jeszcze złożył pismo z reklamacją i zażądał róznicy w cenie zbiornika.
Bo jeżeli masz instalację za 6500 zł (z zagranicznym zbiornikiem), którą w Polsce ASO oferuje za 4300 (z polskim zbiornikiem) czyli za 2/3 ceny, a można ją założyć "na mieście" za mniej niż 3500 to ASO powinno Ci zwrócić co najmniej różnicę w cenie zbiornika. I do tego rekompensatę za naprawę w nowym samochodzie i staty moralne - jeździłeś przecież 2 tygodnie ze zbiornikiem nie dopuszczonym w Polsce z narażeniem życia ;-).

Pisz pismo z przedstawieniem żądań, składaj u dealera z potwierdzeniem na kopii i spokojnie czekaj aż minie termin kodeksowy.

22

Odp: OCTAVIA II na gaz

Pisałem na początku. Samochód ma zbiornik firmy STAKO a certyfikat zbiornika jest w języku angielskim. Widocznie Stako produkuje na eksport. Samochód kupiłem i zarejestrowałem 24.02.2011r. W dniu wczorajszym otrzymałem pismo od dilera Skody u którego kupiłem samochód następującej treści - przytoczę w całości:
"Szanowny Panie, w ramach ciągłej obserwacji jakości produktu importer samochodów marki Skoda,Skoda Auto Polska S.A. stwierdził, że w Pana samochodzie został zamontowany zbiornik gazu,który w prawdzie został wyprodukowany według wymogów Unii Europejskiej, nie ma jednak protokołu z badania odbiorczego polskiego Transportowego Dozoru Technicznego. Aby spełnić wymogi prawne, w Pana samochodzie musimy wymienić zbiornik gazu. Wymiana zbiornika gazu odbywa się bezpłatnie i potrzeba na nią około półtorej godziny. Prosimy się porozumieć z naszym serwisem (nr tel) aby uzgodnić termin wizyty. Dla sprawnego przebiegu zlecenia dobrze by było, gdyby w uzgodnionym terminie wizyty przyniósł Pan ze sobą to pismo i dołączony do dokumentów samochodu certyfikat w języku angielskim producenta zamontowanego zbiornika gazu, firmy STAKO. Jednocześnie prosimy, aby w miarę możliwości przyjechać do serwisu z pustym zbiornikiem gazu. Wyrażamy ubolewanie z powodu narażenia Pana na ewentualne niedogodności z powodu z powodu konieczności odbycia pozaplanowej wizyty w warsztacie, jednak w trosce o bezpieczeństwo użytkowników samochodów naszej marki prosimy o potraktowanie sprawy jako pilnej"
- koniec cytatu. Jako odpowiedzialny 60 letni obywatel w tym samym dniu zadzwoniłem do serwisu żeby uzgodnić termin wizyty. Odpowiedzieli żebym czekał na ich telefon bo dopiero złożyli zapotrzebowanie na zbiornik i jak otrzymają to mnie powiadomią. Boję się tylko, że jak dotkną swoimi łapami czy nie spieprzą. W tej chwili jest super szczelnie, nigdzie nie czuć gazu, a jak będzie po wymianie ? Dziękuję za cenne porady.

23

Odp: OCTAVIA II na gaz

Z tego co się orientuję, zbiorniki firmy Stako produkowane na eksport nie posiadały atestu na Polskę.

24

Odp: OCTAVIA II na gaz

Mam pytanie. Czy ktos moze mi pomoc?
Chciałbym kupic Skode Octavie II z LPG,  jeden sprzedawca radzi mi zebym kupił 1,6 102 KM Nowa Octavia Tour z  2011 r.    Drugi zas zaoferował mi Octavie II Ambiente z LPG od nowiści ale z roku 2009 , uzywaną, 60 tys km przejechana za 51 tys zł lub do negocjacji.   Teraz nie wiem w koncu , jaka ewentualnie wybrac?  Czy Octavia II z LPG to dobry wybor>
prosze o pomoc.  pzdr

25

Odp: OCTAVIA II na gaz

Brać nową z Omegasem i bezproblemowym silnikiem (a nie jakieś wynalazki typu TSI).