1

Temat: Stella Nord brak zasilania na elektrozawór.

Problem zaczął się od wymiany filtrów fazy ciekłej i lotnej. Sama wymiana została przeprowadzona poprawnie, jednak nie został podpięty elektrozawór przy reduktorze. Auto zostało odpalone, zasilanie przełączyło się na gaz chwile podziałało (zapewne na resztkach gazu pozostałych w wtryskiwaczach) po chwili system zgłosił błąd, komunikat to na przemian święcąca się czerwona dioda z 4-roma zielonymi (od poziomu gazu w butli). Ponowne podłączenie elektrozaworu nie pomogło. Wielozawór na butli działa wyraźnie słychać po za tym gaz dochodzi do komory filtra gazu fazy ciekłej.

Podsumowując gaz nie dochodzi do reduktora. Cewka na elektrozaworze działa, podłączałem do prostownika. System nie daje zasilania cewce na elektrozaworze -brak napięcia na cewce.

- bezpiecznik sprawdzony
- zatankowane do pełna

Nie mam pomysłów co robić dalej. Obawiam się, że uszkodziłem sterownik. W tej sytuacji pytam Was na jaki sterownik wymienić?

2

Odp: Stella Nord brak zasilania na elektrozawór.

prawodopobnie zrobiłeś zwarcie w obwodzie zasilania zaworu. Możesz spróbowac naprawic sterownik ( są ogłoszenia na allegro firmy z Siedlec) lub wymienić na elpigaz, ale także każdy inny z rodziny AEB , czyli king, omvl czy zavoli aliseiN. Sprawdź jeszcze przewody , a czy zwór na butli też nie działa? Zasilane są rónolegle .

3

Odp: Stella Nord brak zasilania na elektrozawór.

Dziękuje za zainteresowanie tematem.
Szkoda, że jest takie małe.

Problem udało mi się naprawić, a tkwił on w złym filtrze fazy ciekłej. Kupiłem zamiennik (czarny) na allegro, po zastosowaniu oryginalnego z elpigaz (biały) wszystko działa.

Filtr w jakiś sposób, musiał blokować dopływ gazu do reduktora.