Odp: Sequent24 i Kia Ceed - czy potrzeba lubryfikacji
Kolega to chyba nie miał nawet w ręku zaworu od foki , jakby miał to by zrozumiał. To że na sam wygląd są okrojone z materiału.
Przecież "problemem" są gniazda zaworowe (ich recesja), a nie zawory. Zawory (a właściwie ich grzybki) są wykonane z materiału znacznie bardziej wytrzymałego na warunki panujące w komorze spalania niż gniazda zaworów.
Proponuję koledze pomyśleć nad punktowym dostarczaniem tlenu do cylindra Bo jak dotąd jest on dostarczany prawie z tego samego miejsca co lubryfikacja.
Idąc tym tokiem myślenia kolega sugeruje zapewne przeniesienie wtryskiwaczy paliwa (benzynowych i gazowych) w te same okolice co Flash Lube?
Tlen jest gazem (jak LPG).
Benzyna jak i FL są cieczami, należy je prawidłowo rozpylić aby prawidłowo podać do cylindra. Flash Lube itp. jest cieczą i to o większej lepkości niż benzyna. Prawidłowe rozpylenie jest zatem trudniejsze.
Czyżby mylili się wszyscy producenci obecnych samochodów opracowując wielopunktowy wtrysk paliwa umieszczając wtryskiwacze jak najbliżej zaworów?
Wtryskiwacz benzynowy robi to dobrze (dlatego zastąpił gaźnik, a następnie został zbliżony). I to samo zapewniają systemy podawania dodatków przez przewody gazowe.