1

Odp: Ogólne parametry silnika dla LPG...

Polecę Ci auto trochę starsze, ale jeśli uda Ci się znaleźć w dobrym stanie to będziesz mógł zrobić bez większych problemów ładnych kilka setek...
Mam na myśli BMW E39 z silnikiem 2,8l. Mój sąsiad kilka dni temu pochwalił się przejechaniem na LPG 250 tys. km (o ile mówi prawdę- 2x naprawiany reduktor, 1x wymiana wtryskiwaczy). Ma założoną instalację Landi Renzo Omegas. Ostrożnie podchodź do aut z już założoną instalacją. W wielu przypadkach wymagają one sporych nakładów finansowych. (dlatego są sprzedawane)

pozdrawiam.

2

Odp: Ogólne parametry silnika dla LPG...

Np. Vw Golf Plus (1,6 102KM)?
Opel Vectra C (1,8 140KM)?
Może być też Peugeot 407 (2,0 140KM)

3

Odp: Ogólne parametry silnika dla LPG...

Moim zdaniem Skoda jest ładniejsza i lepiej wykonana, 50 tys km na instalacji i można domniemać że coś może się dziać z np. reduktorem, wtryskiwaczami (ale to nie reguła).
Natomiast Chevrolet kusi bardzo fajnym stanem licznika...

4

Odp: Ogólne parametry silnika dla LPG...

iskat1973 napisał/a:

Stąd pyt. jakie parametry silnika spełnia auto które bez problemu przejedzie np. 300 tyś km na LPG ( oczywiscie odpowiednio dbając o auto )????

Do takiego przebiegu to jak najprostsza konstrukcja silnika (4 cylindry, 8 zaworów) np. Skoda z silnikiem 1,6 (taki jak w aktualnie sprzedawanej Octavii Tour) oraz instalacja Landi Renzo Omegas z wtryskiwaczami MED, oczywiście prawidłowo założona.

5

Odp: Ogólne parametry silnika dla LPG...

A ta instalacja która jest zakładana fabrycznie w octavii to jest właśnie ta z postu kol. wojakrob mam rozumiec tak ????

Tak. Ale "fabrycznie" jest tu mylące, bo instalkę zakładają dilerzy Skody (ci, którzy mają uprawnienia) lub inne warsztaty na zlecenie dilerów.

iskat1973 napisał/a:

Czy silnik 16 V np. z lacetti będzie mniej wytrzymały zasilany gazem lpg od tego z octavii z mniejsza ilościa zaworów na cylinder ( 8 V )

Korea to pierwsza potęga LPG na Świecie, więc zapewne ich silniki nie stwarzają problemów pod warunkiem prawidłowej instalacji.

6

Odp: Ogólne parametry silnika dla LPG...

iskat1973 napisał/a:

Cóż to takiego, auto z Holandii....czy w przypadku napraw instalacji nie będzie problemu z częściami i ogólnie z serwisem ?????

Będą.

Vialle oferowała Toyota w 2004 roku, ale się wycofała.

Na polskim gazie zacierały się pompy, które są w zbiornikach.

Do tego problem z paszportem zbiornika - konieczność legalizacji w TDT.

Ewentualne serwisowanie - informacje - http://autonagaz.com.pl (link usunięty)

7

Odp: Ogólne parametry silnika dla LPG...

Na pewno sprawny silnik. W szczególności układ zapłonowy.

8

Odp: Ogólne parametry silnika dla LPG...

Auto proponuję kupić używane, bo nowe to straszna utrata wartości - bez sensu. Kiedy czytam o tych rzekomych wytycznych dla długotrwałości używania na gazie, to śmiać mi się chce. A czym niby silnik ośmiozaworowy z 2006 roku ma górować nad szesnastozaworowym? Po cholerę piszecie takie bzdury, Panowie? Wyższy stopień zaawansowania kultury konstrukcji i wykonania silnika nie skutkuje gorszą, tylko lepszą jego trwałością i ekonomią. Jasne, są silniki bardziej i mniej udane, ale niekoniecznie idzie to w parze z ilością zaworów, czy innymi tego typu parametrami. Jeśli jest różnica, to tylko taka, że im nowszy samochód i bardziej wyrafinowany jego silnik, tym pewniej kiepski montaż i strojenie LPG będą pędzić właściciela po serwisach z reklamacjami i wiecznym "helikopterem" palącym się na żółto na desce rozdzielczej. Dlatego montować gaz jeździ się do profesjonalisty w tej dziedzinie, a nie do przebranżowionego naprędce fryzjera, albo piekarza.

Jeśli mam doradzić auto: Skoro taxi, to warto coś w miarę wygodnego, sensownie trwałego i reprezentacyjnego choć trochę (dwunastogodzinny dzień pracy jak sądzę to standard, a i Klient chyba chętniej wsiądzie do wygodnej fury, niż do jakiegoś skośnookiego kompakta).

Moje typy:

- Volvo S60 2,5 140/170KM bez turbiny - 5 garów
- Poliftowy Passat B5 1,8 20V bez turbiny - 4 gary
- Audi A4/A6 1,8-2,0 20V bez turbiny - 4 gary
- Honda Accord z silnikiem K20 (155KM) - 4 gary
- BMW 3 E46 1,8/1,9 Valvetronic - 4 gary
- BMW 5 E60/61 2,2 170KM - 6 garów
- Octavia/Golf 1,6 16V - 4 gary.

Wszystkie wymienione auta dostępne są w nadwoziu kombi, wszystkie są trwałe, niezawodne, wygodne, wybierałem specjalnie wersje z silnikami bez sprężarki, która jako element mocno obciążony, w dłuższe perspektywie stwarza prawdopodobieństwo poniesienia kosztów regeneracji.
Koszty konwersji różne, wiadomo - w zależności głównie od ilości cylindrów - najtaniej cztery cylindry, pięć i sześć w mocno zbliżonych cenach, wyraźnie wyższych niż cztery.

Przy takich planowanych przebiegach łatwo zapomnieć o serwisach auta w terminie (bez urazy, ale znam wielu taksówkarzy, naszych Klientów - żaden z nich nie przyjeżdża na serwis terminowo...). Dlatego wygodniejsze będą auta z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego - zwróćcie uwagę że wymienione przeze mnie modele wszystkie takową posiadają.
Przebieg i ciężar taksówkowej eksploatacji również nie skłaniają do tańszych marek, jak opel, chevrolet. MOżna jednak ewentualnie dumać nad niektórymi propozycjami z Korei - hyundaiem, kia.


Co do samej instalacji - osobiście zaproponuję Staga z wtryskami Hana. Reduktory - w zależności od mocy auta, ale przedział do 170KM spełniany przez wszystkie z nich, to możliwość użycia Magic III, AC R-01, ewentualnie Zavoli Zeta S.
Stag to gwarancja fabryczna na 24 miesiące bez limitu kilometrów, na całość instalacji, aczkolwiek - ehm - znam warsztaty oferujące dla Staga lepsze warunki gwarancji... na przykład trzy lata, lub 100.000km bez limitu czasu.

MOCNO ODRADZAM używane instalacje LPG, już zamontowane w autach. 90-95% z nich nadaje się do bardzo poważnej przebudowy lub wręcz wywalenia i założenia na nowo.