1

Odp: Toyota celica VII gen. rocznik 2001 vvti 1.8 143KM

Re: Toyota celica VII gen. rocznik 2001 vvti 1.8 143KM

viewson napisał/a:

Jako nowy użytkownik witam wszystkich z forum gazeo.pl smile . Myślę nad instalacją BRC albo Stag 4 wtryski hana. Zgupiałem już co lubryfikacji... Co chciałbym się dowiedzieć. Czy te silniki faktycznie padają na gazie ;/ ? Słyszałem, że go po prostu nie tolerują. Głowica szybko się zużywa itp. Czy ktoś może mi powiedzieć czy to prawda, z własnego doświadczenia. Czy instalacja nad którą myślę będzie dobra? Czytałem na forum celicy i tam się wypowiadała osoba, która ponoć zajmuję się sprzedażą części do toyot. Sprzedawał już dużo części silnika vvti i najczęściej była to głowica (Yaris, avensis). Gdy dzwonili klijęci  to na samym początku rozmowy pytali się, czy części na pewno nie pochodzą z samochodu jeżdżonym na gazie, ponieważ oni właśnie z tego powodu muszą szukać nowych. Nie wypowiedział się KONKRETNIE na temat silnika celicy czyli 1zz-fe bo tych części nie sprzedawał nikomu no, ale druga sprawa taka że ten samochód mało kto gazuje. Jeżeli ktoś może mi pomóc w podjęciu decyzji, czy gazować czy jeździć bez stresu na benzynie licząc każdą złotówkę to bardzo bym prosił o opinię... Pozdrawiam serdecznie !

Spokojnie. Całe zło bierze się z nieprawidłowych montaży, a nie z właściwości gazu. Jeśli więc zdecydujesz się na montaż u odpowiedzialnego, wiedzącego co robi gazownika - będziesz zadowolonym użytkownikiem gazu, bez niefajnych historii. Lubryfikacji unikaj - tak się kończy jej stosowanie:
http://translate.google.de/translate?hl … 23msg31537 (link usunięty)

2

Odp: Toyota celica VII gen. rocznik 2001 vvti 1.8 143KM

Śmiało zakładaj BRC 24 MY 11 lub Plug&Drive wszystko zależy od zasobności twojego portfela.

Co do lubryfikacji musisz ją założyć aby móc długo eksploatować swój motor na gazie.

Nie sugeruj się tym linkiem http://translate.google.de/translate?hl … 23msg31537 (link usunięty)   .
Na zdjęciach masz pokazany system Flash Luba z niewiadomego pochodzenia. Tak się kończy,  jak są do niego wlewane środki używane przez oszustów.

Nie ma możliwości żeby stworzyła się taka maź przy użyciu oryginalnych produktów Flash Lube

3

Odp: Toyota celica VII gen. rocznik 2001 vvti 1.8 143KM

Z Częstochowy masz do nas ok. 55 km. Jeśli to nie jest daleko dla Ciebie - zapraszam. A co do twierdzeń ARG-BRC odnośnie "MUSZENIA" założenia lubryfikacji pod rygorem przedwczesnego zużycia silnika - no cóż... Nie ma to kiedy "fachowiec" montazysta posługuje się argumentacją handlowców... Jako że generalny importer BRC na Polskę jest też generalnym importerem Flash Lube - oczywiście każdy klient MUSI założyć lubryfikację - czytaj: MUSI zabulić te przynajmniej dwie stówki więcej.

A ja piszę po raz setny: niech chociaż firma Flash Lube przeprowadzi choć jeden wiarygodny test wykazujący skuteczność tego swojego smarowidła, które zanim cokolwiek posmaruje, jedynie osadza się w kolektorze lub spala ze szczętem odkładając nagar...


Trzeba porządnie dobrać i precyzyjnie zestroić instalację - a będzie wszystko grać. Dla pewności proponuję na dzień dobry zweryfikować luz zaworowy (taki bilans otwarcia) i w razie czego ustawić (tak tak, jazda na benzynie nie zwalnia z pilnowania luzu zaworowego), po czym zlecić świadomy montaż i raz na czas zerkać na luzy, żeby mieć pewność, że nic się złego nie dzieje.

I żeby było konkretnie na koniec - u nas od początku października nowe zasady - TRZY LATA GWARANCJI bez limitu kilometrów!!!
Jeśli panowie z BRC chcą to przebić - zapraszam :-D

4

Odp: Toyota celica VII gen. rocznik 2001 vvti 1.8 143KM

Tak na marginesie, te silniki do 2001 roku miały kłopot z owalizującymi się tulejami cylindrowymi i od pewnego momentu dużą konsumpcją oleju. W 2001 roku ten problem rozwiązano.

Instalacja zasilania LPG nie nastręcza trudności.

5

Odp: Toyota celica VII gen. rocznik 2001 vvti 1.8 143KM

No właśnie napisałem, że były.
Choć nie dałbym sobie uciąć głowy, że w niektórych egzemplarzach na niektóre rynki te "stare" silniki nie zdarzały się i później.