Marcin77 napisał/a:Ogólnie nie katuję silników, ale czasem lubię pociągnąć do odcinki i czy to zawsze będzie na każdym biegu musiało przeskakiwać na benzynę a jeśli nie to kiedy? Bo jeśli dobrze zrozumiałem co w całym zakresie obrotów leci na gazie, jedynie jeśli jest mocno obciążony to zapętla i wtedy benzyna- czy coś pokręciłem?. Pytam z ciekawości i próby zrozumienia a nie to że mi szkoda trochę wahy jeśli mnie poniesie :wink:
Jeszcze jedno pytanko jeśli mogę tu je zadać- czy ogólnie te silniki są trwałe i ten Trionic się dobrze sprawuje? Bo jak słyszę takie nazwy to czuję $$$ dla serwisu :???: I jak poznać który Trionic jest w danym silniku?
Komercyjnie występowały trzy wersje systemu Saab Trionic: 5, 7, 8.
5, bez przepływomierza, z mechaniczną przepustnicą w Saabach 900-II i 9-3, 7 z przepustnicą półelektroniczną i przepływomierzem - w Saabach 9-5 do 2003, wersja 8 - w Saabach 9-3 sport sedan po 2002, Saabach 9-5 po 2003 lub 2004, Vectrach C i Signum - wyłącznie silnik 2.0 odróżniający się od wcześniejszych saabowskich na pierwszy rzut oka tym, że zamiast kasety DI, posiadał cztery indywidualne cewki zapłonowe i w pełni elektroniczną przepustnicę drive by wire, oraz sterownik przykręcony do silnika, z przodu na kolektorze ssącym.
Trwałość silników oceniam wysoko, system sterowania w każdej (zwłaszcza 7 i 8 ) wersji - jest cudem techniki i pomysłowości.
Tak, zapętlenia występują przy maksymalnych obciążeniach (ciśnieniach doładowania) i wysokich obrotach.