Temat: Zafira A 2.0 OPC Z20LET

Witam,
Panowie podpowiedzcie czy się pakować w takie auto i gaz? Jeszcze nie jetem posiadaczem ale szukam bo rodzina się powiększa i sedan zaczyna mnie dobijać a chciałem coś szybszego niż autobus na ropę  :wink:
Szukam Zafiry A po lifcie czyli 2003-2005 wersja OPC. Czy są jakieś przeciwskazania a jeśli nie (mam nadzieję że nie ma  :wink: ) to jakie graty i gdzie w mojej okolicy polecacie (podkarpacie-okolice Krosna). Może być dalej ale żebym był z gazu zadowolony.

2

Odp: Zafira A 2.0 OPC Z20LET

Silnik 2.0T - ten sam co w vectrze C albo Saabie 9-3 sport sedan. Nie powiem, ma swoją specyfikę, znam łatwiejsze do zagazowania, ale finalnie - da się jak najbardziej. Trochę kłopotów z butlą, bo OPC ma dużo większy tłumik który zabiera miejsce potrzebne na podwieszenie butli.

3

Odp: Zafira A 2.0 OPC Z20LET

Dzięki za odpowiedź. Znam przypadek że gość ma ustawione że przy ok.4.5 tys. mu się na benzynę przełącza...coś "specjaliści" się nie popisali czy tak musi być?
A jakie graty będą odpowiednie? Możesz coś zaproponować? STAG+...? Czy zestaw Landi Renzo Omegas?

4

Odp: Zafira A 2.0 OPC Z20LET

Jeżeli jest to przełączenie bezwzględnie wymuszone obrotami, to jest to kpina.

5

Odp: Zafira A 2.0 OPC Z20LET

croma1 napisał/a:

Jeśli powyżej 4,5 tyś obr przełącza na PB to zapewne spadki ciśnienia , czyli żle dobrane komponęty lub regulacja  . Do tego samochodu polecam instalacje stag 4 plus wtryskiwacze hana i reduktor magic i jest to jak najbardziej odpowiedni komplet sprawdzony do tego samochodu

Jeden reduktor wystarczy? Bo różne proponują i różnie piszą  :roll: , że niby jeszcze ACR01 że niby teoretycznie do 150KM ale w praktyce daje rade do ok.200KM i że ogólnie te do 250KM to jest rzadkość i że lepiej dać 2szt. mniejsze.... :roll:


SebastianS napisał/a:

Jeżeli jest to przełączenie bezwzględnie wymuszone obrotami, to jest to kpina.

Gość ma tak zrobione że soft przełącza i powyżej już benzin i sobie chwali bo jak butować to na benzynie bo tak lepiej dla silnika.
Ja tam wole żeby było zdrowo w całym zakresie  cool

6

Odp: Zafira A 2.0 OPC Z20LET

Croma nie przewidział jednej rzeczy - silnik 2,0 turbo Opla pochodzi de facto z saaba i jest sterowany niesłychanym systemem Saab Trionic w wersji 8. Cechą charakterystyczną tych systemów jest dobór wtryskiwaczy benzyny w sposób, który w najmocniejszych wersjach oprogramowania osiąga stan zapętlenia (zlania się impulsów sterujących wtryskiami) przy pełnym obciążeniu. Oznacza to wykorzystanie 100% potencjalnego wydatku wtrysku benzyny, który to stan z punktu widzenia elektrycznego stanowi sytuację specyficzną, na którą sterownik gazu reagować potrafi tylko również ciągłym otwarciem wtryskiwaczy gazu. I tu się zaczyna problem, bo o ile da się jednoznacznie określić wydatek sikających ogniem ciągłym wtryskiwaczy benzyny, o tyle gazowych już nie - bo wahaniu ulega ciśnienie, temperatura gazu... Stąd nie da się zapewnić zasilania stabilną dawką gazu w sytuacji wtryskiwaczy gazowych otwartych na 100%. Tu przychodzi z pomocą algorytm wykrywający zbliżające się zapętlenie wtryskiwaczy benzyny, pozwalający na przełączenie auta zawczasu na benzynę i automatyczny powrót na gaz po zmniejszeniu się obciążenia. To póki co jedyny prawidłowy sposób wystrojenia takiego auta na LPG.
I jedyny zarazem powód dla którego auto na max bucie musi pracowac na benzynie. Bo poza tą przypadłością nie istnieje przyczyna dla której warto rezygnować z zasilania gazem w całym zakresie charakterystyki silnika.

7

Odp: Zafira A 2.0 OPC Z20LET

Ogólnie nie katuję silników, ale czasem lubię pociągnąć do odcinki i czy to zawsze będzie na każdym biegu musiało przeskakiwać na benzynę a jeśli nie to kiedy? Bo jeśli dobrze zrozumiałem co w całym zakresie obrotów leci na gazie, jedynie jeśli jest mocno obciążony to zapętla i wtedy benzyna- czy coś pokręciłem?. Pytam z ciekawości i próby zrozumienia a nie to że mi szkoda trochę wahy jeśli mnie poniesie  :wink:
Jeszcze jedno pytanko jeśli mogę tu je zadać- czy ogólnie te silniki są trwałe i ten Trionic się dobrze sprawuje? Bo jak słyszę takie nazwy to czuję $$$ dla serwisu  :???: I jak poznać który Trionic jest w danym silniku?

8

Odp: Zafira A 2.0 OPC Z20LET

Marcin77 napisał/a:

Ogólnie nie katuję silników, ale czasem lubię pociągnąć do odcinki i czy to zawsze będzie na każdym biegu musiało przeskakiwać na benzynę a jeśli nie to kiedy? Bo jeśli dobrze zrozumiałem co w całym zakresie obrotów leci na gazie, jedynie jeśli jest mocno obciążony to zapętla i wtedy benzyna- czy coś pokręciłem?. Pytam z ciekawości i próby zrozumienia a nie to że mi szkoda trochę wahy jeśli mnie poniesie  :wink:
Jeszcze jedno pytanko jeśli mogę tu je zadać- czy ogólnie te silniki są trwałe i ten Trionic się dobrze sprawuje? Bo jak słyszę takie nazwy to czuję $$$ dla serwisu  :???: I jak poznać który Trionic jest w danym silniku?

Komercyjnie występowały trzy wersje systemu Saab Trionic: 5, 7, 8.
5, bez przepływomierza, z mechaniczną przepustnicą w Saabach 900-II i 9-3, 7 z przepustnicą półelektroniczną i przepływomierzem - w Saabach 9-5 do 2003, wersja 8 - w Saabach 9-3 sport sedan po 2002, Saabach 9-5 po 2003 lub 2004, Vectrach C i Signum - wyłącznie silnik 2.0 odróżniający się od wcześniejszych saabowskich na pierwszy rzut oka tym, że zamiast kasety DI, posiadał cztery indywidualne cewki zapłonowe i w pełni elektroniczną przepustnicę drive by wire, oraz sterownik przykręcony do silnika, z przodu na kolektorze ssącym.
Trwałość silników oceniam wysoko, system sterowania w każdej (zwłaszcza 7 i 8 ) wersji - jest cudem techniki i pomysłowości.

Tak, zapętlenia występują przy maksymalnych obciążeniach (ciśnieniach doładowania) i wysokich obrotach.

9

Odp: Zafira A 2.0 OPC Z20LET

Dzięki za informacje ale bardziej saabowe a nie oplowe  :wink:  Tyle wiem że Zafira A miała Z20LET i przed liftem czyli do 2003 miała 192KM a po lifcie 200KM- ogólnie zmiana kosmetyczna ale czy czasem nie było coś zmieniane w wersji systemu Trionic? Mnie kusi Zafira A wersja po lifcie- czyli 2003+.
Odnośnie przełączania na benzynę przy max bucie rozumiem że jeden reduktor wystarczy a jeśli to jaki najlepiej?

10

Odp: Zafira A 2.0 OPC Z20LET

Zapytałeś, po czym odróżniać wersje trionic-a - odpowiedziałem.
Różnice w mocy wynikają z innych map ciśnienia doładowania - nieduża wielkość zmian wynika z poruszania się na granicy wydajności wtryskiwaczy Pb.
Reduktor jaki użyłbym osobiście to Magic III.