1

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

mareksz212 napisał/a:

Sequent 24 z systemem lubryfikacji, pytanie czy to dobry wybór?

Nie.

mareksz212 napisał/a:

ELPIGAZ STELLA bo dają do niej 5 lat gwarancji.

Poczytaj DOKŁADNIE warunki tej gwarancji. Jest podobnie jak w 7 letniej gwarancji na samochody Kia Ceed.

mareksz212 napisał/a:

Toyota Corolla 2006r 1.8 16v

A z jakich okolic jesteś?

2

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

Do Pana auta proponujemy następujące warianty:

1. Sekwencyjny wtrysk gazu Stag 300 ISA2 (dawny Plus)
2. Sekwencyjny wtrysk gazu Stag 300 Premium
3. Sekwencyjny wtrysk gazu Landi Renzo Omegas
4. Sekwencyjny wtrysk gazu VSI Prins

3

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

A ja jednak bym polecił instalacje BRC sequent 24 + lubra z tego powodu że po pierwsze to sam mam taką instalkę zamontowaną po drugie kolega mój ma też Toyotę Corollę tylko z 2003r i silnik 1.6 VVTI i jest bardzo zadowolony, pali lpg prawie tyle co benzyny i jest bezawaryjna.

4

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

No cóż , lubryfikacja jest wymagana tylko w przestarzałych , niedoskonałych instalacjach....
w nowoczesnych , doskonale się regulujących - wręcz zabroniona ( STAG ,VIALE ) ale kosą też niektórzy się jeszcze posługuja...pozdrawiam

5

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

wręcz zabroniona ( STAG ,VIALE )


A to ciekawe...
Autogazownik1 skąd masz takie informacje jeśli można spytać? Możesz podać źródło?
I jeśli już to to "VIALLE"

6

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

kosa8312 napisał/a:

A mi się wydaję że system lubryfikacji ma za zadanie smarowanie gniazd zaworowych, gdyż mieszanka gazowo powietrzna jest sucha


A filtr fazy lotnej kiedyś Pan wymieniał? Albo reduktor po większym przebiegu rozbierał? Sucho było?
A może gaz w butli się przesypuje, bo taki suchy?
Ciekaw tez jestem jak benzyna smaruje gniazda zaworów wydechowych. Proszę o techniczny opis bo mam trudności z wyobrażeniem sobie takiego zjawiska  lol

oktan napisał/a:

Zwłaszcza, że przy zasilaniu gazem LPG w fazie lotnej zawsze temperatura spalania wzrasta, niezależnie czy jest to system drugiej, trzeciej czy czwartej generacji. Fakt w systemach firmy Vialle nie ma takiej potrzeby, bo są to systemy piątej generacji, czyli wtrysku LPG w fazie ciekłej, automatycznie gaz sam chłodzi.


O ile wzrasta, przy założeniu że skład mieszanki gazowo-powietrznej jest optymalnym odpowiednikiem benzynowo powietrznej?
A ten gaz w fazie ciekłej to co chłodzi? Gniazda zaworów wydechowych, czy kolektor dolotowy? Temperatura spalania jest w instalacji V generacji niższa?

7

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

A ten gaz w fazie ciekłej to co chłodzi?


Zapewne wiesz o tym doskonale, że gaz w momencie przechodzenia z fazy ciekłej w lotną schładza dane miejsce. Tam gdzie jest podany jest niższa temperatura (w momencie rozprężania) i co za tym idzie może to zwiększyć w niewielkim stopniu moc i moment obrotowy.

8

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

oktan napisał/a:

Chciałbym bardzo zobaczyć pismo w którym ktoś zabrania montażu systemu lubryfikacji do silnika.

A ja chciałbym zobaczyć pismo PRODUCENTA (nie importera) instalacji, a jeszcze lepiej PRODUCENTA (nie importera) samochodu, w którym ktoś nakazuje montaż lubryfikacji

9

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

Nikt nie nakazuje i nikt nie zabrania, to chyba oczywiste. Mogą być ewentualnie indywidualne zalecenia

10

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

czesio napisał/a:

Mogą być ewentualnie indywidualne zalecenia

Co rozumiesz pod słowem indywidualne?


czesio napisał/a:

Nikt nie nakazuje i nikt nie zabrania, to chyba oczywiste.

Nie całkiem.

Jak wiem od jednego instalatora ze Śląska importer jednej z instalacji w zapisach gwarancyjnych wymusza stosowanie lubryfikacji w niektórych silnikach.
IMHO jest to nieuczciwe, bo sam handluje lubryfikacją.

11

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

Sam wyżej pisałeś, że PRODUCENTA samochodu/instalacji. Zdanie firmy montującej instalację jest subiektywne. Dany zakład/warsztat może zalecić (tu mam na myśli indywidualność) montaż lubryfikacji. Nigdy wymusić.

12

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

Napisałem, że wymusza importer, a nie zakład montujący.

13

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

Importer czyli  nie producent?

14

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

No właśnie. Importer.

Jakim więc prawem importer wymusza stosowanie jakichś specyfików, których nie nakazuje stosować producent instalacji.

15

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

czesio napisał/a:

A ten gaz w fazie ciekłej to co chłodzi?


Zapewne wiesz o tym doskonale, że gaz w momencie przechodzenia z fazy ciekłej w lotną schładza dane miejsce. Tam gdzie jest podany jest niższa temperatura (w momencie rozprężania) i co za tym idzie może to zwiększyć w niewielkim stopniu moc i moment obrotowy.


Tak, ale Oktan, tradycyjnie już napisał kolejną piramidalną bzdurę, myląc schłodzenie zasysanego ładunku z rzekomo niższą temperaturą spalania tegoż ładunku.
Temperatura spalania dla mieszaniny technicznej propanu i butanu z powietrzem, w odniesieniu do mieszaniny par benzyny z powietrzem jest niemal idealnie taka sama, z racji uwalniania w tym samym czasie w zasadzie niemal dokładnie takiej samej energii wynikającej z bardzo podobnych (wagowo) wartości opałowych obu paliw. Jeśli temperatura wzrasta na gazie, to tylko w wyniku wzrostu czasu spalenia pojedynczego ładunku, na co z kolei rzutuje w pierwszym rzędzie stosunek wagowy paliwa do powietrza - w relacji: im bardziej ubogo, tym większa przewlekłość spalania.
Wniosek jest taki, że jeśli zapewnimy w drodze prawidłowego strojenia optymalny skład mieszanki gazu i powietrza, temperatura w cylindrach podczas spalania będzie bardzo zbliżona, sprawność obiegu termodynamicznego Otto również, a to oznaczać będzie, że temperatura rozprężonych już spalin, omywających otwierający się zawór wydechowy i jego gniazdo, nie będzie odbiegać od warunków dla benzyny.

Dalej: Smarowanie. Moim zdaniem - pojęcie z zakresu tribologii, czyli nauki o zjawiskach tarcia. Tarcie to stan kontaktu dwóch ośrodków w okresie przemieszczania się względem siebie. Proszę więc powiedzieć, w jaki sposób uzasadniacie potrzebę smarowania gniazd zaworowych, bo za cholerę nie wiem... :roll:

16

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

Tak, wiem, że smarowanie również jest pojęciem z zakresu dietetyki, więc posmaruj sobie masłem chlebek i zjedz coś, bo głodno gadasz.
Twoja wiedza, którą usiłujesz żałośnie epatować jest na poziomie popularnych szmatławców motoryzacyjnych piszących "pod zakaz" zainteresowanych firm.

17

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

Ziew... Czesiu, możesz pozamiatać? Szkoda mi już czasu na komentowanie tych nadętych bzdur faceta z kompleksem Adasia Miałczyńskiego.

18

Odp: BRC czy cos innego. Toyota Corolla 1.8 16v

Panowie... spokojnie, może skupcie się na temacie postu.