Odp: chek engine safrane
Należy odczytać jaki błąd jest zapisany w sterowniku i na tej podstawie przeprowadzić diagnostykę (sam błąd może nie wystarczyć!).
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum gazeo.pl → Elektronika samochodowa i LPG → chek engine safrane
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Należy odczytać jaki błąd jest zapisany w sterowniku i na tej podstawie przeprowadzić diagnostykę (sam błąd może nie wystarczyć!).
Ustawianie najpewniej nic nie da, bo się rozkalibrowały Valteki. Czyszczenie, kalibracja i być może na końcu strojenie. A najlepiej wymiana na coś lepszej jakości, bo problem będzie co 15-20 tyś. kilometrów się powtarzał.
Odnoszę wrażenie, że problemu po prostu nie czułeś, a nie że go nie było.
Valteki po maksymalnie 30 tyś. km są rozkalibrowane. Czyli zmienia się ich wydajność, a co gorsze każdego inaczej. W efekcie może być np. tak że na jednym będzie podawał gazu za dużo, a na innym za mało. Wymaga to regeneracji listwy wraz z kalibracją wydajności.
Valteki po maksymalnie 30 tyś. km są rozkalibrowane. Czyli zmienia się ich wydajność, a co gorsze każdego inaczej. W efekcie może być np. tak że na jednym będzie podawał gazu za dużo, a na innym za mało. Wymaga to regeneracji listwy wraz z kalibracją wydajności.
... Czyli jest to bez sensu, bo taniej jest założyć nową listwę, przy uwzględnieniu czasu gazownika na wymianę bebechów i kalibrację listwy.
Inna sprawa, że 100.000km to i tak szokujący wynik, jeśli dopiero po trakim dystansie zaczął zapalać się check.
Fakt, że w sterowniku nie ma zapisanych błędów, wynika z tego że chwilowy błąd sondy lambda jest z kategorii błędów ulotnych/chwilowych i w sterownikach Safrana znikają z chwilą ustania problemu (zmieszczenia się korekty krótkoterminowej w limicie adaptacji).
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum gazeo.pl → Elektronika samochodowa i LPG → chek engine safrane
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc