Temat: chek engine safrane

Od pewnego czasu zapala się i gaśnie u mnie kontrolka chek engine (w załączniku) . Czasami zaświeci się na chwilkę a czasami na kilka minut. Najczęściej zapala się chwilę po odpaleniu auta (około 5 minut). Potem różnie, nie zauważyłem reguły. Ostatnio przez jakieś 2-3 tygodnie nie zapała się wcale a teraz praktycznie non stop.

Instalacja STAG-300 + wtryski Valtek.

Czytałem opis problemu "check engine peugeot 206" - u kolegi, zapalała się i gasła a u mnie zapala się co chwila, dlatego myślę, że odłączenie akumulatora nie bardzo pomoże (postaram się jednak przetestować).

Czy spotkał się już Ktoś z takim problemem ? Dzięki za pomoc.

2

Odp: chek engine safrane

Należy odczytać jaki błąd jest zapisany w sterowniku i na tej podstawie przeprowadzić diagnostykę (sam błąd może nie wystarczyć!).

3

Odp: chek engine safrane

Szymdi napisał/a:

Należy odczytać jaki błąd jest zapisany w sterowniku i na tej podstawie przeprowadzić diagnostykę (sam błąd może nie wystarczyć!).

Ostatnio jak na przeglądzie LPG podpinałem pod komputer (zarówno gazowy jaki i "pokładowy") to żadnych zapisanych błędów nie było. Co zresztą było zastanawiające - niestety nie udało mi się trafić tak aby będąc w serwisie zapaliła się kontrolka - pewnie wtedy błąd by się pokazał a tak to nic nie wiadomo.

4

Odp: chek engine safrane

Powiem tyle ze jak na chwile mi sie uspokoiło,ale znów ten błąd się pojawił i niezważając na gwarancje podjechałem do znajomego co zna sie na instalacjach,choc sam niemontuje.Kazał mi zostawic auto że popatrzy.Z tego co mi powiedział,to dosc ze miałem zle ustawiona mape to dawka gazu była zaduza i przylewało go.Od tamtej pory juz zero problemów,autko jezdzi dobrze srednie spalanie to około 7,5-8 litrow gazu,dobrze reaguje na pedał gazu.Od jego ustawien mineło ponad 10 tys.km.Instalacje montowałem w jednym z lepszych zakładów w Krosnie,ale cóż skoro niepotrafia dobrze jej ustawic.Spróbuj podjechac do kogos co dobrze Ci to ustawi,i nie na postoju(tak jak mnie ustawiali)tylko podczas jazdy,nawet jak trzeba bedzie zostawic auto.

5

Odp: chek engine safrane

Ustawianie najpewniej nic nie da, bo się rozkalibrowały Valteki. Czyszczenie, kalibracja i być może na końcu strojenie. A najlepiej wymiana na coś lepszej jakości, bo problem będzie co 15-20 tyś. kilometrów się powtarzał.

6

Odp: chek engine safrane

Dziękuję za odpowiedzi.

Myślę, że Szymdi ma rację - trzeba wyczyścić albo wymienić wtryski. Przejechałem na nich już ponad 100 tyś i jak do tej pory nie było problemów. Jestem zadowolony z tych Valteków i jeśli trzeba będzie wymienić to chyba też się zdecyduje na Valteki (nie miałem problemów po 15-20 tyś itd.).

7

Odp: chek engine safrane

Odnoszę wrażenie, że problemu po prostu nie czułeś, a nie że go nie było.

Valteki po maksymalnie 30 tyś. km są rozkalibrowane. Czyli zmienia się ich wydajność, a co gorsze każdego inaczej. W efekcie może być np. tak że na jednym będzie podawał gazu za dużo, a na innym za mało. Wymaga to regeneracji listwy wraz z kalibracją wydajności.

8

Odp: chek engine safrane

Szymdi napisał/a:

Valteki po maksymalnie 30 tyś. km są rozkalibrowane. Czyli zmienia się ich wydajność, a co gorsze każdego inaczej. W efekcie może być np. tak że na jednym będzie podawał gazu za dużo, a na innym za mało. Wymaga to regeneracji listwy wraz z kalibracją wydajności.

... Czyli jest to bez sensu, bo taniej jest założyć nową listwę, przy uwzględnieniu czasu gazownika na wymianę bebechów i kalibrację listwy.
Inna sprawa, że 100.000km to i tak szokujący wynik, jeśli dopiero po trakim dystansie zaczął zapalać się check.

Fakt, że w sterowniku nie ma zapisanych błędów, wynika z tego że chwilowy błąd sondy lambda jest z kategorii błędów ulotnych/chwilowych i w sterownikach Safrana znikają z chwilą ustania problemu (zmieszczenia się korekty krótkoterminowej w limicie adaptacji).