1

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

Re: Audi A4 1.8 20V ADR

lolek_ze napisał/a:

Witam . Czytałem różne forum , ale z reguły były bardzo stare albo występowały silniki 1.8 z Turbo . Dzisiaj dzwoniłem do kilku firm i każda firma swoje chwali i polecili mi :

- BRC 2600
- Lovato 2200
- Compact AG 2100 po znajomosci ( innych firm nie montuja)

Moje pytanie co bedzie najlepsze , nie mowili jakie reduktory ani wtryski zalożą nic dosłownie i jestem w kropce. Auto ma 15 latek i ponad 200k przejechane i nie wiem jak sie te firmy sprawuja w audi bo człowiek z BRC mowił ze chodzi o jakas czułośc wtryskow i poleca BRC zamiast lovato drugi mowi tylko oczywiscie lovato ale brc tez poleca trzeci AG Compact bo inne zle dzialaja z tym autem . Prosze o jakies konkretne odpowiedzi ewentualnie gdzie na śląsku zamontowac gaz . Z góry dziękuje smile


Zapraszam do nas, do Zbrosławic - opinie szeroko w necie. Brednie o czułości wtrysków należy czym prędzej wsadzić pomiędzy legendy o mchu i trawie. Kwestia jedynie użycia elektroniki, która bezproblemowo poradzi sobie ze specyficzną cechą tych silników, polegającą na nieprzyjemnym zjawisku szarpania na gazie w chwili wychodzenia z wolnych obrotów - zjawisko "szarpiących VAG-ów" było szeroko dyskutowane przez mniej lub więcej obeznanych ze sprawą użytkowników forów tematycznych, podczas, kiedy doskonale temat da się ogarnąć za pomocą Staga - na tą chwilę żaden inny sterownik nie posiada zaimplemetowanej tak sprawnej strategii umożliwiającej obskoczenie problemu.
Do Staga 4 Plus proponuję wtryskiwacze pojedyncze Hana 2000 i reduktor Magic III. Tylko u nas na taki zestaw 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów, lub 100.000 km bez limitu czasu.

Pozdrawiam i zapraszam. Ceny i terminy telefonicznie.

2

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

SebastianS napisał/a:

doskonale temat da się ogarnąć za pomocą Staga - na tą chwilę żaden inny sterownik nie posiada zaimplemetowanej tak sprawnej strategii umożliwiającej obskoczenie problemu.

jeśli mowa o oficjalnym sofcie, to nie wszędzie się to sprawdza.

3

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

Jak najbardziej mowa o oficjalnym sofcie. 8.7 z poziomu najnowszego AC Gas Sychro. Choć u mnie już hula 8.8.

Jako że cały algorytm pojawił się dzięki naszemu opracowaniu, mogę podeprzeć swoje tezy obrazem oscyloskopowym, wykazującym przyczyny szarpania, oraz sposób ich usunięcia.

4

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

SebastianS napisał/a:

mogę podeprzeć swoje tezy obrazem oscyloskopowym, wykazującym przyczyny szarpania, oraz sposób ich usunięcia.

chętnie popatrzę.

5

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

Struna napisał/a:
SebastianS napisał/a:

mogę podeprzeć swoje tezy obrazem oscyloskopowym, wykazującym przyczyny szarpania, oraz sposób ich usunięcia.

chętnie popatrzę.


Domyślam się  :mrgreen:
Kwestia, jak uczynić, żeby nie dowiedziała się konkurencja? Nie mam ochoty uświadamiać wszystkim szczegółów, opracowanie wykonane było dla AC...

6

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

no to nie wiem - na maila jak masz obawy aby tutaj

SebastianS napisał/a:

podeprzeć swoje tezy obrazem oscyloskopowym

7

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

Struna napisał/a:

no to nie wiem - na maila jak masz obawy aby tutaj

SebastianS napisał/a:

podeprzeć swoje tezy obrazem oscyloskopowym


Na maila też mam - myślę, że wiesz, dlaczego. Ale coś spróbuję zestawić, żeby pokazać w czym rzecz, bez zagłębiania się w szczegóły i ich ujawniania.

8

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

SebastianS napisał/a:

myślę, że wiesz, dlaczego

nie wiem, ale mniejsza o to.

SebastianS napisał/a:

coś spróbuję zestawić, żeby pokazać w czym rzecz, bez zagłębiania się w szczegóły i ich ujawniania.

no i o to chodzi, mnie żadne "tajniki" nie są potrzebne. Ot z czystej ciekawości chętnie popatrzę.

W praktyce patent z ograniczaniem czasu wtrysku sprawdza się w wielu autach, ale w niektórych problemu nie rozwiązuje. Być może kwestia bardziej precyzyjnego dobrania parametrów... tego nie mam jednak jak sprawdzić.

9

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

Struna napisał/a:
SebastianS napisał/a:

myślę, że wiesz, dlaczego

nie wiem, ale mniejsza o to.

SebastianS napisał/a:

coś spróbuję zestawić, żeby pokazać w czym rzecz, bez zagłębiania się w szczegóły i ich ujawniania.

no i o to chodzi, mnie żadne "tajniki" nie są potrzebne. Ot z czystej ciekawości chętnie popatrzę.

W praktyce patent z ograniczaniem czasu wtrysku sprawdza się w wielu autach, ale w niektórych problemu nie rozwiązuje. Być może kwestia bardziej precyzyjnego dobrania parametrów... tego nie mam jednak jak sprawdzić.


Oczywiście że rozwiązuje, aczkolwiek prawdą jest to, co piszesz - trzeba doświadczalnie ustalić parametry, czasem dosyć zaskakująco. Dlatego jest dodany próg obrotów, powyżej którego strategia wygasa, żeby można było ciąć bardzo nisko przy wychodzeniu z idle. A w ogóle - to jeśli przestudiować szerzej algorytmy wtrysku gazu sterowanego wtryskiem benzyny w kontekście omawianego włąśnie tematu - okaże się, dlaczego z uporem maniaka opowiadałem się za dobieraniem parametrów czasu wtrysków gazu możliwie długich, w odróżnieniu od jednego kolesia, który wszystko wie najlepiej... No ale mniejsza o niego, jak lubi, niech se ustawia jak chce, a jak inni lubią - niech słuchają jego porad. Mnie to ryra, a cieszę się z uzyskanych przez siebie efektów i dalej robię swoje.

10

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

SebastianS napisał/a:

okaże się, dlaczego z uporem maniaka opowiadałem się za dobieraniem parametrów czasu wtrysków gazu możliwie długich

zbyt duże uproszczenie tematu.

11

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

Bynajmniej. I bardzo dokładnie wiem, co mówię.

12

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

nie chcesz chyba powiedzieć, że przy czasie beny 20ms długi czas gazu ( np. 30ms )  jest korzystny ( zapewne taki czas to już zapętlenie )

więc jak widzisz takie stwierdzenie jest zbyt ogólne.

13

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

Kota ogonem zawsze można odwrócić.

Tylko Sebastian napisał "możliwie długich", a nie "niemożliwie długich". big_smile

14

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

faktycznie, jakoś mi umknęło. Sporo aut jednak zbliża się w okolice zapętleń, więc tak na prawdę z czasem gazu nie można przeginać - dołem owszem, co skutecznie realizuje  charakterystyka wtrysków HANA, ale górą za wiele miejsca nie ma.

15

Odp: Audi A4 1.8 20V ADR

Doskonale wiesz, że mowa zawsze była o autach realizujących maksymalne czasy w których DC (Duty Cycle) mieścił się w okolicach 50-60%, w których pewien mądrala radzi(ł?) utrzymywanie DC wtrysków gazowych na podobnym poziomie. I do tych dyskusji nawiązuję. Jeśli benzynowy DC jes zbliżony do 100% - wiemy doskonale, z czym się to wiąże.