1

Odp: ford s - max 2.5 turbo " elpigaz " kontrolka silni

Te silniki da się zasilać LPG. Trzeba założyć dobrą instalację i wiedzieć jak. Obawiam się, że w Twoim przypadku zrobili to ludzie bez doświadczenia.

2

Odp: ford s - max 2.5 turbo " elpigaz " kontrolka silni

Re: ford s - max 2.5 turbo " elpigaz " kontrolka s

jorrgus napisał/a:

Witam , Od wczoraj mam zamontowana 4 generacji instalacje elpigaz. Silnik który mam w fordzie to silnik volvo 2.5 turbo. po przejechaniu 100 km zapaliła mi sie kontrolka silnika , ( pomarańczowa ) . Zauważyłem jeszcze jeden dziwny objaw , benzynke mam zatankowana 1/2 zbiornika ale słyszę dziwna prace  ( huczenie ) pompy paliwa która znajduje sie w zbiorniku. po przełączeniu na benznyne huczenie znika. Czy to normalne zjawisko ? Jesli ktoś może sie wypowiedziec na temat instalcji i silnika jaki mam to bardzo proszę o pomoc. Czy ogólnie te silniki dają sobie rady na LPG ? przypomnę tylko ze mam 230 km . pozdr.


Ten silnik, zamontowany zarówno w S-maxie, jak Mondeo, oraz Volvo S80 - już gazowaliśmy - zawsze z idealnie dobrym skutkiem. Temat opanowywania problemów z ciśnieniem paliwa i jego monitorowaniem przez sterownik benzynowy opanowaliśmy już dawno, dzięki czemu jako jedni z pierwszych, albo i pierwsi w Polsce gazowaliśmy skutecznie samochody Volvo S60R z tym samym silnikiem, mającym jednak 305KM.

3

Odp: ford s - max 2.5 turbo " elpigaz " kontrolka silni

croma1 napisał/a:

Nie we wszystkich S-max występuje problem z czujnikiem ciśnienia tak samo jak w focusach st


We wszystkich, przynajmniej wyprodukowanych na rynek europejski, silnikach Volvo R5 turbo wyposażonych w czujnik ciśnienia paliwa, brak jego obsługi w związku z montażem LPG, skutkuje problemami z błędami czujnika ciśnienia P0088 bodajże, no i z nieuprawnionymi korektami paliwowymi dla benzyny, płynącymi od przerostów ciśnienia paliwa, które nijak mają się jako uprawniony parametr dla zasilania gazem IV generacji.

4

Odp: ford s - max 2.5 turbo " elpigaz " kontrolka silni

Ziew... Przeczytaj co napisałem powyżej. Emulator z AC jest na rynku od pół roku, wciąż w ewolucji, a doładowane Volvo gazujemy od kiedy istniejemy - i to z niezłym skutkiem biorąc pod uwagę poziom zainteresowania naszymi usługami wśród posiadaczy tej marki.

Co do kwestii nieingerowania w układ kontroli ciśnienia - jeśli nawet niektóre sterowniki nie burzą się i nie walą błędów (kwestia strategii weryfikacji układu po uruchomieniu silnika) - to przerosty ciśnienia przy braku odbioru benzyny generują naliczenie korekt skracających, nad którymi z poziomu regulacji instalacji LPG nie ma żadnej kontroli. Gratuluję więc zagazowania tych focusów ST, ciekawe kiedy pojawią się w kwestiach, które znane mi są z opowieści kilku volviarzy, którym poprawialiśmy instalacje na skutek złych przygód z głowicami silników.

Uwaga dotyczy oczywiście sytuacji w której nie dokonano jakiejkolwiek ingerencji w układ regulacji ciśnienia - nie zawężam sprawy do emulatora AC.