1

Odp: Nissan Primera P12, 1,8, 116KM, 2003r

bierz QBOXA  do p12 nie ma sensu wkładać premiuma no i cena wiele niższa

2

Odp: Nissan Primera P12, 1,8, 116KM, 2003r

Re: Nissan Primera P12, 1,8, 116KM, 2003r

aimed napisał/a:

Witam, chcę założyć instalację LPG w Nissan Primera P12, poj. 1,8, 116 KM 2003r.
Mam pytanie które wtryskiwacze Hana wybrać czarne czy czerwone. W warsztacie w którym będę montował instalację powiedziano mi żeby założyć czarne bo na czerwonych może mi za dużo palić i że jak będzie miał za mało mocy na czarnych to się je zmieni na czerwone.
Do tego samochodu zaproponowano mi sterownik STAG-4 QBOX BASIC i reduktor LOVATO. Mam pytanie czy to dobry zestaw ?
A może lepszy będzie STAG-300 premium podpięty z gniazdem OBD samochodu?. Chociaż w warsztacie odradzano mi ten sterownik do tego samochodu uzasadniając to zakresami pracy sterownika benzynowego (a dokładnie dużym rozrzutem zakresów pracy).


Na dzień dobry, po takim uzasadnieniu dotyczącym wtryskiwaczy, mając tak delikatny silnik jak w P12, wiałbym z tego warsztatu aż by się kurzyło! Kolejny gazownik z buraczanego pola pod Przeworskiem...

3

Odp: Nissan Primera P12, 1,8, 116KM, 2003r

Premium dąży zawsze i w każdych warunkach do jednej wielkości wypadkowej korekt LTFT i STFT. A w róznych przedziałach pracy silnika bywają one różne - i taki jest zamysł producenta. Bowiem korekty paliwowe nie zawsze podawane są w PID-ach OBD-II w takich jednostkach, jakimi de facto posługuje się "wewnętrznie" sterownik benzyny. Ponadto o doborze dawek paliwa nie decydują jedynie współczynniki generowane przez korekty paliwowe, ale również przez inne parametry podlegające adaptacji - na przykład fazowanie wałków rozrządu. Dlatego używanie sterownika opierającego się o korekty paliwowe do korygowania dawek gazu jest w coraz większej ilości aut idiotyzmem.

Dalej: zaletą Qboxa jest przede wszystkim 20-krotnie wyższa dokładność odczytu czasu wtrysku benzyny (w platformie 300/4 do 0,1ms, w Qboxie do 0,005 ms), chyba że czegoś nie wiem o nieukazywanych cechach starej platformy...

Dalej: hm... Dobry reduktor? Bo producent tak napisał? Byłbym ostrożny :-)

4

Odp: Nissan Primera P12, 1,8, 116KM, 2003r

aimed napisał/a:
SebastianS napisał/a:

Dlatego używanie sterownika opierającego się o korekty paliwowe do korygowania dawek gazu jest w coraz większej ilości aut idiotyzmem.

w takim razie pytanie czy w moim aucie jest sens stosować Premium czy Qbox będzie lepszy?.
Nie mam informacji na temat

SebastianS napisał/a:

korekty paliwowe nie zawsze podawane są w PID-ach OBD-II w takich jednostkach, jakimi de facto posługuje się "wewnętrznie" sterownik benzyny

wiem natomiast, że przed decyzją o założeniu Premium podłącza się urządzenie testujące czy dany samochód a dokładnie gniazdo OBD daje odpowiednie sygnały jest sprawdzany tzw STATUS i jeżeli jest ok to można stosować Premium (wtedy jest sens) ale czy jest to równoznaczne z

SebastianS napisał/a:

PID-ach OBD-II

???
Co do reduktora to co polecasz (SebastianS)/polecacie ?

Zamontowałbym Qboxa. A co do reduktora - montujemy w większości przypadków Magic III evo2.