1

Odp: Toyota Yaris TS

Witam,

nie ma przeciwwskazań do "zagazowania" autka. Należy jednak pamiętać, że ten silnik posiada mechanicznie regulowane luzy zaworowe i po zamontowaniu gazu czynność tą z pewnością trzeba będzie przeprowadzać częściej niż na zasilaniu benzynowym. Opcje kompletacji w mojej ocenie dobrej mogę zaproponować: sterownik AC Qbox, wtryskiwacze Hana , reduktor AC lub Lovato, ew Zavoli. Opcjonalnie proponuje zamontować dodatkowo system ochrony gniazd zaworowych, który powinien wpłynąć na prędkość zacieśniania się luzów zaworowych.

2

Odp: Toyota Yaris TS

czesio napisał/a:

Witam,

nie ma przeciwwskazań do "zagazowania" autka. Należy jednak pamiętać, że ten silnik posiada mechanicznie regulowane luzy zaworowe i po zamontowaniu gazu czynność tą z pewnością trzeba będzie przeprowadzać częściej niż na zasilaniu benzynowym. Opcje kompletacji w mojej ocenie dobrej mogę zaproponować: sterownik AC Qbox, wtryskiwacze Hana , reduktor AC lub Lovato, ew Zavoli. Opcjonalnie proponuje zamontować dodatkowo system ochrony gniazd zaworowych, który powinien wpłynąć na prędkość zacieśniania się luzów zaworowych.

Nie pisz rzeczy, których nie jesteś w stanie dowieść. Nie istnieje żaden "system ochrony gniazd zaworowych", poza odpowiedzialnym doborem podzespołów i wystrojeniem instalacji LPG. Dysponuję coraz szerszą bazą porównawczą pojazdów w których powszechnie uważa się głowice za mniej trwałe na gazie, i jest to prawdą TYLKO przy błędach w strojeniu instalacji. Porównuję identyczne Subaru robione u nas i rzetelnie strojone z takimi samymi które przejeździły po 30kkm na za ubogiej mieszance - różnice są kolosalne - w naszym po 50kkm nie ma zmian luzu poza obrębem fabrycznej tolerancji, ten spaprany po 30kkm ma luzy na wydechach po 0,1mm - czyli o 0,2 za mało...
Insignia 1,8 A18XER: 113.000 km - dopiero taki przebieg wywołał konieczność regulacji - luzy na wydechach 0,12-0,14mm - zużycie idealnie powtarzalne.
I nie mów mi, że po przebiegu rzędu c.a.120kkm na benzynie nie byłoby potrzeby regulacji luzu... Honda zaleca co 30.000.

3

Odp: Toyota Yaris TS

Heh, jak zawsze "Mister Perfekt" smile, Tak jak i ty nie jesteś w stanie dowieść na forum, że jest tak piszesz wink A o Hondzie nic nie mówiłem...

4

Odp: Toyota Yaris TS

Dowodem jest brak jakichkolwiek historii z przedwczesnym zużyciem głowic w samochodach, które poddaliśmy konwersji - a jest tego już trochę. Poza tym, abstrahując od tego - ciężar udowadniania jakiegoś faktu spoczywa na osobie, która stawia kontrowersyjną tezę. Postawiłeś ją Ty, ja ją kwestionuję. Czekam od kilku lat na kogoś, kto wykaże że tak zwane "systemy ochrony zaworów" czy temu podobny shit cokolwiek dają. Nikt się nie kwapi do dziś, zachęta do kupowania tego badziewia to czysty marketing, w dodatku - biorąc pod uwagę powyższe - mocno nieetyczny.

5

Odp: Toyota Yaris TS

W Polsce nie ma (nie liczę pseudo badań dyrektora Czakramu), ale w Europie są (są notki na Gazeo). Niestety te niemieckie badania również zalatują marketingiem, bo nie ma w nich ani słowa, czy instalacje były wystrojone prawidłowo (nie podano jakie korekty były na benzynie i LPG przed i w trakcie badań).

6

Odp: Toyota Yaris TS

A myślisz że nie były? Moim zdaniem, jeśli poprosiłoby się ich o udostępnienie w jakich warunkach technicznych były przeprowadzane testy, to by je udostępnili...

7

Odp: Toyota Yaris TS

W Faszystowie takie testy pozostawiają często wiele do życzenia - miałem okazję zapoznać się z praktyką dotyczącą robienia tzw "abgasów" - jest to nader mało formalna procedura, a czynnikiem jest jak zwykle - kasa... Więc dopóki po wynikami nie podpisze się niezależny ośrodek naukowy, a najlepiej dwa różne - temat pozostaje dla mnie w branży mitologii i pierdoletów.