Temat: Kia Cee"d, 1.6 122KM lub Hyundai i30 1.6 126KM

Witajcie,

Mimo, że to mój pierwszy post na tym forum, śledzę je już od jakiegoś czasu. Przymierzam się do zmiany samochodu, interesuje mnie Kia Cee"d 1.6 122KM (DOHC) lub Hyundai i30 1.6 126KM. Jak wygląda sytuacja z gazowaniem tych aut? Różne warsztaty różnie mówią, niektórzy twierdzą, że nie wolno (zawory i głowica zdychają wg nich po 50 000 km, dzisiaj gość w salonie stwierdził że przy Hyundai i30 nadaje się silnik tylko o poprawionej konstrukcji od rocznika 2013 wzwyż, inaczej będzie dramat). Czy ktoś z Was miał okazję jeździć, albo zetknąć się tym autem w praktyce? Robię jakieś 45 000 km rocznie. Obecnie mam Focusa MK I Zetec 16V który też podobno do gazu się nie nadaje, a jeździ i z silnikiem nie ma problemów absolutnie żadnych...

Pozdrawiam,
Szymon

2

Odp: Kia Cee"d, 1.6 122KM lub Hyundai i30 1.6 126KM

Jeśli tylko nad tymi dwoma autami myślisz, to wybrałbym Kia Ceed. 1.6 to nie jest jakiś skomplikowany silnik i do niego dałbym sterownik Stag qbox, wtryski Stag"a W01 w zupełności wystarcza i reduktor AC R01 czarny.

3

Odp: Kia Cee"d, 1.6 122KM lub Hyundai i30 1.6 126KM

Witam,
ja bym proponował zestaw Stag Qbox ale z wtryskiwaczami Hana. Opcją byłaby instalacja Tech 324OBD z wtryskiwaczami Dragon. Ewentualnie z wyższej półki Vialle Si.

4

Odp: Kia Cee"d, 1.6 122KM lub Hyundai i30 1.6 126KM

[QUOTE=wrobel90;n30425]Jeśli tylko nad tymi dwoma autami myślisz, to wybrałbym Kia Ceed. 1.6 to nie jest jakiś skomplikowany silnik i do niego dałbym sterownik Stag qbox, wtryski Stag"a W01 w zupełności wystarcza i reduktor AC R01 czarny. [/QUOTE]

To silnik o wymaganej bardzo dużej precyzji dawkowania gazu z uwagi na lichy materiał gniazd zaworowych i brak hydropopychaczy. Polecanie wtryskiwaczy AC W-01 graniczy z szaleństwem, albo brakiem kompetencji.

5

Odp: Kia Cee"d, 1.6 122KM lub Hyundai i30 1.6 126KM

Pierwsze słyszę, że przy tym silniku jest to taki mankament..
Cenna uwaga kolego!

6

Odp: Kia Cee"d, 1.6 122KM lub Hyundai i30 1.6 126KM

No ale z 2 rzeczami można się zgodzić ze sterownikiem STAG Qbox i reduktorem ACR01 smile

7

Odp: Kia Cee"d, 1.6 122KM lub Hyundai i30 1.6 126KM

nie no.. pod względem sterowników i reduktora Stag"a nie można mieć chyba poważnych zastrzeżeń !

8

Odp: Kia Cee"d, 1.6 122KM lub Hyundai i30 1.6 126KM

do 1.6 GDI (wtrysk bezpośredni) od AG Centrum dedykowana jest instalacja zenit pro direct-system wtrysku w fazie lotnej.Miałem okazję jeździć .
Same superlatywy, nie czuć wcale spadku mocy,równomierne przyspieszenie,a w razie potrzeby pod obciążeniem automatycznie przełącza się na benzyne.
Całość na reduktorze Gurtner i wtryskiwaczach Hana.Jak z fabryki.

9

Odp: Kia Cee"d, 1.6 122KM lub Hyundai i30 1.6 126KM

Do jednego i drugiego modelu (ale bardziej do Kii) to ja bym polecił BRC Sequent 24, tak jak ktoś tu pisał te auta mają problemy z gniazdami, a BRC ma funkcję VSR (fabrycznie wgraną do sterownika), która samruje Ci gniazda zaworów małą ilością benzyny, Wydaje mi się że STAG tego nie ma. Co do warsztatów to zobacz sobie na stronie Energy Gaz ile oni tam zagazowali zarówno Ceed`ów jak i I30, praktycznie wszystkie na BRC...

10

Odp: Kia Cee"d, 1.6 122KM lub Hyundai i30 1.6 126KM

Jeszcze w gre wchodzi lubryfikacja ale nie wiem czy to coś pomaga. Nawet nie wiedziałem że BRC ma taką funkcję przydatna informacja;) Też montowałem w Energy do Nissana Murano więc tez mogę ich polecić, na forum jest nawet wątek o moim montażu więc jak ktoś zainteresowany to zapraszam:)