Temat: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Witam,

Obecnie przymierzam się do montażu instalacji gazowej do samochodu Mitsubishi Lancer, rok produkcji 2008, silnik 1.8 143KM.

Sprawdziłem 3 warsztaty w Krakowie, które mają dobre opinie w Internecie.
Pierwszy z nich polecił następujący zestaw

1)
Stag 4 eco lub Stag 4 plus
Reduktor Magic 3 (czytałem jednak, że są bardzo awaryjne)
Wtryskiwacze Baracuda

Drugi z nich polecił:

2)
Stag Q-box
Wtryskiwacze Hama złote (dawne zielone)
Reduktor KME (nie podawał konkretnego modelu, jaki polecacie?)

Trzeci polecił dwie opcje:
3)
Stag 300 Premium
AC W-01
ACR-01

4)
Stag Qbox
AC W-01
ACR-01

Jak oceniacie powyższe opcje? Jakie modyfikacje sugerujecie, a może lepiej pójść w zupełnie inny zestaw?

2

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Polecam zestaw:
- Stag 300 Premium,
- Reduktor ACR01,
- Wtryskiwacze Hana ew Barracuda.
Zestaw bardziej budżetowy to:
- STAG 4 Qbox/4 Plus,
- Reduktor ACR01,
- Listwa ACW01.
Sterownik STAG 4Eco jest bardzo okrojony i ma znacznie mniejsze możliwości niż Qbox lub 4 Plus.

3

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Polecam Staga 300 ISA2, reduktro KME silver, wtryskiwacze Hana.

Jeśli chcesz więcej szczegółów odnośnie cen itp skontaktuj się z bercik13@vp.pl

4

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Sterownik ISA niestety nie radzi sobie z tym silnikiem (sprawdzone na żywym organizmie). Chyba, że wyłączymy adaptację ale wówczas trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie po co nam sterownik z niedziałającym gadżetem.
Sterowniki to albo Qbox albo Premium, pozostałe elementy ok.

5

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Również mam przetestowany i to nie jednokrotnie dlatego z pełną stanowczością mogę go polecić.
Natomiast nie zaprzeczę że pozostałe dwa sterowniki również bez problemów poradzą sobie z tym sinikiem.

6

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Pogodzę Was, Panowie.

Ani autokorekcja ISA2, ani ISA (czyli Premium) nie będą działać właściwie i ich użycie sprowadzi na użytkownika kłopoty w stosunkowo niedługiej perspektywie.

Należy użyć Staga Qbox (lub Staga 4 Plus, choć teraz to już bezsensowna alternatywa), wtryskiwaczy Hana Gold (Green) lub Barracuda bez dysz (choć te drugie mogą okazać się trochę bardziej "na styk"), reduktor może być Silver (bardzo dobry obecnie), lub Magic III (który wcale nie jest jakoś specjalnie awaryjny po dokonanej cztery lata temu zmianie).

Ale najważniejsze - to umieć ten silnik wystroić na gazie. Jak powiadam - zawierzanie jakimś systemom automatycznym świadczy o niskiej świadomości tego, jakie czynniki wpływają na zachowanie się adaptacji sterownika benzyny w takim aucie.
Kto więc potrafi wystroić taki silnik ręcznie - niech się zabiera za to auto.

Opcje wtryskiwaczy typu W-01, Reg Fast itp - zdecydowanie odradzam. Nie ta liga, nie do tego silnika.

7

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

SebastianS napisał/a:

który wcale nie jest jakoś specjalnie awaryjny po dokonanej cztery lata temu zmianie

Nie specjalnie awaryjny to znaczy jednak awaryjny?

8

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

wojakrob napisał/a:
SebastianS napisał/a:

który wcale nie jest jakoś specjalnie awaryjny po dokonanej cztery lata temu zmianie

Nie specjalnie awaryjny to znaczy jednak awaryjny?


Bezawaryjny jest na tym łez padole jeden jedyny Struna - niezawodnie uprawia goebbelsowską propagandę - zawsze i niezawodnie ;-)

Magic III tez czasem zawodzi, jak każdy inny sprzęt. Nie ma zerowych statystyk awaryjności - o ile są one rzetelne. Ale nie mamy z nimi więcej problemów, niż inne zakłady z innymi modelami. W jakimś rozdęło dwuwarstwową membranę i zblokowało tłoczek, inny miał wyciek wody przez źle wytoczone gniazdo oringu pod króćcem wodnym, jeszcze inny - o dziwo - buczał. Trafiła się też cała partia pochopnie przeznaczona na sprzedaż, która miała wadę tłoczków regulatora - oczywiście jako że towar mamy zawsze prosto z igły - tak jak przywiozłem pięćdziesiąt sztuk - tak dwa dni później cała pięćdziesiątka wróciła do producenta. Zdarza się.

Ale spokojnie - od poprawki pod koniec 2010 roku - żaden nie puścił gazu do wody. Tak więc jest nadzieja że beton z lpg-forum, poza dwoma-trzema przypadkami nieuleczalnymi - za jakieś dwadzieścia lat zdoła to przyjąć do wiadomości :-D

9

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Pytałem, bo na moim Scorpionie Mini ( z Twojego polecenia w 2009 roku) mam już nalatane 60 kkm i powolo zastanawiam się czy przy okazji wymiany płynu chłodniczego i pompy wody rozebrać reduktor i oczyścić oraz wymienić membranę, czy też wymienić na inny reduktor. A że wtryskiwacze wciąż mam MJ, to rozważam ten reduktor bo jest mały i ustawny.

Pytanie tylko czy w dystrybucji jest do kupienia egzemplarz bez przypadłości, o których piszesz (nie chodzi i Viton, lecz o tą wadliwą partię).

Czy oferuje je tylko DRYPA?

10

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

A ja polecę Ci 4tą opcję. Kme nevo + Reduktor np Palacarowski KR4+Hana

11

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Zestaw, który mógłbym polecić to :
-  Sterownik Stag 4 Qbox/4plus,
-  Reduktor Magic3,
-  Wtryskiwacze Hana

Myślę, że będziesz zadowolony montując to w Lancerze.

12

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Ja polecam:
sterownik Stag 4 Qbox
- Reduktor ACR01
- Wtryskiwacze Hana. Powodzenia w doborze ^^

13

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Witam wszystkich, podłączę się pod temat:
Co myślicie o instalacji z wtryskiem gazu w fazie ciekłej do tego samochodu?
Myślę nad vialle LiquidSI, ktoś miał jakąś styczność z taką instalacją w tych silnikach?

14

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

To już rozumiem o V generacji mowa,tak ?

15

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

[QUOTE=SebastianS;n27183]Pogodzę Was, Panowie.

Ani autokorekcja ISA2, ani ISA (czyli Premium) nie będą działać właściwie i ich użycie sprowadzi na użytkownika kłopoty w stosunkowo niedługiej perspektywie.

Należy użyć Staga Qbox [/QUOTE]


Witam,

Ponieważ mam dedykowany zestaw od Mitsubishi czyli STAG 300-premium ale z wtryskiwaczami Hana Gold (jak zielone) + AC-R01 i w sumie przejechałem już prawie 10 tys. bez najmniejszych kłopotów / problemów to chciałbym dowiedzieć się co konkretnie jest złego w tym Premium względem Qboxa ? Jakoś zdecydowanie inaczej koryguje Qbox ma lepsze algorytmy czy jak?
Instalacja i mapy strojona w trakcie jazdy po montażu zatem zakładam poprawną kalibrację. Jeżeli są twarde argumenty to może rozważałbym sprzedaż tego sterownika i podmianę na Qboxa (pewnie złącza ma podobne)

Z góry dziękuje za odpowiedź




16

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Jestem pracownikiem jednego z krakowskich serwisów samochodowych. Te opisy instalacji to głupoty a pisanie że coś pracuje przez 10tyś i jest ok. to stanowczo za mało, a po za tym trzeba mieć porównanie. Zdażają się nam demontaże Stag i klienci twierdzą że zużycie LPG przy BRC jest dużo mniejsze i auta lepiej chodzą. A jeżeli chodzi o mitsubishi to serwis autoryzowany wycofał się z montaży Staga (pseudo dedykowanego) bo uszkadzały głowice i auta te są odkupowane przez producenta Stag czyli AC. A poza tym w tych wpisach jest coś ciekawego bo BRC ma 45% udziału w polskim rynku gazowym a żaden klient nic nie napisał, po prostu warsztaty montujące Staga nie mają roboty i reklamują swoją produkcję.

17

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

To Mitsubishi powinno działać bez problemu zarówno na Qboxie jaki Stagu 300 Premium, jedynie specyfika konstrukcji prowadnic zaworowych wymaga dolewania kilku procent benyzny w trakcie pracy na LPG. Zarówno Qbox ma taką możliwośc jak i STAG 300 , tylko 300etka musi mięc dedykowany soft dla Mitsu.

18

Odp: Jaka instalacja do Mitsubishi Lancer 1.8 143KM MIVEC

Witam,

Ponad 20 tys. i na razie bez zmian - wszystko OK, chociaż moment prawdy przyjdzie jak będę kontrolował luzy zaworowe. Słyszałem o tej akcji podmiany softu aby dotryskiwało benzyny ale podobno to takie bardziej "chuchanie" na ryzyko błędnych wystrojeń i jakości montażu. Co do spalania BRC to Ja akurat wolę jaki mi spali więcej LPG i mieć pewność że mieszanka nie jest uboga niż na odwrót. Na tą chwilę średnie u mnie oscyluje wokół 10.5 LPG podczas gdy komp pokazuje 8.5 PB i mi to pasuje chociaż wiem, że mogłoby by być bliżej 15% a nie 20%.

Nadal nie uzyskałem odpowiedzi jak z tą różnica QBOX Plus vs 300-premium, bo jak czytam też sporadycznie konkurencyjne forum to piszą, że autoadaptacja OBD jest zdecydowanie lepsza i jakieś błędu były w 300.