Temat: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Witam.Pisze poniewaz zakupilem 2 miechy temy passata b5 fl z silnikiem 18t 20v. 150 km. W aucie wystepuje wypadanie zaplonów na lpg na 3 cylindrze.Gaz w aucie jest jakies półtora roku to jest reduktor zeta n wtryski reg fast niebieskie 3 om.Najgorsze jest to ze auto pali srednio koło 16 l gazu na 100 km.A ze jestem mechanikiem to powoli doprowadziłem wszystko do pozadku nowe cewki swiece docieranie zaworów itp.Gaz był zakładany przez poprzedniego wlasciciela w firmie (ŻEMIEŚLNICZEJ)  PLANIPLASTIC w Lublinie.Po pierwsze przez ponad rok wióra z wiercenia dysz w kolektorze znajdowały sie na zaworze ssacym i przez to mniejsze cisnienie sprezania a po 2 w szynie wtryskowej lpg został urwany jeden z 4 krucców i zamiast niego wkrecono kruciec mosiezny z otworem 3,5 mm a pozostale dysze 3 mm wiec chyba to nie swiadczy dobrze o zakładzie.Obecnie dysze rozwierciłem na 1,7 mm Zakupiłem ostatnio kabel i interfejs podcisnienia do instalki minisec v3 .Dzis pojezdziłem troche autem i oto mapy choc jakos bardzo to one sie nie pokrywaja jesli ktos mógłby mi cos doradzic to prosze o porady bo nie wiem jakie powinienem cisnienie ustawic w reduktorze i wogule bo takie spalanie lpg to troche przesada.

2

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Witam.
W programie warto włączyć opcję "SILNIK TURBO" znajdującą się w zakładce PARAMETRY. Będzie to dziwnie wyglądało podczas regulacji ponieważ wzbogacenie może wychodzić nawet ujemne ale to na prawdę działa. Z mapek widać, że w momencie kiedy pracuje turbina jest bogato ale jak wyżej napisałem jeżeli opcja turbo będzie włączona to tak może to wyglądać. Dysze w listwie są za małe i reduktor trochę za słaby. Wypadanie zapłonu spowodowane będzie brakiem gazu. Dysze rozwierciłbym na minimum 2mm (w zasadzie to nawet rozwiercać nie trzeba bo są dysze 2mm to standardowy rozmiar OMVL) i reduktor zamienił na Zavoli Zeta S (taka wymiana najprostsza będzie).

3

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Wczoraj rozwierciłem dysze z 2,7 mm na 2,8. zmniejszylem troche cisnienie na reduktorze na 1,35-1,4 bara i zrobiłem około 50 km ba benzynie i gazie  wykonałem korekte i mapy przez podcisnienie i wyszły mi takie oto dane , auto w miare teraz jedzie tylko zobaczymy jak bedzie ze spalaniem a co do wypadania zaplonów to dalej wystepuja jak chwile postoje na gazie na biegu jałowym.Opcje silnik turbo mam ciagle właczona.Gdy po zakupie auta robiłem zwykła adaptacje to dane w tabelce wychodziły zawsze na minusie srednio -25.Gdybym miał jakies materialy na temat profesjonalnej regulacji to bym sobie to sam dobrze zrobil bo w mojej okolicy to gaziarze sa na poziomie 2 generacji.I tak jeszcze chciał bym wiedziec czy instalacja z sterownikiem mini sec v3 to sekwencja poł sekwencja czy fullgrup czy to zalezy jak sie ja zamontuje i skonfiguruje

4

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

No więc ciśnienia jednak bym dorzucił. Należy pamiętać iż ciśnienie mierzone przez MINI SEC"a jest ciśnieniem bezwzględnym. Instalacja MINI SEC V3 to pełna sekwencja ale radzi sobie bez problemu z każdym rodzajem wtrysku. Jak ktoś się zna to może poczarować trochę z rozcięciem wtryskiwaczy i zrobić sobie fullgrup czy połsekwencje ale i bez tego da rade w 100%.

Instrukcję do MINI można znaleźć tu:
http://lecholpg.pl/?act=pobierz&did=d6

5

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Auto jezdzi teraz w miare dobrze ale dalej mnie niepokoja te wypadajace zapłony.Co do dysz to niby w instrukcji miniseca wychodzi ze dysze powinny byc o srednicy 3 mm a ja mam teraz  2,8mm.Wiec nie wiem czy je zwiekszac.Cisnienie gazu mam ustawione na jakies 1,35 bara na biegu jalowym bo zauwazyłem ze pod obciazeniem dochodzi do 2 barów to nie wiem czy je zwiekszyc.Mini sec załapał błeda za wysokie cisnienie reduktora.I mam tez właczona funkcje filtracja ekstra wtrysków z suwakiem ustawionym na 0.

6

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Rozmiar dysz jest OK. Funkcja filtracji ekstra wtrysków w tym przypadku raczej nie będzie konieczna. Błąd wysokiego ciśnienia wyskoczył bo reduktor się napompował przy turbinie (górna granica 3,8bara) więc jednak podniesienie ciśnienia nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Chyba lepiej go wymienić. Jak już wcześniej pisałem najskuteczniej i najprościej na taki sam tylko z oznaczeniem S. Wypadanie zapłonu przy takich samochodach z turbiną zazwyczaj oznacza za małą ilość gazu wpuszczanego do silnika. Aha zakładając oczywiście iż układ zapłonowy jest w pełni sprawny.

7

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Dzis zamówiłem reduktor wiec w piątek pwinien byc, zamontuje go  i wtedy bede prubował  regulowac instalacje.A co do układu zaplonowego to raczej jest sprawny bo swiece nowe cewki tez ,nawet zmieniane miedzy cylindrami i zawsze te zapłony wypadaja na 3 cylindrze.I wczoraj pierwszy raz sterownik silnika zamotował bład zwiazany z slaba wydajnoscia katalizatora wiec bede go usuwał tylko jestem na etapie tworzenia krucca pod  druga sonde azeby ja odsunac od spalin.Bo jakis czas temu wycinalem mniejszy fragment katalizatora bo sie wytlukl i latał w puszce.

8

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Błąd niskiej wydajności katalizatora nie musi oznaczać jego awarii. Na gazie często taki błąd zapala się z powodu zbyt ubogiej mieszanki. Ma to związek ze zwiększoną temperaturą spalania. Wstrzymałbym się z jego wycięciem przed doprowadzeniem instalacji lpg do porządku.

9

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Witam.W piatek zamontowałem parownok zavoli zeta s ,nic nie regulowałem poza cisnieniem którego nie da sie zmniejszyc na mniej niz 1,6 bara ale to pewnie zavoli s tak ma.Dodam ze przez weekend zaden bład typu wypadanie zapłonów nie wystapiło.Dzis dokonałem autoadaptacji i regulacji przez podcisnienie a oto mapki wiec wydaje mi sie ze chyba jest juz dobrze choc mam takie uczycie jak by turbo za pózno wstawało bo jak na 150 km to chyba auto jest troche malo zrywne.I tez zauwazyłem ze przewody miedzy szyna lpg a kolektorem maja troche inne dlugosci bo instalator nie miał jak tego zrobic azeby byly jednakowe  bo 2i3 sa krutsze a 1i4  dłuzsze ale mysle ze te 4 cm wiecej to pewnie róznicy nie robi. Jeszcze jedno widze ze czasy wtrysków na biegu jałowym sa nieznacznie inne na pg i lpg i czy reguluje sie to tym suwakiem na górze  czy tak moze zostac ?

10

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Teraz wszystko wygląda prawidłowo. Różnicę czasów wtrysków można skorygować suwakiem i powinno być ok.

11

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Po ponad tygodniu jazdy jest dobrze choc raz mi sie check zapalil i tez blad katalizatora wiec w najblizszym czasie go wytne bo jak jakis czas temu rozbieralem silnik to jedna czesc kata latala w puszce wiec zaczelem ja defragmentowac a przez to zaklepałem okolo 1/3 powierzchni kata i przez to auto jest zmulone przy nizszych obrotach ,turbo dmucha zadane cisnienie dopiero od 3500 rpm a powinno od około 1800.Ostatnio gdy dłuzej go pociagłem na 2 biegu tak do 5800 obr to centralka przelaczyła sie na benzyne i musiałem recznie przełaczyc na gaz i tez objawilo sie to gdy auto bylo rozgrzane a na polu bylo -2 stopnie

12

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Warto jeszcze z laptopem się przejechać i sprawdzić czemu się wyłączyło. Podczas jazdy z komputerem w programie zacznie świecić czerwona lampka "BŁĄD". Po kliknięciu na nią pojawi się treść błędu.

13

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Dzis podłaczyłem kompa i pojawil sie bład za wysokie cisnienie reduktora  a dodam ze sruba regulacyjna jest maxymalnie wykrecona 1,6 bara ,wiec rozebrałem reduktor przeszlifowałem lekko 2 sprężyny skrucióem je około 1 mm i teraz mam cisnienie okolo 1,4 bara wiec powinno byc ok.

14

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Witam.Po kilkunastu miesiącach zaczyna sie coś niedobrego dziac w mojej instalacji.Gdy co jakis czas patrze na adaptacje długoterminowa to przeważnie jest około 20 % na+ czyli mieszanka uboga.W instalacji nic nie było fizycznie ruszane jedynie to zbierane nowe mapy a wygląda to tak jak na fotcehttp://roger18sx.wrzuta.pl/obraz/6KIX3VZTF54/28_04_2013_lpg

15

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

witam

zdecydowanie za mało wydajne wtryski do tego silnika [barracudy ew hany]
dysze ok 2,8 - 3.0 powinny być ok  ale nie przy tych wtryskach
ciśnienie lekko za wysokie  - nominalnie najlepiej  ok  1.3

16

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Więc pewnie trzeba bedzie zainwestowac we wtryski myśle ze te z aukcji powinny byc http://allegro.pl/barracuda-wtryski-roz … 50526.html
Auto ma moc 150 km wiec dysze mam 2,8 mm.Moje regfasty maja juz kolo 2 lat wiec pewnie dość juz maja skoro mnoznik dawniej był ok a teraz jest nizki.Tyle ze one sa 3 omowe a te barracudy 1,9 ohm i czy nie bedzie to przeszkadzać.

17

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

witam

może warto się zainteresować tym sklepem ,też tam kupowałem barracudy
http://www.drypa.pl/produkt5650_WTRYSKI … l_kpl.html   
--- są też pojedyncze.
Jeśli chodzi o opornośc to w programie lecho należy wybrac opcję hana 2 ohm
- maja bardzo zbliżone parametry , natomiast wtyczki z regów są unifikowane
więc pasują jak najbardziej do barracud i w zasadzie pozostaje kwestia montażu
i nawiercenia dysz o odpowiedniej wartości ,potem oczwiście strojenie od podstaw.
Nadmienie że w tym samym sklepie można zakupić wiertła jak również węzyk na metry
do wtryskiwaczy który może sie przydać przy przeróbce.
Też sam zmieniałem regi na barracudy no i teraz sama radość
powodzenia i pozdrawiam

18

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Witam ponownie.Dzis założyłem nowe wtryski barracuda ,jak i filtry zebrałem nowe mapy i wygląda to tak jak na fotce.Dysze maja 2,8 mm.Czy ta różowa linia pod mapą to jest mnożnik bo dawniej ustawiała sie na plosie a teraz ciągle jest na sporym minusie.Czyzby reduktor miał już dość współpracy. Patrząc na mape pb i lpg to chyba pierwszy raz mi sie one tak pokryły.

19

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

witam

barracudy sa sporo wydajniejsze od regów więc przy poprzednich dyszach i ciśnieniu
korekta poszła w dół , myśle że dysza 2.5 i ew póżniej oniżenie lekko ciśnienia może
sprowadzić mnożnik powżej 0

istotne są wolne obroty,[dobór dysz, jest optymalny wykaz na opakowaniu barracud oraz ciśnienia, korekcja ] czasy wtrysków pb na pb do pb na lpg powinny być takie same  - od tej podstawy dopiero należy stroić na drodze

20

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Dzis założyłem nowe dysze rozwiercone na 2,4 mm i mnożnik podniósł sie do góry choć jutro pewnie poprawie je na 2,5 mm. Mapa prawie dobrze lecz przy max obciążeniu nie zgrywa sie za bardzo i czas wtrysku jak by sie skrócił . Ostatnia rzecza którą w przyszłości jeszcze zmienie to reduktor na ac r01 czerwony bo ponoć do silnika turgo jest ok.

21

Odp: MINI SEC V3 REGULACJA PRZEZ PODCISNIENIE

Witam po kilkunastu miesiącach.W autku zrobiłem remap mocy na jakies 170 km silnik turbo.Załozyłem reduktor acr01 czerwony.Ostatnio ustawiłem gaz i jest prawie ok. Mapy się pokryły bardzo dobrze. Tyle że czuję że jest lekko słabszy na lpg i powyżej 5000 rpm zaczyna szarpać silnikiem  http://vaglog.pl/log_207275.html  .Dysze miałem większe ale zmniejszyłem do 2,6 mm w moich barracudach ażeby mnożnik był koło 0 bo wcześniej ustawiał się na  -15.Ciśnienie mam jakieś 1,3 prawie najniższe jakie się da ustawić w reduktorze i pewnie bede je musiał lekko podnieść.Przewód mam faro 6 i zawór przed reduktorem valtek m10  choć  powinien być m12.