Temat: Mondeo IV - LPG
Witam, niedawno kupiłem Forda Mondeo IV z silnikiem 2.0 145km. Pytanie do Was czy ten silnik dobrze znosi lpg? Jeśli tak to jaką instalację najlepiej wsadzić? Odrazu dodam, ze autem będę robił dużo km..
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum gazeo.pl → Co zamontować Czy montować → Mondeo IV - LPG
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam, niedawno kupiłem Forda Mondeo IV z silnikiem 2.0 145km. Pytanie do Was czy ten silnik dobrze znosi lpg? Jeśli tak to jaką instalację najlepiej wsadzić? Odrazu dodam, ze autem będę robił dużo km..
Generalnie silnik dobrze znosi gaz więc bez problemu możesz zakładać. Pod jednym warunkiem, montaż i regulacja. Instalacji masz pełno do wyboru od polskich składaków (np stag, kme, lpgtech) na różnych częściach (wtryski hana, barracudy, hercules) po kompletne instalacje pod dany silnik (np BRC, Zavoli). Tutaj masz przykładowe filmiki jak wygląda montaż instalacji przy takim silniku jak Twój https://www.youtube.com/results?search_ … .0+145+lpg (link usunięty). Jak widzisz jest przewaga BRC.
Pamiętaj, że ten silnik ma okresową regulację luzów zaworowych.
Co ile najlepiej sprawdzać luzy na zaworach? Znacie dobrego gazownika w okolicy Gdańska? tam pewnie będę gazował auto. Co myślicie o Zavoli??
Generalnie najlepiej co 30 tys.km, można też częściej. Ważne być o tym pamiętał, najlepiej przy przeglądzie. Z okolic Gdańska dobrą renomę ma Vanos z Gdyni albo p. Buczak z Gdańska z ul. do studzienki albo do studzianki (śmieszna nazwa więc łatwo spamiętać). Instalacje Zavoli powinny dać radę. Mają bardzo dobre parowniki, które mnóstwo ludzi montuje przy różnych instalacjach. A jakie Zavoli konkretnie masz na myśli?
Jeśli chodzi o Zavoli to myślałem o Bora Light, da radę? Lubię czasami depnąć w pedał więc wolałbym coś mocnego.. Dzwoniłem po kilku gazownikach i też doradzali mi Brc, co lepiej wsadzić do tego silnika?
To zależy od tego ile chcesz zainwestować. Ja na Twoim miejscu założyłbym BRC SQ 32 z OBD. Zavoli Bora to troszkę tańsza opcja ale też spokojnie da radę. Przy BRC będziesz miał lepsze komponenty. Na pewno lepszy reduktor, pewnie będzie Genius MB, plus odpowiednie wtryski do tego.
BrC i BRC- panowie są też inne dobre instalacje z poslkiego rynku - tańsze, równie dobre i łatwiej dostępne podespoły i części. Za dużo nie ma serwisów kótrzy dobrze ogarniają te instalacje więc ja bym nie ryzykował.
Czy ja wiem, czy nie ma dużo serwisów? Z tego co wiem to trochę tego jest, w każdych większych miastach. Ale moim zdaniem dobry gazownik to podstawa, bo potem ważne są serwisy instalacji no i najlepiej jeździć do montera, a nie skakać po kilku gazownikach..
nie problem sprawdzić sobie dostępność serwisów wystarczy wejść na stronę producenta i mamy czarno na biały lpg-brc.pl. Podejrzewam, że to i tak nie są wszystkie serwisy które zajmują się tymi instalacjami.
serwis a serwis to duża różnica - chodzi mi o kimatych którzy naprawdę sie znają a niemaja w ofercie i gdzieś tam coś robili i słyszeli. Pozatym samemu nic nie porobisz - bo program z licencja maja tylko te serwisy.
Masz rację jest wielu pseudo gazowników, którzy biorą się za każdą instalację mimo, że nie do końca mają o tym pojęcie. Przez takie osoby lpg dostaję potem kiepską opinię, a według mnie zavoli czy też brc to bardzo dobre instalacje.
A przy BRC otrzyma oryginalne BRC wtryski?
Co do zasady tak. Takie jakie powinny być oryginalnie zamontowane. Chyba, że życzy sobie tańsze np Alba, wtedy zamiast np BRC 32 będzie się instalacja nazywała BRC Kit Alba. Ale powinny być tak dobrane, aby obsłużyć odpowiednią moc
Polecam Ci przyjrzeć się instalacji Landi Renzo , niesamowita wytrzymałość komponentów , bardzo trwały reduktor (nie jest wrażliwy na jakość gazu ,który w Polsce jest tragiczny) , najważniejsze to oczywiście dobry gazownik !
Gazował będę pewnie w Gdańsku, już gadałem z kilkoma "fachowcami" i zdania są podzielone.. Tak, jak pisaliście wolałbym uniknąć "pseudo gaziarzy" z wiadomych powodów, późniejszy serwis itp... a co myślicie o lubryfikacji, montować odrazu czy nie??
ja bym nie montował - lepiej skorzystać z opcji dotrysku paliwa - w dobrych sterownikach np. Zenit Pro czy Blue Box jest taka opcja - poczytaj o lubrze, jest sporo przyapdków sklejonych pierscieni i zasyfienia silnika.
[QUOTE=Marek28;n32053]ja bym nie montował - lepiej skorzystać z opcji dotrysku paliwa - w dobrych sterownikach np. Zenit Pro czy Blue Box jest taka opcja - poczytaj o lubrze, jest sporo przyapdków sklejonych pierscieni i zasyfienia silnika. [/QUOTE]
Można to jakoś uniknąć? Czytałem o lubrze i ogólnie jeśli patrzeć na koszty założenia to duże nie są... Jeszcze pomyśle czy to założyć.. Ogólnie na coś jeszcze zwróczić szczególną uwagę przed montażem?
Dotrysk paliwa faktycznie nie będzie złą opcją. Jeśli chodzi o lubryfikację to przede wszystkim jeśli chodzi o cały syf który się tam wytwarza to jak ktoś zaczyna sobie lać inny płyn zamiast zalecanego, bo chce sobie zaoszczędzić. A czy montować? Przy silnikach z mechaniczną regulacją luzów zaworowych (płytki lub szklanki) na pewno nie zaszkodzi. Przynajmniej głowicy nie uszkodzisz po 40 tys.
nie montuj lubry zerknij sobie na forum lpg zobaczysz zdjęcia kolektora po przejechaniu kilkudziesięciu tyś km. Ja bym wybrał dotrysk paliwa i spał spokojnie
[QUOTE=Violet;n32068]nie montuj lubry zerknij sobie na forum lpg zobaczysz zdjęcia kolektora po przejechaniu kilkudziesięciu tyś km. Ja bym wybrał dotrysk paliwa i spał spokojnie[/QUOTE]
I przeczytaj dokładnie cały temat. Tam później jest że klient któremu zdejmowali kolektor lał do środka nie wiadomo co. A tak dla jasności najlepszym rozwiązaniem będzie dobre strojenie ustawień, najlepiej w trasie.
draw w sumie rzeczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby strojenie albo hamownia albo trasa i kogoś kumatego.
No ale tak czy siak potem co jakiś czas trzeba sprawdzać luzy tak więc coś za coś - ja jestem przeciwnikiem lubry a zainteresowany zrobi jak chce.
większość osób woli dotrysk paliwa niż lubryfikację ze względów estetycznych kto ma ten wie o co chodzi
[QUOTE=draw;n32065] Jeśli chodzi o lubryfikację to przede wszystkim jeśli chodzi o cały syf który się tam wytwarza to jak ktoś zaczyna sobie lać inny płyn zamiast zalecanego, bo chce sobie zaoszczędzić.[/QUOTE]
Ja jeśli zamontuję to będę lał zalecany płyn a nie jakieś zamienniki bo tak jak piszesz szkoda kasy na późniejsze naprawy.. Tak jak pisałem ogólnie wolę sprawdzone tematy..
Violet mówiąc o względy estetyczne chodzi o dodatkowy zbiornik pod maską czy coś innego??
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum gazeo.pl → Co zamontować Czy montować → Mondeo IV - LPG
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc