Temat: SEQUEL LECHO - regulacja od OBD i nie tylko

to mój pierwszy post więc witam wszystkich serdecznie

dylematy związane z regulacją instalacji gazowych dla poczatkujących fascynatów
napewno spędzaja sen z powiek , a instrukcje pisane językiem pobieżnym nie wnosza
oczekiwanych wyjasnien
Mam nadzieje  że temat sequela będzie rozwijany nie tylko w zakresie regulacji
ale być może konfiguracji i związanych z tym problemów
Ponieważ temat regulacji sequela OBD przedstawia sie wyjątkowo skromnie

może przypomne z instrukcji :
----------------------------------------------------------------------------------------
Kolejność czynności:
Przejść do zakładki REGULACJA/MAPA i wybrać tryb regulacji KOREKTY OBD.
Rozpocząć jazdę samochodem. Na widocznym wykresie, w miarę wprowadzania korekt,
różowa linia będzie zmieniać kolor na czarny. Proces zakończy się gdy linia stanie się
czarna w całym zakresie pracy silnika. Wprowadzone korekty zostaną zapisane
automatycznie w pamięci sterownika.
Odłączyć interfejs od sterownika i gniazda OBD – kończąc proces regulacji
-----------------------------------------------------------------------------------------
wynika z tego opisu iz trzeba wsiąśc do auta , właczyc program i zakładke
korekty obd ,pojeżdzic sobie i koniec - czy na gazie  ?czy na benzynie ? jak zapisac
oraz inne parametry z tym zwiazane ? np. punkty charakterystki , 3d itp
Regulacja od podciśnienia jest znacznie lepiej przedstawiona

prosze o opis , może krok po kroku , lub też zagadnienia w tym temacie

pozdrawiam

2

Odp: SEQUEL LECHO - regulacja od OBD i nie tylko

witam ponownie

Nie ma chętnych by rozwinąc temat , wiec podziele sie dotychczasowymi dokonaniami
we własnym zakresie i czekam na opinie
Na wstępie protokół OBD 2
W programie sequela wyszczególnione sa protokóły oreślone do współpracy z inerfejsem
can 500 11
can 500 29
can 250 11
can 250 29
kwp 2000 fast
kwp 2000 slow

w moim przypadku iso 9141-2  , które dodatkowo program określa jako podłączone

Przy pomocy OBD regulacja jest bajecznie prosta [tak jak to określa instrukcja]
, regulacji dokonywałem tylko na gazie , gdzie logicznie rozumując sequel
na podstawie parametrów ecu samochodu dokonuje odpowiednich korekt
Podczas jazdy różowa linia najpierw fragmentami a potem w miare obciążen
i różnorakiego trybu jazdy przemienia sie w czarną
Jeżdziłem ok 20 min kiedy proces się zakończył
Parametry po zakonczeniu automatycznie zostały przypisane
Wrażenia-
Dzien po regulacji miałem dłuższy wyjazd wiec mogłem ocenic
pracę silnika na lpg , i naprawde duże zaskoczenie pozytwne.
Bardzo zbliżona a nawet żywsza jazda , łagone przechodzenie obrotów
, bez wachan czy jakichs nierówności , dżwiek silnika jakby miększy
podobny do jazdy na pb , spalanie [subiektywnie ,komp pokładowy]niższe niż poprzednio.

Prosze o ocenę i ew uwagi dot map i wykresu ,co jeszcze można zmienic poprawic
, czy połączenie z OBD przez program , gwarantuje funkcjonowanie korekty stałej OBD
przez połaczenie do pinów 7 , 15  ?

3

Odp: SEQUEL LECHO - regulacja od OBD i nie tylko

Regulacja od OBD SEQUEL LECHO

W zasadzie kolega sam sobie odpowiedział na zadane pytanie. Mapowanie w SEQUELU jest banalnie proste. Podsumowując:
1. Podłączymy interfejs OBD2,
2. Robimy autoadaptację,
3. Ustawiamy czasy wtrysków biegu jałowego, za pomocą suwaka "Korekta czasu wtrysku biegu jałowego". Robimy to w ten sposób, że sprawdzamy czasy wtrysków benzynowych. Czasy wtrysków benzynowych na biegu jałowym powinny być takie same Na PB i na LPG.
4. Przełączamy na Regulacja/Mapy -> tryb regulacji -> korekty OBD
5. Wsiadamy w auto i jedziemy.
6. Mapowanie od OBD odbywa się na gazie.

Komputer gazowy na podstawie korekt OBD dobiera optymalne ustawienia. Po ustawieniu w danym zakresie kolor wykresu zostaje zmieniony na czarny, tzn. że komputer zapamiętał to ustawienie. Jadąc i obserwując linię wykresu jedziemy aż cała linia jest zaznaczona na czarno. Jeśli już to zrobimy  zamykamy program, nie musimy wprowadzać korekt, ponieważ komputer robi to automatycznie i na bieżąco. Mapa utworzona za pomocą interfejsu OBD2 na podstawie korekt OBD jest mapą stałą.
Jeśli mamy w aucie protokół KWP 2000 SLOW lub FAST możemy z pomocą dodatkowych przewodów w wiązce podłączyć OBD na stałe. Przy podłączenie OBD na stałe mapa zmienia się w czasie rzeczywistym w zależności od warunków jazdy.
Mam nadzieję, że moja odpowiedź jest wyczerpująca. W razie pytań lub wątpliwości postaram się pomóc.

4

Odp: SEQUEL LECHO - regulacja od OBD i nie tylko

witam. jestem zielony w tych sprawach, ale jeśli ktoś by mógł mi napisać prostym językiem, jak się podłącza interfejs OBD2
mam kabelek i tylko pokazuje mi podstawowe parametry a chcę ustawić korekty OBD

dla większości banalne pytanie, ale będę wdzięczy za info

5

Odp: SEQUEL LECHO - regulacja od OBD i nie tylko

Witam,

Na początku chciałbym się przywitać.

Posiadam wyżej wspomniany sterownik oraz interface OBD (ELM327) WiFi.
Chciałbym się zapytać czy poprzez Wifi jest mozliwość polączenia ze sterownikiem gazowym?
Pozdrawiam