Temat: Homologacja - duży problem.

Witam.
Mam olbrzymi problem z homologacją butli. Kupiłem sprowadzonego z
Francji Peugeota 306. Jest on wyposażony w fabryczną instalację gazową Koltec-Necam oraz butlę 54litry firmy LIOTARD. 26 stycznia 2009 wygasa mi homologacja. Chciałem zalegalizować tę butlę. Ale jest wielki problem - na tabliczce znamionowej tej butli nie ma znaku homologacji. Tego R coś tam. I nie ma czego wpisać do nowego dokumentu.

Przy sprowadzeniu Inspektorat podbił homologację na rok, do wygaśnięcia fabrycznej homologacji. I co najśmieszniejsze - wpisał do papieru numer homologacji osprzętu a nie butli.

Poratujcie.
Mnie się wydaje, że potrzebuje papieru na którym będzie napisane, że taka butla o takim numerze seryjnym ma taki numer homologacji.

Czy jest jakaś możliwość, żeby to odzyskać? Firma Liotard nadal istnieje. Może się z nią skontakować?
Bardzo proszę o pomoc.

2

Odp: Homologacja - duży problem.

Z tego co się orientuję to do badania technicznego potrzebny jest dokument-świadectwo legalizacji zbiornika gazowego.
Myślę, że powinieneś skontaktować się z producentem zbiornika i poprosić o wystawienie duplikatu.
Zajrzyj do tematu "dokumenty od zbiornika"
powodzenia

3

Odp: Homologacja - duży problem.

Też tak myślę. Tylko jest problem, że Liotard to firma francuska. W tej chwili już się pisze do nich meil. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

A jeśli na butli na tabliczce znamionowej nie ma numeru certyfikatu a będę miał papier to jest ok ?

4

Odp: Homologacja - duży problem.

Tzw świadectwo homologacji zbiornika jest zazwyczaj na 10 lat od wyprodukowania zbiornika, jeśli ta homologacia się kończy to mając ten papier bedziesz mógł zrobić przedłużenie homologacji... tak mi się wydaje
Jakby co to pisz, postaramy się jakoś pomóc, podpowiedzieć
pozdrawiam

5

Odp: Homologacja - duży problem.

Właśnie wysłałem meila do firmy Liotard. Nie minęło jeszcze 10 lat od daty produkcji zbiornika, także wg mnie powinni mieć taki papier. Kwestia tego czy mi go wydadzą.

Bardzo mi na tym zależy, gdyż ta instalacja jest naprawdę porządnie zrobiona. I szkoda byłoby przy niej cokolwiek grzebać.

Dam znać jak dostanę od nich odpowiedź.

Dzięki za pomoc wink

6

Odp: Homologacja - duży problem.

Myślę, że jeśli go mają to bez problemu wyślą Ci duplikat
powodzenia
ps.
napisz czy udało się zakończyć sprawę

7

Odp: Homologacja - duży problem.

Producent wydaje świadectwo homologacji na 10 lat, i jeżeli ten okres sie skończył możesz sam poprosić o wydanie świadectw homologacji w TDT ( Transportowy Dozór Techniczny), ale koszt badania i wydania będzie pewnie przewyższał koszt zakupu nowego zbiornika. Powodzenia w załatwianiu tej sprawy. Napisz koniecznie jak to załatwiłes w końcu. Twoje doświadczenie w tej sprawie będzie pomocne innym użytkownikom aut ze starymi zbiornikami.

8

Odp: Homologacja - duży problem.

Na razie czekam....dostaje meile zwrotne od serwera tamtejszej firmy, ze mają przepełnioną skrzynkę meilową yikes yikes yikes  spróbuje się skontakować z peugeotem w Polsce, a jak nie to z peugeotem we Francji.

Bardzo nie chcę wymieniać zbiornika ze względu na duże problemy z załatwieniem zbiornika pod koltec/necam o tych wymiarach.

Musi to być zbiornik z płytą armaturową o wymiarach ( z pamięci piszę ) ok. 35 x 63cm. Mam już namiary na Grodków i Stako, ale cierpliwie czekam.

Do 26 stycznia mam koniec homologacji, ale przegląd ostatnio przeszedłem, a policja takich rzeczy nie sprawdza:D Także spokojnie i cierpliwie poczekam. Jeśli uda się ściągnąć papier z Francji uznam to za wielki sukces. Do tego nie będę nic grzebał przy bardzo dobrej instalacji koltec/necam.

Trzymajcie kciuki smile

9

Odp: Homologacja - duży problem.

oczywiście, trzymamy  smile powodzenia !!!

10

Odp: Homologacja - duży problem.

Póki co cisza od firmy Liotard - cały czas moje wiadomości są odrzucane.

Na dniach postaram się wysłać meila do Peugeota we Francji.

Również mam do Was prośbę - czy ktoś mógłby sprecyzować ile kosztuje test zbiornik przez TDT ? test+wydanie papierów i tak dalej. Pełen koszt załatwienia tej sprawy gdybym chciał uczynić to poprzez TDT.


Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam.

11

Odp: Homologacja - duży problem.

A czy orientowałeś  się czy możesz wymienić na inny zbiornik?, może to będzie tańsze rozwiązanie?
A co do cen to chyba musisz poszukać jakąś firmę, która robi badania techniczne zbiorników spytać o koszt takiej "ekspertyzy"...

12

Odp: Homologacja - duży problem.

Oczywiście mogę wymienić zbiornik.

Pamiętam jak rozmawiałem z mechanikiem Opla, który wykonuje mi przeglądy mojej instalacji ( Peugeot nie ma takich fachowców ) to mówił coś wtedy o kwocie rzędu 700-900 złotych za butle+robocizna.

Muszę się zorientować ile kosztuje sama butla od firmy Stako lub Grodków. Obawiam się, że później może być problem z przełożeniem butli tzn. nie znajdę przysłowiowego "mietka" który mi podmieni butle za niewielką kwotę. Wszyscy boją się tych instalacji, a przy podmianie nie będzie trzeba nic grzebać przy elektronice tylko podłączyć przewody od gazu.

Teraz jestem trochę ograniczony czasowo - sesja smile dlatego troszkę to się ciągnie.

Jest też kwestia tego, że ten zbiornik, który aktualnie mam zamontowany jest z pewnością lepszy od tych polskich.

Także jak widać mam kilka wariantów rozwiązania tej sytuacji.

Spróbuję skontaktować się bezpośrednio z TDT żeby udostępnili mi informacje o jakiejś firmie, która może wykonać badania. Ciekawi mnie tylko czy jest to kwota bliższa +/- 500 pln, czy bardziej ok. 1000.

Samochód to skarbonka bez dna - ktoś kiedyś mądrze powiedział:)

Pozdrawiam.

13

Odp: Homologacja - duży problem.

No niestety z twoim ostatnim zdaniem zgadzam się całkowicie, niemniej jednak mam nadzieję że uda Ci się rozwiązać ten problem...

14

Odp: Homologacja - duży problem.

Niestety dowiedziałem się, że jeśli na tabliczce znamionowej nie ma numeru certyfikatu homologacji to nawet jeśli będę miał potwierdzenie z Francji na papierze, że butla o takim i takim numerze seryjnym ma homologacje taką i taką to i tak nikt nie zrobi mi legalizacji bo musi być wybitne na tabliczce znamionowej.

Do tego TDT też nie przeprowadzi mi testów butli, jakbym chciał homologację od zera zrobić (te kosztowne badania) bo taką możliwość miały butle starsze niż 1999r a moja jest akurat 1999r. Butle od 1999 i młodsze jeśli nie mają na tabliczce numeru homologacji wg polskich przepisów nadają się po 10 latach na śmietnik.

Muszę wymienić butlę niestety....

15

Odp: Homologacja - duży problem.

Wiem:) Ale najpierw muszę skontaktować się ze Stako, żeby dorwać taką butlę. Potem znaleźć kogoś kto mi przełoży butle, a wiele ludzi jak słyszy Koltec/Necam, a nawet IGS to łapie się za głowę ze strachu big_smile

16

Odp: Homologacja - duży problem.

w mojej okolicy - czyli woj. Sląskie - Sosnowiec - 8km od Katowic, jest tylko jedna firma, która zajmuje się moim peugeotem. Serwis Opla w Chorzowie - niestety przez to trochę to kosztuje.

17

Odp: Homologacja - duży problem.

Nie smile Byłem tylko dwa razy. Pierwszy raz jak kupiłem - bo przytkany był rozdzielacz i nie pracowały wszystkie cylindry poniżej 2500 obrotów. A później byłem na przeglądzie.

Ogólnie to do tej pory jak jade np. na drugim biegu 1000 obrotów i wcisnę  gaz do dechy to przerywa lekko do 2 000 a potem idzie normalnie. Mówił mi gościu, że to może być wina kabli, ale w peugeocie nie ma kabli tylko cała cewka zapłonu, która kosztuje ok 600 złotych:D to ja wole się męczyć z tym przerywaniem:D

18

Odp: Homologacja - duży problem.

Przygotuj się niestety na to że ten objaw może się pogłębiać...

19

Odp: Homologacja - duży problem.

jeśli to cewka to kiszka:D

a jeśli reduktor to są jeszcze zestawy naprawcze na szczęście:)

Poza tym od 20 tysięcy jest tak samo. I oczywiście tylko na gazie, na benzynie nie.

20

Odp: Homologacja - duży problem.

Przynajmniej masz pewność, że problem leży po stronie instalacji.