Temat: Dacia

Witam, od niedawna jestem posiadaczem samochodu Dacia sandero stepway 2017r TCe 90 kod silnika H4B i przejechane 34tyś km, chciałbym założyć do niego instalacje gazową. Mam kilka pytań, (z góry przepraszam jeżeli niektóre mogą być głupie lecz nie jestem specjalistą a moja wiedza jest praktycznie zerowa, a wiadomo gazownik chce zarobić i może mnie naciągnąć) Otóż tak:

1. Silnik posiada turbinę, po każdej dłuższej jeździe trzeba ją schłodzić, jeżeli gaz spala się w wyższej temperaturze to czy turbina bardzo mocno oberwie??

2. Co z luzami zaworowymi, niektórzy na forum piszą że jest hydraulika inni że nie, wątki na temat tych silników są bardzo stare.

3. Jeżeli nie ma hydrauliki i trzeba poprawiać luzy zaworowe to jak często trzeba tego dokonywać? Jest to uzależnione od ilości przejechanych KM czy słychać spod silnika świt gwizd i wtedy dopiero udać się do mechanika? Jaka jest oznaka luzów zaworowych oraz ile wynosi orientacyjna cena roboty w warsztacie?

4. Czy to prawda że po zainstalowaniu gazu może znikać płyn chłodniczy?

5. Znajomemu po zainstalowaniu gazu często wyskakiwał CHECK, gazownik powiedział mu że to przez złą jakość gazu (tankował Bp), czy to prawda że może tak być czy nie potrafił sobie z tym poradzić Np źle wgrał mapę czy coś?

6. Czy mają Państwo jakieś doświadczenie z tym samochodem z tym silnikiem, Czy mogę śmiało zakładać gaz czy będę grał w rosyjską ruletkę??? Zaniepokoił mnie też fakt, że sprzedawano te samochody z fabryczną instalacją gazową, a teraz już nie! Może tak często ludzie jeździli na gwarancje że im się nie opłacało i wycofali się z tego?

7.Zaproponowano mi sterownik Stag 4 Qnext plus w wersji premium, Listwa AC W02 oraz Reduktor AC R02. Czy owe podzespoły będą się dobrze sprawować, dodam że rocznie będę robić max 15tyś KM.

Z góry dziękuję każdemu z osobna za wyrażenie swojego zdania, pozdrawiam

2

Odp: Dacia

Silnik z pośrednim wtryskiem wielopunktowym. Bez problemu do zagazowania. Mechaniczma regulacja zaworów jak w jednostkach Renault 0.9 i 1.2. Przy dobrej regulacji, ustawieniu odpowiednich parametrów turbina nie powinna odczuć lpg. Silniki te jeśli był montowane tzw. fabryczne lpg miały na pewno wzmocnioną głowicę. Podobnie jak kiedyś w Chevrolet Cruze. Później producent z tego zrezygnował, ale nie ze względów techniczny. Co do tego Checku u znajomego to gazownik nie umiał sobie poradzić. Propozycja przez Ciebie podana ok, ja zaproponuje jednak BRC SQ 32 wersja z OBD. Wtryski które ma BRC są dużo bardziej wytrzymałe.

3

Odp: Dacia

@draw  Czyli mogę śmiało gazować bez większego ryzyka na usterkę??? Tylko pilnować regulacji zaworów ??

4

Odp: Dacia

Moim zdaniem tak. Regulacja zaworów mniej więcej co 30-40 tys.km. I lepiej o tym nie zapominać. Ceny będą uzależnione od zakładu i miejsca, ale i tak możesz to wrzucić w oszczędności z instalacji. Ustaw sobie interwał przeglądów instalacji i co 2-3 przegląd sprawdzaj luzy. W BRC masz przeglądy gwarancyjne co 15 tys.km, w Stagu co 10 tys.km.  Najważniejsze poza dobrej klasy instalacją, będzie sam montaż i strojenie. Po montażu powinna być wizyta kontrolna po ok 1 tys.km, żeby zobaczyć jak wygląda spalanie, ew. dostroić, wprowadzić korekty.