1

Temat: Regulacja zaworów

Cześć.  Z wiadomych przyczyn cen paliwa zacząłem rozważać zmianę samochodu na taki w którym bez przeszkód zamontuje instalację LPG.
Z różnych informacji z internetu wywnioskowałem że aby było to opłacalne,  silnik w samochodzie powinien mieć wtrysk pośredni a regulacja zaworów powinna być wykonywana hydraulicznie lub ewentualnie za pośrednictwem śruby regulującej. Regulacja płytkowa lub szklankami generuje koszty które zmniejszają opłacalność. Szukam więc samochodu z roczników 2006- 2010 z silnikiem min. 120 KM spełniającym powyższe warunki. O ile jeszcze informacje o wtrysku można łatwo zweryfikować o tyle informację o regulacji luzów zawodowych już nie koniecznie.
W związku z tym otwieram taki temat i proszę bardziej doświadczonych o odpowiedź na pytanie w których silnikach z rocznika 2006-2010 luzy zaworowe są regulowane hydraulicznie lub za pośrednictwem śruby?
Pozdrawiam
Michał

2

Odp: Regulacja zaworów

Witaj,
masz jakąś konkretną markę na oku? Chętnie Ci pomogę.
pozdrawiam

3

Odp: Regulacja zaworów

Szczerze mówiąc to wiem napewno że te kryteria spełniają silniki hondy 1.8 i 2.0, silniki toyoty valvematic,  i silniki francuskie PSA.
Nie znalazłem natomiast informacji np. O koreańcach, KIA Carens jest fajna, no i czy z grupy VAG jest coś dobrego poza 1.6 102 KM . Wybrał bym go pewnie lecz jest ciut zasłaby ponieważ czasem w sezonie holuję kemping. 
No i pytanie jak to jest np z Zafirą 1.8 140 Fordem czy Mazdą 1.8 lub 2.0
Raczej chodzi o bardziej popularne marki.
Pozdrawiam

4

Odp: Regulacja zaworów

Hondy wszystkie mają regulację mechaniczną, Zafira 1,8 140KM też, Mazdy 1,8 i 2,0  również. Z tego towarzystwa jedynie Toyotowskie valvematiki oraz grupa VAG ma hydrauliczną samoregulację.