Temat: Wyższe ciśnienie > żwawszy silnik
Zakładam nowy wątek, bo mam nowe wnioski.
Po podniesieniu ciśnienia z nominalnego około 1,0 bara, do 1,2, silnik jest zauważalnie dynamiczniejszy. Podejrzewałem czujnik ciśnienia, ale nowy wskazuje identyczne (atmosferyczne i przy 1,3).
Wystrojony jest poprawnie - korekty paliwowe nie przekraczają 4 % w pełnym zakresie obr. Od 4,5 kobr jest dolewka Pb.
Był zamontowany zbędny układ kolektor > MAP > reduktor. Po demontażu silnik jest żwawszy, a wolne obroty się ustabilizowały.
Przy ciśnieniu 1,2, czasy wtrysków na wolnych obrotach i pełnym obciążeniu są identyczne i nie przekraczają 19 ms.
Auto i setup z sygnaturki + wkrętki standardowe skierowane na głowicę pod delikatnym kątem + wężyki 23 cm + kopnięty kąt wtrysku, bo chodzi odrobinę lepiej.
BMW E90 320i (2,0 150 KM N46B20B / wolnossący, Valvetronic)
LPG - Stag: Q-box +, R01 150 KM, W02