1 (edytowany przez Taki Jeden 14.03.2025 09:04:52)

Temat: Wyższe ciśnienie > żwawszy silnik

Zakładam nowy wątek, bo mam nowe wnioski.

Po podniesieniu ciśnienia z nominalnego około 1,0 bara, do 1,2, silnik jest zauważalnie dynamiczniejszy. Podejrzewałem czujnik ciśnienia, ale nowy wskazuje identyczne (atmosferyczne i przy 1,3).

Wystrojony jest poprawnie - korekty paliwowe nie przekraczają 4 % w pełnym zakresie obr. Od 4,5 kobr jest dolewka Pb.

Był zamontowany zbędny układ kolektor > MAP > reduktor. Po demontażu silnik jest żwawszy, a wolne obroty się ustabilizowały.

Przy ciśnieniu 1,2, czasy wtrysków na wolnych obrotach i pełnym obciążeniu są identyczne i nie przekraczają 19 ms.

Auto i setup z sygnaturki + wkrętki standardowe skierowane na głowicę pod delikatnym kątem + wężyki 23 cm + kopnięty kąt wtrysku, bo chodzi odrobinę lepiej.

Pozdrawiam

BMW E90 320i (2,0 150 KM N46B20B / wolnossący, Valvetronic)
LPG - Stag: Q-box +, R01 150 KM, W02