1

Odp: jaka instalacja do Almera N16, rok 2000, silnik 1.5, 90 koni

Re: jaka instalacja do Almera N16, rok 2000, silnik 1.5, 90

Tek napisał/a:

Witam,

Moje dotychczasowe doświadczenia z gazem są niestety bardzo złe. W skrócie: Honda Prelude 2.0, 133 konie, BRC Sequent24. Przez 2 lata parchało to a nie jeździło, pomimo interwencji w centrali Czakramu i prób usprawnienia tegoż przez "najlepszego speca jakiego mają".

:twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:
ARG-BRC zaraz powie, że to zły czakram był  lol Albo zła Honda  :roll:

Tek napisał/a:

Teraz kupilem nowe auto i nie chce go zniszczyć, wiec postanowiłem zrobić dobry research jeśli chodzi o dobór instalacji. Samochód to jak w tytule Almera Hatchback, II generacja (N16), silnik 1.5l, r4, 90 koni (jeszcze Japoniec, a nie Renaultowy wynalazek), autko rocznik 2000 i zaledwie 83 tys przebiegu, stan w zasadzie jak 3 letnie a nie 9 letnie auto.

W pierwszej kolejności zaproponowano mi BRC Sequent24 (po doświadczeniach z Hondą zwyczajnie boje sie tej instalacji. Z resztą brat w Pugu 406 miał podobne problemy z identycznym BRC) lub tańszy Stag300.

Najchetniej założylbym Prinsa, ale jednak półka cenowa to szok. Sporo dobrego wyczytałem też o Landi Renzo Omegas, ale nie wiem gdzie to zakładają...a raczej wole nie zakładac instalacji "u Pana Tadka w garażu".

Po 1. Gdzie zamontować w Warszawie? Czakram na Maciejki niestety odrzucam na starcie. Rozważam EGP na Ostrobramskiej, może polecicie coś innego?
Po 2. Jestem świadomy że auto będzie spalało wiecej LPG niż PB i to mnie nie przeszkadza, ale czy jest w ogóle możliwe ustawienie LPG tak by jazda na gazie nie rózniła sie niczym od jazdy na PB?
Po 3. Chcę po prostu jeździć i odwiedzac gazownika tylko z okazji przeglądów. Zakładam, że instalacja ma wystarczyć na 100 tys km bez problemu. Czy to możliwe? Ponoc BRC tak, o Stagu różne rzeczy czytałem, że wtryski szybko padają itp. Omegas - znów - nie mam danych.
Po 4. Zależy mi by nie zniszczyć tego auta, bo drugiego takiego szybko nie trafię...nie szukam zatem najtańszego rozwiązania, ale takiego które będzie dobre, zapewni osiągi i nie zemści sie na autku.

Bardzo chętnie poznam Wasze sugestie, zarówno pod wzgledem doboru instalacji/komponentów, doświadczeń jakie macie z Almerami, tudzież miejsc w których pracują fachowcy a nie dłubacze "tutaj drutem a tam dłutem", dość partaczy mam już (i pisze tu nie o samych instalatorach LPG, ale ogólnie o mechanikach na jakich trafiałem w ciagu ostatnich kilku lat, którzy w zasadzie popsuli mi bardzo fajny samochód)

Z góry dzięki, Bartek


Niejeden już Warszawiak gazował się u nas, uznając że warto machnąć 300 km w jedną stronę. I chyba nie żałuje smile

Co do auta - mamy już wiele hond, w tym I-VTEC zrobionych na Stagu, które chodzą perfekcyjnie.
Co do wtryskiwaczy - możemy założyć takie, jakich zażyczy sobie Klient, choć osobiście zarekomenduję Magic Jet.

Zapraszam.

2

Odp: jaka instalacja do Almera N16, rok 2000, silnik 1.5, 90 koni

Sebastianie może niegrzeczne jest z mojej strony ale odwal się ode mnie wink

A tak poważnie to jeśli klient nie wieży w BRC to ja nie namawiam jednak twierdzę że jak i HONDA tak Nissan będą śmigać na sequencie beż problemu. Jedyny tylko problem trzeba do nas przyjechać a dojdziemy jaka była usterka w tym samochodzie. Co do Nissana to założyłem w nich sporo instalacji , bardzo fajnie znoszą LPG. Jeśli klient będzie zainteresowany wyślę fotki na PW jak wygląda w takim samochodzie instalacja.

3

Odp: jaka instalacja do Almera N16, rok 2000, silnik 1.5, 90 koni

ARG-BRC napisał/a:

Sebastianie może niegrzeczne jest z mojej strony ale odwal się ode mnie wink

Nie ma szans. Tępię heretyków wink

A to, to ja poproszę podkleić, żeby wszyscy czytali i wiedzieli:

Tek napisał/a:

Po bardzo skrupulatnej lekturze tego forum (i tego "drugiego" również) doszedłem do wniosku...nigdy więcej BRC. Opróćz mnie, co najmniej 2 inne soby miały w zasadzie identyczne problemy z identycznym autem. Co do mojego auta to dodam że w Hondzie było zmienione wszystko - nie tylko kable (na NGK Blue), świece (oczywiście NGK), kopułka...ale również SAM SILNIK! Zakładam, że jeżeli spec z Tarnowa określany jako "najlepszy magik w polsce" nie naprawił, to nikt inny by tego nie dokonał. Nie zrażam się oczywiście do samych montażystów - notabene BARDZO chcieli pomóc i bardzo fajne chłopaki - [size=4]w którymś momencie chcieli wymienić mi to BRC na STAGA za friko, bo mieli dość jeżdżenia ze mną z laptopem który pokazywał, że niby wszystko jest ok, choć nie było i słszałem tylko "ku*** Panie Bartku, no tutaj nie ma regulacji"[/size]. Być może w Almerze byłoby ok, ale szkoda ewentualnych nerwów

4

Odp: jaka instalacja do Almera N16, rok 2000, silnik 1.5, 90 koni

Sebastianie widzę że się polubiliśmy wink

5

Odp: jaka instalacja do Almera N16, rok 2000, silnik 1.5, 90 koni

My pasjami uzywamy pojedynczych magic jetów - daje to możliwość ustawienia uch tuż obok wtrysków benzyny, co zapewnia najkrótszą drogę gazu od wtrysku do komory spalania, podobną jak dla Pb.

Nawierty muszą być pod identycznym kątem do osi symetrii każdej rury ssącej, w identycznej odległości od zaworu(ów) ssącego(ych). Wężyki od wtrysku do wkrętki równe i możliwie najkrótsze.