1

Odp: jaki gaz zamontować do mazdy 323f `00 silnik 1498cc

Czy ten objaw jest od początku, po zamontowaniu instalacji?

2

Odp: jaki gaz zamontować do mazdy 323f `00 silnik 1498cc

Ten objaw to normalka w tych rocznikach mazdy. Mają algorytm przełączania naprzemiennie wtrysku z sekwencji na półsekwencję, przy czym specyficznie modyfikują dawkę wtrysku, co wywołuje owe szarpania, ponieważ niemal żadne sterowniki LPG nie obsługują prawidłowo zjawiska.

Jest jednak na to rada...  tongue

3

Odp: jaki gaz zamontować do mazdy 323f `00 silnik 1498cc

SebastianS napisał/a:

ponieważ niemal żadne sterowniki LPG nie obsługują prawidłowo zjawiska.


Jest jednak na to rada...  tongue

Taka że wystarczy przeczytać instrukcję do STAGA :

Zubożanie Mazda TM – W niektórych samochodach Mazda sterownik benzynowy ( w
pewnych warunkach ) może zmieniać sposób sterowania z sekwencyjnego na
półsekwencyjny. W bardzo łatwy sposób można to zauważyć obserwując wskaźnik
czasu wtrysku na mapie 2D. W momencie, gdy sterownik benzynowy zmienia sposób
sterowania z sekwencyjnego na półsekwencyjny (przy tym samym obciążeniu)spada
wartość czasu wtrysku benzyny o około 50 [%.]. Wskaźnik w osi poziomej (dla
stałego obciążenia)zmienia swoją pozycję z wartości czasu wtrysku np. 8 [ms] na 4
[ms]. Przy tego typu sterowaniu i pracy silnika na gazie może występować
„szarpanie” silnika wynikające ze zbyt bogatej mieszanki w momencie pracy silnika
w trybie półsekwencyjnym. W celu wyeliminowania wyżej opisanych problemów
należy użyć funkcji „Zubożanie MazdaTM”. Należy prawidłowo ustawić współczynnik
zubożania. Z przeprowadzonych badań wynika, że jego wartość powinna wynosić
około 17, jednak w zależności od silnika jego wartość może się nieco różnić
.


Tak więc trzeba zmienić sterownik na STAG (wersja 4 to ok. 600 zł + montaż)

STAG i Sebastian S rulez  big_smile

4

Odp: jaki gaz zamontować do mazdy 323f `00 silnik 1498cc

Wojakrob, a zaryzykujesz stwierdzenie, że wystarczy włączyć opcję zubożanie Mazda i już będzie ok?
Bo powiem Ci, że to mało.

5

Odp: jaki gaz zamontować do mazdy 323f `00 silnik 1498cc

SebastianS napisał/a:

Wojakrob, a zaryzykujesz stwierdzenie, że wystarczy włączyć opcję zubożanie Mazda i już będzie ok?
Bo powiem Ci, że to mało.


Nie, bo nie jestem fachowcem od gazu. Podałem tylko żródło informacji gdzie szukać rozwiązania.

6

Odp: jaki gaz zamontować do mazdy 323f `00 silnik 1498cc

Tak... Dlatego to i owo - rulez  :twisted:

7

Odp: jaki gaz zamontować do mazdy 323f `00 silnik 1498cc

SebastianS napisał/a:

Wojakrob, a zaryzykujesz stwierdzenie, że wystarczy włączyć opcję zubożanie Mazda i już będzie ok?
Bo powiem Ci, że to mało.

Ale w powyższym cytacie jest jasno napisane że należy użyć tej opcji i ustawić prawidłowy współczynnik, a nie tylko ją włączyć.

A od prawidłowego użycia są doświadczeni montażyści lub doświadczeni.

I dlatego mimo, że miałem możliwość zakupu gratów do mojej instalki za ok. 1500 zł i zamontować sam lub ze znajomym, który kiedyś montował to wybrałem montaż przez warsztat (gwarancje, regulacje itp). A wiedzę z tego i innych forów w sprawie gazu wykorzystuję przy kontaktach z gazownikiem i w celu sprawdzania jego pracy. Jestem przecież jego klientem i mam do tego święte prawo.

8

Odp: jaki gaz zamontować do mazdy 323f `00 silnik 1498cc

I otwiera się kolejny ciekawy temat  big_smile  tak trzymać Panowie... 8)

9

Odp: jaki gaz zamontować do mazdy 323f `00 silnik 1498cc

wojakrob napisał/a:
SebastianS napisał/a:

Wojakrob, a zaryzykujesz stwierdzenie, że wystarczy włączyć opcję zubożanie Mazda i już będzie ok?
Bo powiem Ci, że to mało.

Ale w powyższym cytacie jest jasno napisane że należy użyć tej opcji i ustawić prawidłowy współczynnik, a nie tylko ją włączyć.


Tak... sporą tą wiedzę zebrałeś jak do tej pory... Tej opcji nie da się włączyć lub wyłączyć. Algorytm realizowany jest stale, kwestia tylko wprowadzonej wartości. Domyślnie jest zero  :twisted:  :twisted:  :twisted:

10

Odp: jaki gaz zamontować do mazdy 323f `00 silnik 1498cc

Parę dni temu wystroiłem na Stagu taką mazdę, tylko z manualem. Najmniejszych problemów, choć po pierwszym strojeniu już na drugi lub trzeci dzień szarpała lekko. Dopieropo przeglądzie po 1.000 km udało się ją opanować w pełni. Zdecydowanie ważna jest tutaj jak największa precyzja wtryskiwaczy, małe rozjazdy mogą zaważyć na efekcie.