Temat: Toyota Corolla 1,4 VVTi

To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich.

Zdecydowałem się na montaż LPG do Toyoty Corolli 1,4 VVTi z 2004 roku.
Aktualny przebieg 68000.
Wybór instalacji w czasie wizyt w kilku warsztatach we Wrocławiu i pod zmieniał się w takiej kolejności:

BRC Sequent 24
Sequent P&D
Sequent P&D + Keihiny - ostatecznie niedostępne
MTM Eco Drive (Keihiny)
STAG-4 + Alaska + RAIL

Po wielu godzinach spędzonych na czytaniu tego i innych forów ostatecznie, a szczególnie na podstawie postów kolegi SebastianS wybór padł na :

Stag-4
Scorpion Mini
Magic Jet.

Zakładam w przyszłym tygodniu.
Zastanawiam się nad lubryfikacją, ale nie FlashLube lecz Tunap Micrologic.

I na koniec pytanie do fachowców:

Co to zaczy "dobrze założona instalacja" Może jakieś puknty czego dopilnować przy montażu, kalibracji i mapowaniu?

2

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

Dobrze założona instalcja to co najmniej kilkadziesiąt niuansów decydujących o końcowym efekcie. Zaręczam Ci, że producenci poszczególnych podzespołów składających się na instalację LPG, mogliby być nieco zaskoczeni, co dzieje się z ich produktami, zanim trafią do auta... W zasadzie niedotknięte zostawiamy chyba tylko sterowniki STAG i większość zbiorników, reszta nieuchronnie przechodzi lekki pimp :-D

Z podstawowych "oczywistych oczywistości" - pilnuj:

- zbironika - wielozaworem w tył auta
- dysz podających gaz w kolektor - równo, pod tym samym kątem i jak najbliżej zaworów ssących
- węży i wiązek elektrycznych - żeby się nie przecierały
- wężyków wtryskiwacz-kolektor - żeby nie miały pół kilometra i były wszystkie tej samej długości.
- strojenia instalacji - żadne wypuszczanie klienta po samej autokalibracji - auto ma być wystrojone na drodze, w czasie jazdy.

Na koniec - ta lubryfikacja... nie mogę już... Ludwiku Dorn i psie Sabo - nie idźcie tą drogą!

3

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

A jaka średnica dysz w Magic jetach (silnik 97 KM)

4

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

SebastianS napisał/a:

- strojenia instalacji - żadne wypuszczanie klienta po samej autokalibracji - auto ma być wystrojone na drodze, w czasie jazdy.

Na koniec - ta lubryfikacja... nie mogę już... Ludwiku Dorn i psie Sabo - nie idźcie tą drogą!

Instalacja założona. Na gazie działa w mieście tak samo jak na benzynie. Po autokalibracji została zebrana w trasie mapa benzynowa, a potem gazowa i została zrobiona korekta mnożnika. Kolejne dopasowanie map na przeglądzie po 1000 km (jak stwierdził mechanik instalacja się "układa").

Aktualnie mam jedną wątpliwość. Nie sprawdziłem jeszcze zużycia na gazie (nie wypaliłem jeszcze całego zbiornika) ale w czasie jazdy na gazie komputer benzynowy pokazuje spalanie w zakresie 13 l, a przed montażem instalacji pokazywał 9 l. Czy to jest prawidłowe?

5

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

mariusz_2050 napisał/a:

Jadąc na gazie przy dobrze zestrojonej mapie komputer powinien pokazywać takie samo zużycie jak na benzynie. Jeżeli komputer zawyża zużycie to oznacza, że mapa gazu jest uboga i komp benzyny wydłuża czasy wtrysków a z nich przelicza zużycie. Pzdr.

Sprawdziłem zużycie gazu po wyjechaniu całego zbiornika i było znacznie większe niż +20 % PB. Wykonałem regulacje u gazownika. Teraz już komp pokazuje jak poprzednio na benzynie.

6

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

A tak jak słusznie zauważył @Oktan, były jakieś błędy?

7

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

czesio napisał/a:

A tak jak słusznie zauważył @Oktan, były jakieś błędy?

błędów nie było, lampka się nie paliła. Został podniesiony trochę mnożnik w miejscach, gdzie mapy się nie pokrywały.

8

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

W takiej sytuacji komputer może ich nie wyłapać.

9

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

czesio napisał/a:

W takiej sytuacji komputer może ich nie wyłapać.


Nieprawda.
Po prostu nie nastąpiło przkeroczenie limitu adaptacji składu mieszanki - czyli odchyłki mieściły się poniżej 25%. To są minimalne odchyłki??

To po pierwsze. Po drugie - odnośnie rozjechania map i utrudnionego rozruchu - stosunkowo bardzo wiele samochodów podczas rozruchu realizuje procedurę rozruchową (wzbogacenie mieszanki, inny kąt zapłonu itp), która pomija wartość długoterminowej korekty mieszanki, wypracowaną podczas pracy - stąd rozruch przebiega normalnie, pomimo rozjechanych map.

10

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

SebastianS napisał/a:
czesio napisał/a:

W takiej sytuacji komputer może ich nie wyłapać.


Po prostu nie nastąpiło przkeroczenie limitu adaptacji składu mieszanki - czyli odchyłki mieściły się poniżej 25%. To są minimalne odchyłki??


może dla komputera tak? jeśli ich nie zapisał...

11

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

Zapisał. W wartości adaptacji długoterminowej. Ale nie zinterpretował jako błąd

12

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

I tu się z tobą zgadzam smile

13

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

No i zaaplikowałem swojemu Wagonowi dodatki TUNAP.

[URL=http://img200.imageshack.us/my.php?image=img5884i.jpg]http://img200.imageshack.us/img200/7384/img5884i.th.jpg[/URL]

Dodatek do benzyny wlałem po prostu do baku, tankując potem benzynę do pełna

Do aplikacji dodatku do gazu trzeba było zaopatrzyć się w specjalne adaptery

[URL=http://img692.imageshack.us/my.php?image=img5876.jpg]http://img692.imageshack.us/img692/6015/img5876.th.jpg[/URL]

Operacja przebiegła następująco:

1. Upuściłem ciśnienie w przewodzie pomiędzy wlewem gazu, a wielozaworem
2. Z denka małej puszki wyjąłem korek zabezpieczający

[URL=http://img200.imageshack.us/my.php?image=img5878r.jpg]http://img200.imageshack.us/img200/3422/img5878r.th.jpg[/URL]

3. Do denka małej puszki wkręciłem czarny adapter

[URL=http://img23.imageshack.us/my.php?image=img5879l.jpg]http://img23.imageshack.us/img23/6177/img5879l.th.jpg[/URL]

4. Do zaworu tankowania wkręciłem niebieski adapter:

[URL=http://img199.imageshack.us/my.php?image=img5880k.jpg]http://img199.imageshack.us/img199/415/img5880k.th.jpg[/URL]

5. Na niebieski adapter nakręciłem puszkę

[URL=http://img200.imageshack.us/my.php?image=img5881k.jpg]http://img200.imageshack.us/img200/5542/img5881k.th.jpg[/URL]

6. Podłączyłem pompkę rowerową (daje 10 atm)

[URL=http://img23.imageshack.us/my.php?image=img5882r.jpg]http://img23.imageshack.us/img23/313/img5882r.th.jpg[/URL]

7. I teraz kilka pompowań na max ciśnienie

8. Z ciekawości "zajrzałem" do pustej już puszki

[URL=http://img200.imageshack.us/my.php?image=img5886e.jpg]http://img200.imageshack.us/img200/5212/img5886e.th.jpg[/URL]

Aplikację wykonałem wraz z kolegą z Wrocławia, który również założył gaz do E12 i partycypował w kosztach zakupu adapterów.

14

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

Ciekaw jestem, czy będzie poprawa... daj znać.

15

Odp: Toyota Corolla 1,4 VVTi

czesio napisał/a:

Ciekaw jestem, czy będzie poprawa... daj znać.

Poprawy się nie spodziewam, bo jak to określić.

Decyzję o zastosowaniu tych środków podjąłem bazując na informacjach z TUNAP PL i DE oraz z forów niemieckich i włoskich. Dodatkowo z pierwszej ręki mam informację od właściciela Corolli E12, który mając przebieg na gazie ok. 80.000 km jest już po wymianie wszystkich 4 wtryskiwaczy benzynowych, a dodatek Tunapa do benzyny ma zapobiegać starzeniu się paliwa w zbiorniku oraz zabezpieczać wtryskiwacze benzynowe.