1

Odp: 1.8 turbo troche ponad 200 koni

Tak.
Teoria zawsze powinna poprzedzić praktykę, nadać jej sens. Inaczej, niż w 90% zakładów zajmujących się LPG.

Jak wygląda zestawienie sensownego podejścia do trudnych problemów z kiepskiej jakości lożą szyderców - widać tutaj: http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewt … =5636#5636

Co do pytania z tego wątku:

Rozumiem, że ECU silnika to standalone (seryjny nie daje możliwości iluś programów).
Jeśli standalone, to mapy są tworzone od zera - zakładam - i jest to warunek sine qua non - że mapy są wszystkie poprawne pod względem AFR.

Regulacja gazu musi rzecz jasna sprostać "najmocniejszej" mapie, reszta wtedy pójdzie bez problemu. Ważne jest, by możliwie najmocniejsza mapa nie wykorzystywała wtrysków Pb na 100% ich wydajności - przynajmniej, dopóki nie pojawi się aktualizacja firmware Staga, uwzględniająca mój pomysł obsługi zapętlonych wtryskiwaczy Pb.

Tak.
Polecam Staga. Jak żadnym innym sterownikiem, da się nim opanować taki silnik - a wymaga on koniecznie precyzyjnych korekt po obrotach, bardzo dobrej korekty po temperaturze gazu i jego ciśnieniu.

Ponadto w tym silniku cholernie ważne jest użycie wariatora zapłonu - a dlaczego - pewnie moi mądrzy koledzy, którzy usiłują być tacy dowcipni - doskonale odpowiedzą... zapraszam.

A kolegę od Nissana zapraszam do nas. Co prawda nie z rejonu Łodzi, ale strasznie daleko nie ma, a i przy okazji można będzie zerknąć sobie na takiego nissana w którego pakujemy R6 ze Skyline"a :-)

2

Odp: 1.8 turbo troche ponad 200 koni

R6 czyli Rzędowe 6
Co do "porządności" - staramy się, żeby to był nasz standard. I chyba wychodzi nienajgorzej.

3

Odp: 1.8 turbo troche ponad 200 koni

mariusz_2050 napisał/a:

A powiedz Sebastian czy przy występującym czujniku spalania stukowgo także występuje przyspieszenie zapłonu w stosunku do Pb.


Nie rozumiem pytania... Chodzi Ci o to,czy można przyspieszyć zapłon w stosunku do wynikającego z mapy zapłonu na benzynie, kiedy auto pracuje na gazie, a jest wyposażone w knock sensor?

Zacznijmy od tego,że poproszę Cię o wskazanie jakiegokolwiek auta zasilanego wtryskiem wielopunktowym, wyprodukowanego po 1990 roku, które nie ma knock sensora... Nawet auta na mechanicznym wtrysku miały.

Pawciu156BRC napisał/a:

Na moje oko wariator przy tak zmodyfikowanym sterowniku jest zbedny, ponieważ i tak jest zmieniona mapa zapłonu i zapewne zapłon juz jest przyspieszony i to nie mało...


Na Twoje oko, będące w bezpośrednim połączeniu z ośrodkowym układem nerwowym, u niektórych w wyniku ewolucji przekształconym w mózg, ktoś kiedyś musiał zrobić coś brzydkiego... :-D
Świetny pomysł. Dodać mnóstwo powietrza, przestrajając ciśnienie doładowania, co zwiększa potencjalnie podatność na zapłon detonacyjny, i jeszcze do tego przyspieszyć zapłon. I najlepiej zdezaktywować obsługę knock-sensorów, żeby przypadkiem nie opóźniały zapłonu.

Przepis na wiejski chip tuning w całej krasie. Moje najserdeczniejsze gratulacje.

Tak. Nieprzebrane są zasoby ludzkiej niekumacji. A im większe, tym większa potrzeba wymądrzania się.
ak czy owak dziękuję za wypowiedź. Czegoś takiego się spodziewałem.

4

Odp: 1.8 turbo troche ponad 200 koni

Pawciu156BRC napisał/a:

No wiadomo Sebastianku Kochany że na samym powietrzu nie pojedziesz, i na samej benzynie tez nie, wiadomo ze upychajac powietrze w cylindrze musisz dołożyć paliwka żeby był przyzwoity AFR i do tego musisz wysterować odpowiednio zapłon, a zapewne jak ma mape zestrojoną na benzynie to przeniesie sie to na gaz, a tuningu na gazie mogą tylko szukać Ci co kupują chip rezystor smile:)


Ziew... Moja dalsza rozmowa z Tobą nie ma sensu.

5

Odp: 1.8 turbo troche ponad 200 koni

mariusz_2050 napisał/a:
SebastianS napisał/a:
mariusz_2050 napisał/a:

A powiedz Sebastian czy przy występującym czujniku spalania stukowgo także występuje przyspieszenie zapłonu w stosunku do Pb.


Nie rozumiem pytania... Chodzi Ci o to,czy można przyspieszyć zapłon w stosunku do wynikającego z mapy zapłonu na benzynie, kiedy auto pracuje na gazie, a jest wyposażone w knock sensor?

Tak Sebastian chodzi mi o to (a nie jestem w końcu fachowcem) czy w związku z przełączeniem się na gaz i pojawieniem się w komorze spalania paliwa o wyższej liczbie oktanowej może samoczynnie nastapić przyspieszenie zapłonu czy też można zrobić to na gazie tylko przy pomocy wariatora zapłonu tak aby cieszyć się w pełni energia zawartą w lpg.


Nie, Mariusz. Knock sensor jest sensu stricto mikrofonem, którego sygnał jest badany przez ECU, w funkcji kątowej pozycji wału korbowego. Jeśli odpowiada on warunkom określonym jako spalanie stukowe, następuje stwierdzenie, w którym cylindrze ma ono miejce i zostaje dla tego cylindra uruchomiona procedura korekcji zapłonu na późniejszy do chwili ustania detonacji. Nie istnieje coś takiego, jak mapa adaptacji po knock-sensorach, co oznacza, że ECU nie "uczy się" tych korekt długoterminowo, a jedynie reaguje spontanicznie na efekt stuku, a po jego ustaniu nastawy zapłonu wracają do bazowych, odczytywanych z mapy. Oznacza to, że podanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej nie da automatycznej korekcji zapłonu na wcześniejszy. W niektórych tylko silnikach, gdzie mapy zapłonu zbudowane są bardzo agresywnie (np. silniki BMW), w obszarach zwłaszcza niższych obrotów, a dużych obciążeń, gdzie sporadycznie może dochodzić do spalania stukowego na Pb i związanej z tym reakcji - można metodą bardzo precyzyjnego strojenia wyrzeźbić lepszy przebieg momentu obrotowego, który może utrzymywać się do samej góry przy specyficznych warunkach - zwłaszcza wysokiej temperaturze powietrza zasysanego do silnika (lato, upały)

6

Odp: 1.8 turbo troche ponad 200 koni

Celem nie jest cel, lecz droga do niego...