1

Temat: lexus ls600h

http://moto.onet.pl/18308,3930876,relacje.html (link usunięty)
ciekawe...  :roll:
generalnie niezła podpucha

2

Odp: lexus ls600h

myślisz? do hybrydy gaz? .... no nie wiem :?
:mrgreen:

3

Odp: lexus ls600h

no niewiem... takie auta są zazwyczaj naszpikowane elektroniką, producent to co innego w porównaniu do niewielkich warsztatów montujących instalacje LPG...aczkolwiek wszystko możliwe, wszystko zależy od Ludzi  8)

4

Odp: lexus ls600h

bardzo dobrze "piszesz"  big_smile

5

Odp: lexus ls600h

Czyli reasumując na tzw hybrydzie marna oszczędność?

6

Odp: lexus ls600h

Myślę że nie przekręcam słów, hybryda w zakupie na pewno nie będzie tania, w serwisie jeszcze droższa, więc cały pic pewnie leży w ochronie środowiska...

7

Odp: lexus ls600h

Ja i tak twierdzę, że taka hybryda będzie koszmarnie droga... jak by nie popatrzeć to polak w swojej mentalności będzie szukał oszczędności i będzie kombinował co tu zrobić taniej... ale to jeszcze daleka przyszłość smile

8

Odp: lexus ls600h

oktan napisał/a:

...zbyt mała moc silnika w zstosunku do zapotrzebowania, jazda poza miastem ... .

Ano właśnie. W takich warunkach auto jeździ na silniku spalinowym. Coś stoi na przeszkodzie, żeby go zasilić gazem? Moim zdaniem gaz do samochodu realizującego napęd hybrydowy - technologicznie na pewno się da wstawić, pytanie o sensowneość, trzebaby zrobić jakieś logi wyjaśniające, ile z trasy np 1000 km po naszym, kraju takie auto zrobiło na silniku spalinowym, ile na elektrycznych. Dalej rachunek jest prosty.

9

Odp: lexus ls600h

W końcu silnik spalinowy takiej hybrydy pozostaje silnikiem spalinowym - dlaczegóżby nie miał spalać LPG, czy CNG?

10

Odp: lexus ls600h

To było by ciekawe połączenie silnika benzynowego, elektrycznego i LPG... smile

11

Odp: lexus ls600h

Jak to nie ma LPG w hybrydach...

OJ, jesteście mili Państwo - ludźmi słabej wiary w siłę determnacji oraz potęgę ludzkiej koncepcyjności :-]]]

Ponieważ jestem bardzo mocno up-to-date w temacie zakupu nowego samochodu z jednej strony max ekologicznego (ot takie drobne skrzywienia eco), a z drugiej - ekonomicznego w eksploatacji - dotarłem do doniesień o konwersjach hybryd na LPG. Przykładowo - chłopcy z Rumunii przy współudziale polskiej myśli technicznej zagazowali Priusa 2 generacji :-PPP  I to całkiem skutecznie. A oto bardzo fachowo opisany - dowód na me słowa:

[URL=http://priuschat.com/forums/gen-ii-prius-technical-discussion/82168-toyota-prius-2nd-gen-converted-lpg-hybrid.html]konwersja Toyota Prius Hybrid 2 Gen. na LPG[/URL]

Mam przy okazji pytanko - czy ktoś dotarł do doniesień, czy komuś się CAMRY HYBRID udało skonwertować ??? Bo to autko mnie kręci w chwili obecnej najmocniej, ale niekoniecznie chciałbym być pierwszym człowiekiem w świecie dokonującym tej konwersji...  Ew. Priusa 3 generacji z silniekiem 1.8 (najlepiej wersja mocniejsza - HSD)...

12

Odp: lexus ls600h

Re: lexus ls600h

czesio napisał/a:

http://moto.onet.pl/18308,3930876,relacje.html (link usunięty)
ciekawe...  :roll:
generalnie niezła podpucha

Oto aktualny poprawny link do tego filmu, bo stary uległ przepadnięciu w czeluściach Internetu ;-)))

[URL=http://moto.onet.pl/5926432,0,4,filmy.html]Potencjalna konwersja Lexus LS 600h na LPG[/URL]

Generalnie Pani rzecznik Lexusa Polska - jest głupia jak but i nie wie o czym mówi. Pan Dyrektor Serwisu - robi nieco bardziej fachowe wrażenie, ale tez pitoli tak, jakby nie bardzo miał kiedykolwiek do czynienia choćby z V-tej generacji Vialle...

To takie drobnę wtrącenie do tematu tego filmu ;-)

13

Odp: lexus ls600h

No, dobra. Wątek to stary kotlet, ale wnoszę nowy powiew  :mrgreen:

W GZW dokonano kolejnej nietypowej konwersji - pierwszego pojazdu hybrydowego zasilanego wtryskiem gazu, zarządzanym przez sterownik Stag - a konkretniej nowym modelem Qbox. Niewielki spalinowy silnik Hondy Civic Hybrid VIII generacji o pojemności 1,3 litra zasilany jest pojedynczymi wtryskiwaczami Hana 2000 i bardzo wydajnym termicznie reduktorem Magic III, skutecznie odparowującym i grzejącym gaz już przy bardzo niewielkich temperaturach silnika. Filtracją gazu zajmują się filtry ZWM Czaja. Wszystko jak w "normalnym" aucie? Nie do końca.

    Walka o jak najniższe zużycie paliwa upowszechnia stosowanie systemu Start&Stop, który w hybrydach oznacza również możliwość wyłączenia silnika spalinowego w niektórych warunkach jazdy. Wspólnie z pracownikami Działu Badawczego firmy AC S.A. wymyśliliśmy i wdrożyli nowatorski algorytm obsługi zasilania tak sterowanego silnika. Dzięki temu - o ile tylko temperatura silnika przekracza 23 stopnie - praca silnika spalinowego, łącznie z rozruchami odbywa się na gazie, a sterownik gazu rozpoznaje i rozróżnia trzy stany generujące brak pracy silnika: świadome wyłączenie przez użytkownika, sytuację awaryjną (np wypadek), oraz wyłączenie w celach oszczędzenia paliwa i zmniejszenia emisji - czyli realizowane przez sterownik hybrydowego napędu auta. Dzięki temu podróżujący pasażerowie unikają denerwującego i szkodliwego efektu każdorazowego wyłączania i ponownego włączania elektrozaworów gazowych podczas normalnej jazdy, a jednocześnie samochód w sytuacjach przewidzianych literą prawa, odcina wypływ gazu ze zbiornika, spełniając normy bezpieczeństwa. Takie sterowanie jest rozwiązaniem całkowicie nowatorskim i z pewnością stanie się standardem przy konwersjach układów hybrydowych, którym GZW wróży coraz większą popularność, a jednocześnie gorąco kibicuje.

14

Odp: lexus ls600h

SebastianS napisał/a:

W GZW dokonano kolejnej nietypowej konwersji - pierwszego pojazdu hybrydowego zasilanego wtryskiem gazu, zarządzanym przez sterownik Stag - a konkretniej nowym modelem Qbox. (...).

Pierwszym mi znamy użytkownikiem nawet, nie zakładem, który dokonał konwersji hybrydy Toyota Prius II i to na sterowniku STAG był taki Rumun z 3 czy 5 lat temu. Można znaleźć info w necie łatwo i prosto :-) Ale konkretnie na STAG 200 czy STAG 300 to on wtedy zrobił.

Natomiast to było jakiś czas temu i w Rumunii ;-)  Więc cieszy, że Polacy wreszcie na własnym podwórku zaczynają myśleć o tej jedynej słusznej moim zdaniem - drodze ewolucji  :mrgreen:

Pytanie więc - jaki wyszedł całkowity koszt konwersji tej Hondy hybrydowej ? I model z którego roku to jest, bo nie obczajam tych numerków wersji Civica...

A jeszcze jakbyśmy się dowiedzieli, jakie spalanie wychodzi w mieście i na trasie - ile na gazie, ile na benzynie i jakie ratio benzyna do gazu na każde 100km - to już w ogóle byłoby super  :wink:

15

Odp: lexus ls600h

Jak mam być szczery, to akurat parametr ECO w przypadku tej Hondy to jest czysty marketing, nic niemający wspólnego z redukcją emisji. Silnik spala wyraźnie więcej, niż porównywalnej mocy i pojemności a nawet starsze silniki Hondy - mam wrażenie (ba, nawet pewność) że paliwo wydatkowane jest nie tylko na pokonywanie oporów ruchu, ale dodatkowo na doładowywanie baterii w trakcie jazdy. To bezsensowne rozwiązanie - baterie powinny ładować się tylko w czasie hamowania silnikiem i w fazie hamowania w ogóle - w pozostałych przypadkach bateria powinna albo wspomagać jazdę, albo milczeć, jeśli jest wyładowana.
Dalej - jadąc z prędkościami rzędu max do 45-50 km/h i to najlepiej z lekkiej górki, daje się użyć TYLKO prądu jako napędu, przy czym - co dla mnie durne - silnik nie zostaje rozsprzęgnięty z kołami, tylko cały czas się obraca, choć nie pracuje - straszne marnotrawstwo energii! Gdyby go odpiąć, mająca ok 15kW maszyna elektryczna z powodzeniem turlałaby samochód z takimi prędkościami po płaskim, przyczyniając się do realnych oszczędności paliwa i tym samym - wzrostu ekologiczności.

Co do tego ostatniego - czyli parametru ECO - pozostaje jeszcze jedna bardzo ważka kwestia: W magazynach Hondy Polska znajdują się już ponoć zużyte akumulatory z takich hybrydowych pojazdów, z którymi... nie wiadomo co zrobić! Nie istnieje procedura ich utylizacji  :???:
Roztaczając więc zachwyty nad technologią hybryd, warto zastanowić się, jakie koszty w sensie ekologii ponosimy, produkując, a następnie - o zgrozo - poddając utylizacji zużyte baterie do hybryd? Obawiam się, że per saldo - zdrowiej dla Matki Ziemi będzie jeździć na samym gazie - bez prądu.

16

Odp: lexus ls600h

Mhm, to mam wrażenie, że to tylko Honda się niezabardzo popisała swoją hybrydą w takim razie.

Bowiem mam znajomych co mają Priusa III (1.8 HSD), jak i z kilkoma taksiarzami z Glob Taxi, co masowo jeżdżą Priusami - także rozmawiałem i wszyscy mi zeznają, że: w mieście spalanie jest na poziomie 5-5.5 litra. Rekordziście w Globie udało się przekroczyć 6.5 litra, ale podobno strasznie zapierniczał tym autem.

Kwestia baterii - nie bardzo rozumiem, w czym ma problem Honda Polska... Bateria z hybrydy Civica to przecież najzwyklejsze w świecie akumulatory niklowo-wodorkowe, tyle że nie wielkości baterii paluszka, ani nie wielkości akumulatora samochodowego, a dużo większe. Takie rzeczy w tej chwili na codzień i bez wielkiego halo się recyclinguje... Nie mogą zamówić sobie firmy, co przyjedzie po te baterie i wystawi w zamian kwit urzędowy wymagany przy recyclingu elektrośmieci ?

Ale i tak to spory minus jak widzę dla Hondy z tymi akumulatorami. W 2012 roku pracowałem nad projektem związanym z zakupem aut hybrydowych właśnie i dość dokładnie analizowaliśmy Priusa. Odbyłem trochę rozmów z dealerami i z Toyota Polska i wg informacji od nich otrzymanych - nie sprzedano jeszcze ani jednego zestawu baterii do starych, ani tym bardziej nowych Priusów. I to by potwierdzało także dane z rynku amerykańskiego, bo czytałem wypowiedź człowieka, co ma znajomego handlującymi w USA hybrydami. Człowiek ten pisał, że Priusy co mają po 150-170 tysięcy MIL przejechane - mają jeszcze sprawne akumulatory... Czyli ponad 200.000 km przebiegu i dalej baterie w Toyotach Priusach przynajmniej - chodzą.

Czyli prosty wniosek - jak wchodzić w hybrydę - to tylko w Toyotę - Priusa, Aurisa, Camry, Avalona lub terenowego Highlandera albo RAV4. Toyota Hybrid Synergy Drive chyba jednak rządzi, mam takie wrażenie... Jakby nie patrzeć - najdłużej na rynku, najwięcej sprzedanych napędów. Suma sprzedaży całej konkurencji - nie wiem czy daje wynik sprzedaży hybryd Toyoty...

:!: A najlepsza opcja to jest w ogóle mieć hybrydę w wersji Plug-in: wtedy po mieście na krótkich przelotach - można jechać tylko na prądzie, a że jazda na samym prądzie to koszt zaledwie 7 PLN za 100km, to....  :mrgreen: