1

Temat: lexus ls600h

http://moto.onet.pl/18308,3930876,relacje.html
ciekawe...  :roll:
generalnie niezła podpucha

2

Odp: lexus ls600h

...dobre.... jakby okazało się, że się da zamontować do Lexusa gazik to byłby prawdziwy cios dla sprzedawców luxusu.... swoją drogą moim zdaniem to możliwe
pozdrawiam

3

Odp: lexus ls600h

myślisz? do hybrydy gaz? .... no nie wiem :?
:mrgreen:

4

Odp: lexus ls600h

Pewnie byłoby z tym masę zachodu, ale co - ja nie zrobię? Zresztą, przecież Hyundai zbudował hybrydę z gazem i w przyszłym roku wypuszcza ją na rynek. Nazywa się Elantra LPI HEV czy jakoś tak, Gazeo też o niej pisało.

http://www.gazeo.pl/swiat_lpg_cng2_z_kr … =89&y=

5

Odp: lexus ls600h

no niewiem... takie auta są zazwyczaj naszpikowane elektroniką, producent to co innego w porównaniu do niewielkich warsztatów montujących instalacje LPG...aczkolwiek wszystko możliwe, wszystko zależy od Ludzi  8)

6

Odp: lexus ls600h

Hybryda powstaje w celu oszczędności energii, są to bardzo zaawansowane technologicznie wyroby. Wprowadzenie dodatkowego, innego typu paliwa niż fabryczny zestaw, nie miałoby sensu. Zarówno ze względu na brak miejsca, jak i potrzebę zastosowania odpowiednio zaawansowanej technologii w zestawie adaptacyjnym (czytaj drogej jak diabli). Automatycznie czar oszczędności pryska jak mydlana bańka, a i tak zmniejszone walory użytkowe pojazdu znikają bezpowrotnie.

7

Odp: lexus ls600h

bardzo dobrze "piszesz"  big_smile

8

Odp: lexus ls600h

Dzięki, taka niestety prawda  big_smile

9

Odp: lexus ls600h

Czyli reasumując na tzw hybrydzie marna oszczędność?

10

Odp: lexus ls600h

Nie przekręcaj słów. Hybryda powstała dla oszczędności sama w sobie. Jest bardzo zaawansowanym technologicznie wyrobem, przez co nadal drogim. Możliwe że tego typu technologia będzie przyszłością motoryzacji, jak na razie nikt do takiego pojazdu nie będzie montował instalacji LPG. 8)

11

Odp: lexus ls600h

Myślę że nie przekręcam słów, hybryda w zakupie na pewno nie będzie tania, w serwisie jeszcze droższa, więc cały pic pewnie leży w ochronie środowiska...

12

Odp: lexus ls600h

Ochronie środowiska i oszczędności, ten wehikuł przez pewien czas swojej eksploatacji jest "melexem", silnik spalinowy uruchamia się tylko w określonych warunkach, zbyt mała moc silnika w zstosunku do zapotrzebowania, jazda poza miastem ... . Nowy trend to auto wykorzystujące do jazdy tylko silnik elektryczny i ogniwa jonowe, silnik spalinowy jest tylko do napędzania generatora doładowującego ogniwa elektryczne. ale to jeszcze nie są pojazdy przygotowane do produkcji masowej, są to zaawansowane prototypy.  :wink:

13

Odp: lexus ls600h

Ja i tak twierdzę, że taka hybryda będzie koszmarnie droga... jak by nie popatrzeć to polak w swojej mentalności będzie szukał oszczędności i będzie kombinował co tu zrobić taniej... ale to jeszcze daleka przyszłość smile

14

Odp: lexus ls600h

oktan napisał/a:

...zbyt mała moc silnika w zstosunku do zapotrzebowania, jazda poza miastem ... .

Ano właśnie. W takich warunkach auto jeździ na silniku spalinowym. Coś stoi na przeszkodzie, żeby go zasilić gazem? Moim zdaniem gaz do samochodu realizującego napęd hybrydowy - technologicznie na pewno się da wstawić, pytanie o sensowneość, trzebaby zrobić jakieś logi wyjaśniające, ile z trasy np 1000 km po naszym, kraju takie auto zrobiło na silniku spalinowym, ile na elektrycznych. Dalej rachunek jest prosty.

15

Odp: lexus ls600h

Technologicznie to myślę, że właśnie jeszcze nie ... 8)

16

Odp: lexus ls600h

SebastianS napisał/a:

Coś stoi na przeszkodzie, żeby go zasilić gazem? Moim zdaniem gaz do samochodu realizującego napęd hybrydowy - technologicznie na pewno się da wstawić, pytanie o sensowneość, trzebaby zrobić jakieś logi wyjaśniające, ile z trasy np 1000 km po naszym, kraju takie auto zrobiło na silniku spalinowym, ile na elektrycznych. Dalej rachunek jest prosty.

Są już samochody hybrydowe o napędzie gazowym - CNG. Póki co są to prototypy. Oto i one:
- Toyota Camry Hybrid CNG;
- Toyota Prius CNG

17

Odp: lexus ls600h

W końcu silnik spalinowy takiej hybrydy pozostaje silnikiem spalinowym - dlaczegóżby nie miał spalać LPG, czy CNG?

18

Odp: lexus ls600h

To było by ciekawe połączenie silnika benzynowego, elektrycznego i LPG... smile

19

Odp: lexus ls600h

Napewno, ale jak wyjdzie z fabryki, bo w warsztacie "Pana Józia" mogłyby być ciekawe efekty 8)

20

Odp: lexus ls600h

Jak to nie ma LPG w hybrydach...

OJ, jesteście mili Państwo - ludźmi słabej wiary w siłę determnacji oraz potęgę ludzkiej koncepcyjności :-]]]

Ponieważ jestem bardzo mocno up-to-date w temacie zakupu nowego samochodu z jednej strony max ekologicznego (ot takie drobne skrzywienia eco), a z drugiej - ekonomicznego w eksploatacji - dotarłem do doniesień o konwersjach hybryd na LPG. Przykładowo - chłopcy z Rumunii przy współudziale polskiej myśli technicznej zagazowali Priusa 2 generacji :-PPP  I to całkiem skutecznie. A oto bardzo fachowo opisany - dowód na me słowa:

[URL=http://priuschat.com/forums/gen-ii-prius-technical-discussion/82168-toyota-prius-2nd-gen-converted-lpg-hybrid.html]konwersja Toyota Prius Hybrid 2 Gen. na LPG[/URL]

Mam przy okazji pytanko - czy ktoś dotarł do doniesień, czy komuś się CAMRY HYBRID udało skonwertować ??? Bo to autko mnie kręci w chwili obecnej najmocniej, ale niekoniecznie chciałbym być pierwszym człowiekiem w świecie dokonującym tej konwersji...  Ew. Priusa 3 generacji z silniekiem 1.8 (najlepiej wersja mocniejsza - HSD)...

21

Odp: lexus ls600h

Re: lexus ls600h

czesio napisał/a:

http://moto.onet.pl/18308,3930876,relacje.html
ciekawe...  :roll:
generalnie niezła podpucha

Oto aktualny poprawny link do tego filmu, bo stary uległ przepadnięciu w czeluściach Internetu ;-)))

[URL=http://moto.onet.pl/5926432,0,4,filmy.html]Potencjalna konwersja Lexus LS 600h na LPG[/URL]

Generalnie Pani rzecznik Lexusa Polska - jest głupia jak but i nie wie o czym mówi. Pan Dyrektor Serwisu - robi nieco bardziej fachowe wrażenie, ale tez pitoli tak, jakby nie bardzo miał kiedykolwiek do czynienia choćby z V-tej generacji Vialle...

To takie drobnę wtrącenie do tematu tego filmu ;-)

22

Odp: lexus ls600h

No, dobra. Wątek to stary kotlet, ale wnoszę nowy powiew  :mrgreen:

W GZW dokonano kolejnej nietypowej konwersji - pierwszego pojazdu hybrydowego zasilanego wtryskiem gazu, zarządzanym przez sterownik Stag - a konkretniej nowym modelem Qbox. Niewielki spalinowy silnik Hondy Civic Hybrid VIII generacji o pojemności 1,3 litra zasilany jest pojedynczymi wtryskiwaczami Hana 2000 i bardzo wydajnym termicznie reduktorem Magic III, skutecznie odparowującym i grzejącym gaz już przy bardzo niewielkich temperaturach silnika. Filtracją gazu zajmują się filtry ZWM Czaja. Wszystko jak w "normalnym" aucie? Nie do końca.

    Walka o jak najniższe zużycie paliwa upowszechnia stosowanie systemu Start&Stop, który w hybrydach oznacza również możliwość wyłączenia silnika spalinowego w niektórych warunkach jazdy. Wspólnie z pracownikami Działu Badawczego firmy AC S.A. wymyśliliśmy i wdrożyli nowatorski algorytm obsługi zasilania tak sterowanego silnika. Dzięki temu - o ile tylko temperatura silnika przekracza 23 stopnie - praca silnika spalinowego, łącznie z rozruchami odbywa się na gazie, a sterownik gazu rozpoznaje i rozróżnia trzy stany generujące brak pracy silnika: świadome wyłączenie przez użytkownika, sytuację awaryjną (np wypadek), oraz wyłączenie w celach oszczędzenia paliwa i zmniejszenia emisji - czyli realizowane przez sterownik hybrydowego napędu auta. Dzięki temu podróżujący pasażerowie unikają denerwującego i szkodliwego efektu każdorazowego wyłączania i ponownego włączania elektrozaworów gazowych podczas normalnej jazdy, a jednocześnie samochód w sytuacjach przewidzianych literą prawa, odcina wypływ gazu ze zbiornika, spełniając normy bezpieczeństwa. Takie sterowanie jest rozwiązaniem całkowicie nowatorskim i z pewnością stanie się standardem przy konwersjach układów hybrydowych, którym GZW wróży coraz większą popularność, a jednocześnie gorąco kibicuje.

23

Odp: lexus ls600h

SebastianS napisał/a:

W GZW dokonano kolejnej nietypowej konwersji - pierwszego pojazdu hybrydowego zasilanego wtryskiem gazu, zarządzanym przez sterownik Stag - a konkretniej nowym modelem Qbox. (...).

Pierwszym mi znamy użytkownikiem nawet, nie zakładem, który dokonał konwersji hybrydy Toyota Prius II i to na sterowniku STAG był taki Rumun z 3 czy 5 lat temu. Można znaleźć info w necie łatwo i prosto :-) Ale konkretnie na STAG 200 czy STAG 300 to on wtedy zrobił.

Natomiast to było jakiś czas temu i w Rumunii ;-)  Więc cieszy, że Polacy wreszcie na własnym podwórku zaczynają myśleć o tej jedynej słusznej moim zdaniem - drodze ewolucji  :mrgreen:

Pytanie więc - jaki wyszedł całkowity koszt konwersji tej Hondy hybrydowej ? I model z którego roku to jest, bo nie obczajam tych numerków wersji Civica...

A jeszcze jakbyśmy się dowiedzieli, jakie spalanie wychodzi w mieście i na trasie - ile na gazie, ile na benzynie i jakie ratio benzyna do gazu na każde 100km - to już w ogóle byłoby super  :wink:

24

Odp: lexus ls600h

Jak mam być szczery, to akurat parametr ECO w przypadku tej Hondy to jest czysty marketing, nic niemający wspólnego z redukcją emisji. Silnik spala wyraźnie więcej, niż porównywalnej mocy i pojemności a nawet starsze silniki Hondy - mam wrażenie (ba, nawet pewność) że paliwo wydatkowane jest nie tylko na pokonywanie oporów ruchu, ale dodatkowo na doładowywanie baterii w trakcie jazdy. To bezsensowne rozwiązanie - baterie powinny ładować się tylko w czasie hamowania silnikiem i w fazie hamowania w ogóle - w pozostałych przypadkach bateria powinna albo wspomagać jazdę, albo milczeć, jeśli jest wyładowana.
Dalej - jadąc z prędkościami rzędu max do 45-50 km/h i to najlepiej z lekkiej górki, daje się użyć TYLKO prądu jako napędu, przy czym - co dla mnie durne - silnik nie zostaje rozsprzęgnięty z kołami, tylko cały czas się obraca, choć nie pracuje - straszne marnotrawstwo energii! Gdyby go odpiąć, mająca ok 15kW maszyna elektryczna z powodzeniem turlałaby samochód z takimi prędkościami po płaskim, przyczyniając się do realnych oszczędności paliwa i tym samym - wzrostu ekologiczności.

Co do tego ostatniego - czyli parametru ECO - pozostaje jeszcze jedna bardzo ważka kwestia: W magazynach Hondy Polska znajdują się już ponoć zużyte akumulatory z takich hybrydowych pojazdów, z którymi... nie wiadomo co zrobić! Nie istnieje procedura ich utylizacji  :???:
Roztaczając więc zachwyty nad technologią hybryd, warto zastanowić się, jakie koszty w sensie ekologii ponosimy, produkując, a następnie - o zgrozo - poddając utylizacji zużyte baterie do hybryd? Obawiam się, że per saldo - zdrowiej dla Matki Ziemi będzie jeździć na samym gazie - bez prądu.

25

Odp: lexus ls600h

Mhm, to mam wrażenie, że to tylko Honda się niezabardzo popisała swoją hybrydą w takim razie.

Bowiem mam znajomych co mają Priusa III (1.8 HSD), jak i z kilkoma taksiarzami z Glob Taxi, co masowo jeżdżą Priusami - także rozmawiałem i wszyscy mi zeznają, że: w mieście spalanie jest na poziomie 5-5.5 litra. Rekordziście w Globie udało się przekroczyć 6.5 litra, ale podobno strasznie zapierniczał tym autem.

Kwestia baterii - nie bardzo rozumiem, w czym ma problem Honda Polska... Bateria z hybrydy Civica to przecież najzwyklejsze w świecie akumulatory niklowo-wodorkowe, tyle że nie wielkości baterii paluszka, ani nie wielkości akumulatora samochodowego, a dużo większe. Takie rzeczy w tej chwili na codzień i bez wielkiego halo się recyclinguje... Nie mogą zamówić sobie firmy, co przyjedzie po te baterie i wystawi w zamian kwit urzędowy wymagany przy recyclingu elektrośmieci ?

Ale i tak to spory minus jak widzę dla Hondy z tymi akumulatorami. W 2012 roku pracowałem nad projektem związanym z zakupem aut hybrydowych właśnie i dość dokładnie analizowaliśmy Priusa. Odbyłem trochę rozmów z dealerami i z Toyota Polska i wg informacji od nich otrzymanych - nie sprzedano jeszcze ani jednego zestawu baterii do starych, ani tym bardziej nowych Priusów. I to by potwierdzało także dane z rynku amerykańskiego, bo czytałem wypowiedź człowieka, co ma znajomego handlującymi w USA hybrydami. Człowiek ten pisał, że Priusy co mają po 150-170 tysięcy MIL przejechane - mają jeszcze sprawne akumulatory... Czyli ponad 200.000 km przebiegu i dalej baterie w Toyotach Priusach przynajmniej - chodzą.

Czyli prosty wniosek - jak wchodzić w hybrydę - to tylko w Toyotę - Priusa, Aurisa, Camry, Avalona lub terenowego Highlandera albo RAV4. Toyota Hybrid Synergy Drive chyba jednak rządzi, mam takie wrażenie... Jakby nie patrzeć - najdłużej na rynku, najwięcej sprzedanych napędów. Suma sprzedaży całej konkurencji - nie wiem czy daje wynik sprzedaży hybryd Toyoty...

:!: A najlepsza opcja to jest w ogóle mieć hybrydę w wersji Plug-in: wtedy po mieście na krótkich przelotach - można jechać tylko na prądzie, a że jazda na samym prądzie to koszt zaledwie 7 PLN za 100km, to....  :mrgreen: