26

Odp: Mapa - proszę o ocene oraz kilka mniejszych pytań

Tormin napisał/a:

najlepiej jak bys zrobil sobie czujnik sam i zalozyl go na waz gazowy przed listwe wtryska, wtedy bys mial wmiare odpowiedni pomiar i bardziej realne odwzorowanie temp gazu jak i rowniez podgrzewacz by ci nie zaszkodzil.

Niech to szlag..., widzieliście w handlu taką jakby mufke - element do łączenia dwóch węży fi 12mm, z wbudowanym prawidłowo czujnikiem? Widziałem tylko filtry Czaja z miejscem na sensor ale to z kolei przywiaze mnie do jednej marki filtrow , troche bez sensu.

Dzieki, jak widzicie idealna ta instalacja nie jest, ale auto jedzi. Nie wiem co _zlego_ powoduje zawyzony odczyt temperatury wtryskiwanego gazu do silnika?

27

Odp: Mapa - proszę o ocene oraz kilka mniejszych pytań

Masz racje, paranoja gwarantowana ;]

28

Odp: Mapa - proszę o ocene oraz kilka mniejszych pytań

W zimie mi gasl po przelaczaniu sie z benzyny na LPG (przy pierwszym przelaczeniu), dup i silnik gasl jak przyspieszalem, w ruchu. Wyczytalem ze parafiny zawarte w LPG sklejaja tloczek i to ma pomoc, ale same problemy bede mial z montazem tego (nie dosc ze zasilanie przy pracy silnika musze zrobic to jeszcze oryginalnie dorobione blaszki mocujace lstwe przez gazownika beda za male o ten 1cm grubosci listwy). Chcialem ulepszyc system, do tego dazy ludzkosc ale widze ze listwa ma wiecej przeciwnikow niz zwolennikow :-/

A teraz prawdziwy problem!!

Piekna pogoda, rozkrecilem juz wszystko, wymienilem popekane przewody (do czujnika cisnienia) i zabieram sie za listwe a tu patrze stara to:

http://img545.imageshack.us/img545/9493/listwy.jpg

Czyli stara to typ BFC Stella a te sa niby szybsze! Czy moge tę listę montować zamiast tamtej valtek-stella typ30 BFC w moim wypadku?

To montować te moje czerwone waldki zamiast tych starych? Prosze o szybką odpowiedź, nie bijcie musze przed zachodem slonca to zrobic smile

I jeszcze, jesli krupiec ma zewnetrzna srednice "grzybka" 5mm to prawidlowo robie ze daje waz fi 4mm, wchodzi na wcisk. Szczegolnie lipnie jest zrobione zlacze AEB MAP poniewaz gaz z listwy, a wiec pod cisnieniem, dochodzi do plastikowego krucca i wchodzi tylko na wcisk (4mm na 5mm waz...)

29

Odp: Mapa - proszę o ocene oraz kilka mniejszych pytań

Oj zartujecie juz z biedaka z gazem (nastepne auto ropaniak common rail... hehe). Dysze mam miedzy 2,7 a 2,9 mm. Wiertelko 2.5 mm wchodzi bardzo luzno a 3mm za nic na swiecie. Tak ze jakies 2.7-2.8 mm moga byc te moje dysze - nawet nie wyglądają na rozwiercane a fabrycznie wykonane (na allegro są tylko 2,7 i 3,0 dostępne więc pewnie to są 2,7 fabryczne valtek). W razie co latwo tylko na 3mm rozwierce o ile bedzie to konieczne, wtedy nizsze cisnienie z reduktora moze skorygowac zbyt duze rozwiercenie dysz?

Zdjalem pokrywe silnika, gumy od wtryskow maja rozne dlugosci, do 15cm na oko roznicy. No ale coz, idealnie nigdy nie bedzie, widze ze na rynku sa przejsciowki pod wtryski bosha

http://www.drypa.pl/photo1.php?plik=files/products/kb_003[1].jpg&newx=700&newy=0http://www.drypa.pl/photo1.php?plik=files/products/kb_004.jpg&newx=500&newy=0

Jak ktos bedzie montowal gaz a ma odpowiednie wtryski to niech przycisnie szamana by mu takie zamontowal, chyba ze to jest bubel - tak sie napatoczylem na taki produkt a u mnie zapewne wtrysk bosh a mam wiercone w plastiku - moze tak lepiej nie wiem wink

I noc zapadla choc 17 godzina i nadal nic nie zrobilem hmm Jutro jade na benzynie do pracy... instalacja rozkrecona, bezpiecznik wyjalem by mi nie puscil gazu z reduktora wink

30

Odp: Mapa - proszę o ocene oraz kilka mniejszych pytań

Tormin napisał/a:

podstawki to zlo straszliwe takze nie polecaj nikomu. odsuwa wtryski benzynowe i burzy cala poprawna prace.
a tak na marginesie to ja nie wiem po co ty zakupiles nowa listwe jak zestaw naprawczy by w zupelnosci wystarczyl.


Zestawy naprawcze dla 4 wtryskow to ok 50zl, do tego trzeba wiedziec jak to ustawic pozniej (owy skok grzybka) a jak nowa listwa 120zl to mi sie nie chcialo bawic, ufam ze nowy ma taki sam wydatek na kazdy cylinder. Widzialem opisy wymiany elementow i niby nie takie trudne ale bez miernika gosc ustawial "na oko" a jak to bedzie dzialac po takiej wymianie - nikt nie wie. No i z jednym tluczacym wtryskiem jedzilem juz jakies 20-30tys km wiec moze w srodku narobil szkod smile

OK, a co do podstawek to faktycznie przy pisaniu tego postu zaczalem sie zastanwiac czy to rozwiazanie wlasnie nie zaburza pracy tego co bylo... dzięki - także nie polecamy wink

Zobaczcie jak popekal mi wezyk idacy od MAP sensora AEB025 ( krócieć oznaczony V->) do trójnika gdzie schodził się z przewodem od kolektora dolotowego (jakby za przepustnica albo przed ale ten rejon) i na przegladzie gazownik to olał a musiał widzieć - powinien!

http://img139.imageshack.us/img139/4636/popekany.jpg

Wymieniłem na zwykły gumowy wąż bez pancerza - tu jest niskie ciśnienie raczej. No i to spękanie było na plastikowym trójniku, musiało raczej łapać lewe powietrze tędy, spękania są na przelot... tj byly bo sam to wymieniłem.

Tak w ogole to moj MAP jest na zdjęciu niżej i tu dochodzi wąż z króćca z listwy czyli za filtrem i za reduktorem. Cisnienie dosc duze i jest to tylko na wtyk/wcisk... króciec z plastiku 5mm, nasunalem na to wezyk fi 4mm i wszedl na wcisk ale bez wielkiej sily. Cybantu na to sie chyba nie daje dodatkowo bo mi plastik popęka... chodzi o to wejście "pressure" czywiście. Moze dodatkowo ściągaczem do przewodów to umocnić? Kiedyś czułem gaz w komorze silnika i może to tędy szło?

http://img801.imageshack.us/img801/4586/mapsensor.jpg

31

Odp: Mapa - proszę o ocene oraz kilka mniejszych pytań

Tormin napisał/a:

zapomnij ze listwa valtek bedzie miala rowny wydatek od nowosci, to tak zeby rozwiac watpliwosci jakie masz wink
predzej jak bys zakupil stelle z elpigazu bylo by rowniej.
co do wezykow na zdjeciu jedynym czym grozi to zasysaniem lewego powietrza.
co do drugiego to musowo tam musi byc opaska inaczej bedzie gaz uciekal.

No widzisz, moze wam juz nudze (dajcie mi szanse tongue) ale jak widac gazownik cybantu tam nie dał... Albo znajde jeszcze jedna malutki zacisk metalowy i tam dam albo dam tam opaske kablowa - moze też wystarczajaco mocno sie zacisnie.

Zreszta na króćcu pomiarowym od listwy (zdjęcie wyslalem wyzej chyba, ten z pomiarem temperatury) tez nie dał zacisku. No i tam gaz sie ulatnial na pewno - dalem zacisk na przewody (taki skręcany śrubką) i smierdziec przestalo.

Wracajac do wtrysków musialbym 250zl dolozyc do HD344 Matrix i przejsciowke kabli wrrrr i juz bez podgrzewacza (oleje ten bajer - matrix mi sie sklejać nie będzie niby mówicie... chodzi tylko o pierwsze przełączenie przy umiarkowanej temeperaturze, sklejenie nie wystepuje jesli ustawie wysoka temeperature przelaczania pb->lpg).

32

Odp: Mapa - proszę o ocene oraz kilka mniejszych pytań

Panowie, ratujcie upartego osła...

Wymieniłem z "typ 30 BFC" na --> czerwone typ 30 zwykłe, na postoju rozgrzałem silnik. Przełączyłem na gaz przegazowując (na postouju) i silnik przeszedl na gaz łagodnie, nowa listwa działa znacznie ciszej itd, silnik nie wpada w niepokojace drgania na wolnych obrotach.

Jednak po wyjechaniu a trase problem! Stoje, na benzynie, instalacja czeka na przełączenie, ruszam i po przekroczeniu 2100 obrotow (tak ustawilem) instalacja przełącza zasilanie na gaz lpg - niestety MOCNO, jednorazowo szarpnie przy tym przełączeniu (na 2100RPM) i rozpędzaniu wozu. Poprzednia listwa BFC dawała małe a czasami niewuczuwalne szarpniecie (do zaakceptowania, obecne szarpnięcie jest strasznie wkurzające)...

Zmiana z PB na LPG mając 3-4 tys obrotow i jadac ok 50 km/h nie powoduje juz tak mocnego szarpniecia, jest wyczuwalne ale dosc male.  Jak już się przełączy to "pałowałem" do 5tys obrotów, przyspieszalem itd - bez wyczuwalnych problemów działało zadowalająco.
Na poprzedniej listwie przy takich obrotach/predkosci przelaczenie nie bylo zauwazalne (jedynie przy ruszaniu jak sie przełączał).

O co chodzi? Czyzby zwykle typ 30 ze skokiem 0,4mm dawaly za malo gazu do silnika hmm ? BFC maja skok chyba 0,6mm i bylo znacznie lepiej...

Nie robiłem żadnej autokalibracji, centralka nie była ruszana - czy auto kalibracja coś mi pomoże?

Dysze przekręciłem ze starej listwy, mają 2,7mm na 100% (wybite 27 na dyszach). Co robić jeśli da sie sytuacje uratować na tych czerwonych valtekach...  Pięknie dziekuje.

33

Odp: Mapa - proszę o ocene oraz kilka mniejszych pytań

Tormin napisał/a:

jak to co robic, powinienem cie odeslac do poczaktu watku.
Autokalibracja a pozniej kalibracja na drodze.
przelaczanie ustaw na 1200 przy przyspieszaniu na poczatek.

bez autokalibracji i kalibracji na drodze nie masz czego szukac.

Mea culpa, zapomnialem o autokalibracji, przepraszam! Wykonałem ją ale dopiero za drugim razem... (tu wyjaśnienie wywalania się programu+windowsa - zakutalizowałem sterowniki prolific 2303 i dziala ok!). Za pierwszym razem silnik zmienial obroty az zgasl... i autokalibracja chyba sie nie powiodla (coś też pisał że za zimny gaz). Za drugim razem ukonczylem procedure z sukcesem (ale jak pisaliscie, wylaczenie kalibracja na biegu jalowym, bez obciazen).

Oto co mi wyszło. Uwagę zwracam na wysokie ciśnienie, pokazywało nawet 1,7bar... ale później, podczas pracy spadło jak widać. Ciśnienia nie zmieniałem na reduktorze więc być może poprzednie odczyty były zafałszowane przez spękane wężyki listwa -> Map sensor i brak cybantów (tak zostawił to szaman gazownik).

http://img151.imageshack.us/img151/5499/new1w.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/9379/new3h.jpg
http://img521.imageshack.us/img521/4290/new6map.jpg
http://img534.imageshack.us/img534/2451/new4sa.jpg
http://img514.imageshack.us/img514/2347/new5d.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/2703/wykrespoautonowalistwa.jpg
http://img831.imageshack.us/img831/1097/wykrespoautonowalistwa3.jpg

Co oznacza opcja "Wyprzedz sekwencje wtr." , co "Czułość ekstrawtrysków", "Wzbogacanie przy przyśpieszaniu? Po autokalibracji nie przestawiałem tych opcji, jedynie, za sugestią, zmieniłem przełączanie 1200RPM.

POMOGŁO przy ruszaniu! Szarpnięcie zmalało chyba do poziomu tego sprzed moich "zabiegów" z wymianą listwy. Nadal szarpnie mocniej jeśli włącze LPG np przy 3-4tys obrotów ale to chyba normalne? Wężyki mam 30cm i nie równe zbyt więc zanim ten gaz przez to przejdzie to pewnie go zabranie i stąd szarpnięcie...

Dlaczego nie dać przełączania przy spadku obrotów? Bo wyobrażam sobie sytuacje jeśli jeszcze na benzynie jade 3-4 tys RPM a centralka mi cyk (bo przekroczone 1200 jak ustawilem). Przy spadku obrotów nie uciekne od tego mini szarpnięcia w mojej instalacji?

Nowa mapa i wykresy są akceptowalne? Teraz wyświetla mi że dysze ciut za duże...2,7mm na 100% są, zwykłe Valteki a mu za dużo, dlaczego? Może zrobić drugą autokalibracje i sterownik zmieni zdanie... czarna magia.

No i jeszcze jest opcja "reduktor 0,95 lub 1,2bar" u mnie nie mam nic zaznaczone - coś zaznaczyć w programie elpigazu (2 obrazek od góry)? Co to zmieni/poprawi?

Co do kalibracji na trasie to nie wiem jak to zrobić, moge mieć kierowce i klikać ale co i jak tego już nie wiem.

34

Odp: Mapa - proszę o ocene oraz kilka mniejszych pytań

Tormin napisał/a:

jak dla mnie masz zaduze dysze, czasy wtrysku lpg sa zakrotkie jak dla tych wtryskow.
mozesz zmniejszyc cisnienie do 0,95.

Reduktor jest tak umiejscowiony ze podejscie bez podnosnika jest trudne (tj nie wiem gdzie szukac, moze jakbym wiedzial to po omacku by sie dalo). Cisnienia nie ruszalem.

Ponieważ okazało się (lektura) że soft elpigazu wymaga recznego kasowania mapy przed autokalibracja to zrobilem reset mapy. Nastepnie od nowa autokalibracje (stabilnie trzymajac noge na pedale i dalej komp sam sobie ustawial co tam uwazal za sluszne). Oto wynik (sam wykres chyba wystarczy). Na jednej autokalibracji wymiarowanie dysz bylo w normie (tuz przy "za duze") a obecnie znow jest o jedno oczko na zakresie "z duze". Mam 2,7mm, mozna kupic tez 2,5mm jak trzeba to kupie.

Wykres dziwny, przy butowaniu auta czasy LPG sa krotsze niz benzyny a na nizszych obrotach odwrotnie - o co chodzi, tak ma byc czy jest to ZŁE? Wczesniej zawsze LPG byl nad PB!!!

Czytam forum, moze za rok bede umial cos... boje sie o wypalenie zaworow czy wydmuchanie uszczelki bo takie sa opinie jak ktos zle zalozy instalacje :-( Prosze napiszcie co sądzicie o obecnych ustawieniach -czy nie zabijam silnika. Dziekuje pięknie.

http://img441.imageshack.us/img441/1900/16map.jpg
http://img585.imageshack.us/img585/446/jazda162.jpg

I na postoju testy (bez jazdy)
http://img148.imageshack.us/img148/3817/napostoju16.jpg

Podlaczylem sie do modulu silnika VAG, odczytalem blok "9" i tam sa lambdy - chyba sie to wam przyda? Wykres jest i z benzyny i zjazdy na gazie, zmienialem zrodlo zasilania przyciskiem - lambdy podobnie sie zachowuja na obu paliwach. Czyli ok...?

http://img253.imageshack.us/img253/8409/lambdy.jpg

35

Odp: Mapa - proszę o ocene oraz kilka mniejszych pytań

A durny jestem, moglem odrazu Matrixy HD344 (albo HS 210 :> jakby mikolaj byl laskawy) zapodać. Ale powiem Ci ze obecnie nie szarpie na wolnych obrotach, nic a nic. Poprzednie Stella IG (niebieskie z napisem elpigaz jak z obrazka wyżej, tez 3ohm - tylko Typ 30 +BFC) nigdy nie powodwały drgawek na wolnych obrotach. Moze sie uda i z tymi? Jeszcze mnie wkurza lekkie szarpnięcie, wyczuwalne, przy przełączeniu PB->LPG, ustawione mam obecenie 1500 obrotow na przelaczenie. Jak miałem 1200 to bywało że na ciepłym silniku, po zgaszeniu go i ponownym odpaleniu z kluczyka od razu zapalal na gazie (rozrusznik krecil > 1200RPM i centralka od razu przelaczala na gaz). Moze tak w sumie bylo lepiej, mniej czasu na benzynie by pracowal przy czestym uruchamianiu silnika (nie, nie jezdze jako listonosz). Co na to poradzisz przy moich prawie 30cm wezykach?

Chceck engine nigdy nie widzialem (vag bledow z bloku silnika nie znajduje). Mam program Vag COM firmy ross tech więc moge coś odczytać dodatkowo, sam znalazlem dane od lambdy jak wyslalem wyzej. Wiem że można jechać na analizę spalin 4 składnikową ale to chyba ostateczność. Naczytałem się że ktoś jedzil na zlej mieszance i uszczelka pod glowica papa albo zawory do remontu (tylko w jego przypadku, dał zdjęcie, jakiś chu... gazownik przecial mu zasilanie lampki check w zegarach - kutafon zle mu ustawil woz i zamaskowal jak idiota problem - jak trupa pudrem).

Napisałeś: "sonde zobacz przy wot (but w podloge az do odcinki 1,2,3) przy przyspieszaniu ma byc bogato czyli okolice 0,9V"

Co oznacza "wot" i "1,2,3" ? Nigdy nie jechałem tym autem do odcinki, rozumiem że twardo cisnę aż licznik RPM sie "zamknie" i co wtedy, komputer odetnie dostawy paliwa? Ale w tym momencie tym steruje instalacja Gazowa - skąd ona wie kiedy dla mojego silnika jest koniec i trzeba skonczyc z dostarczaniem paliwa? Dobrze rozumiem ze mam polaczony syngal z kompa gazu do wtryskow benzyny i jak tam sie skonczy to rowniez komp gazowy odetnie lpg? Boje sie palowania na czerwone pole szczerze mowiac smile

Wykres mojej sondy z programu "polski vag" robiłem _na postoju_, czyli silnik bez obciążenia i sonda doszła do 0,75V jak widzisz. Jak rozumiem 0,9V pojawić sie ma w przypadku ostrego przyspieszania _na drodze_ ? Musze opanować scope z programu vag-com, tam jest przynajmniej dobrze opisany wykres (podziałka, jednostki itd).

36

Odp: Mapa - proszę o ocene oraz kilka mniejszych pytań

HD344 - pomylka, ustawilem przelaczanie na 800 przy zwalnianiu. Ale to takie sobie rozwiazanie, druciarstwo... Wyobrazam sobie trase (czasami jade po A4) i predkosci znaczne, zanim dojade na A4 moze mi sie nie przelaczyc (mieszkam nie daleko). No i moge z zapomnienia pałować auto na benzynie brrrr.

Czasy reguluje na mapie? To juz chyba wyzsza sztuka hmm

A powiedz mi - jakie wtryski sa najcichsze z tych lepszych do 400zl? Czy Matrix HD344 sa cichsze niz valteki?