Temat: Gas Tech GT704s

Witam, mam instalacje DT gas system i chcialbym poznać niuanse kalibracji,na początek podłączyłem się do ECU gazu i zauważyłem że czasy na pb są krótsze niż czasy pb na lpg czyli za ubogo, wykonałem autokalibracje i wyszedł mnożnik 1,09 a wcześniej miałem 1,15 czyli autokalibracja zrobila jeszcze bardziej ubogo, wykres sondy(sonda 0-1v) na pb przy przyspieszaniu jest prawie staly ok 0,9v przy max obciążeniu i zmniejsza sie dopiero po odjęciu gazu a na lpg przy przyspieszaniu jest staly ok 0,05v, postanowiłem podnosic mnożnik i patrzeć jak będzie sie zachowywał wykres lambdy i przy mnożniku 1,35 wykres przy przyspieszaniu jest podobny do pb czyli w górnym zakresie, mam pytanie czy tak jest lepiej niż przedtem i jakie powinny być wykresy lambdy na pb i lpg przy obciążeniu i bez

2

Odp: Gas Tech GT704s

Jakie masz wtryskiwacze jeśli z DT to wywal na śmietnik albo podpal jak Jimi hendrix podpalił gitare.

3

Odp: Gas Tech GT704s

Re: Gas Tech GT704s

blockout napisał/a:

Witam, mam instalacje DT gas system i chcialbym poznać niuanse kalibracji,na początek podłączyłem się do ECU gazu i zauważyłem że czasy na pb są krótsze niż czasy pb na lpg czyli za ubogo, wykonałem autokalibracje i wyszedł mnożnik 1,09 a wcześniej miałem 1,15 czyli autokalibracja zrobila jeszcze bardziej ubogo, wykres sondy(sonda 0-1v) na pb przy przyspieszaniu jest prawie staly ok 0,9v przy max obciążeniu i zmniejsza sie dopiero po odjęciu gazu a na lpg przy przyspieszaniu jest staly ok 0,05v, postanowiłem podnosic mnożnik i patrzeć jak będzie sie zachowywał wykres lambdy i przy mnożniku 1,35 wykres przy przyspieszaniu jest podobny do pb czyli w górnym zakresie, mam pytanie czy tak jest lepiej niż przedtem i jakie powinny być wykresy lambdy na pb i lpg przy obciążeniu i bez

bez obciązenia, czytaj nie na pełnym bucie zazwyczaj sondy przed katem falują zmieniając napięcie od 0,1-0,2V do 0,8-0,9V, na pełnym bucie na PB napięcie oscyluje pomiędzy 0.8-0.9V, to tak w przybliżeniu. Jak sondy niesprawne i w ten sposób nie działają nawet na PB, to nici z ustawiania LPG.

to ze mnoznik wyszedl nizej na drugiej autokalibracji nie swiadczy ze jest bardziej ubogo, moze być wyższe ciśnienie niż było poprzednio.
Na bucie masz OK.

4

Odp: Gas Tech GT704s

Czyli wykres lambdy ma być podobny do pb ?

to ze mnoznik wyszedl nizej na drugiej autokalibracji nie swiadczy ze jest bardziej ubogo, moze być wyższe ciśnienie niż było poprzednio.

ale po kalibracji mnożnik 1,09 i przed mnożnik 1,15 na max bucie sonda pokazywała stałe ok 0,05v czyli ubogo czyli autokalibracja zmienila na jeszcze bardziej ubogo bo czasy pb na gazie jeszcze bardziej się wydłużyły w stosunku do czasów na samej pb i dopiero jak zrobiłem mnożnik 1,35 to wykresy lambdy na pb i na lpg są zbliżone do siebie

5

Odp: Gas Tech GT704s

jeżeli teraz sondy falują, a na pełnym bucie masz te 0.9V na lpg również, to powinno być ok.

nie wiem jak dziala autokalibracjakalibracja DT gas, ale np nigdy autokalibracji nie używam, szkoda czasu, bo i tak ręcznie trzeba dostrajac.

6

Odp: Gas Tech GT704s

croma1 napisał/a:

Jakie masz wtryskiwacze jeśli z DT to wywal na śmietnik albo podpal jak Jimi hendrix podpalił gitare.

mam wszystkie podzespoły DT Gas

caniggia napisał/a:

jeżeli teraz sondy falują, a na pełnym bucie masz te 0.9V na lpg również, to powinno być ok.

jak jade spokojnie na lpg to sonda faluje a na pełnym bucie ok 0,8v tak samo na pb tylko na lpg jakby wykres rozciągnięty troche, jakby wolniej reagowała sonda

caniggia napisał/a:

nie wiem jak dziala autokalibracjakalibracja DT gas, ale np nigdy autokalibracji nie używam, szkoda czasu, bo i tak ręcznie trzeba dostrajac.

kalibracja, najpierw każe trzymać 2500obr/min a potem jazda kalibracyjna, trzeba jechać ok 3/4 but i po jakiś 10sekundach rośnie taki słupek i pisze że kalibracja zakończona

7

Odp: Gas Tech GT704s

blockout napisał/a:

0,8v tak samo na pb tylko na lpg jakby wykres rozciągnięty troche, jakby

w zależności od typu sondy może tak być.

wynika że system masz dobrze wystrojony.

8

Odp: Gas Tech GT704s

a przed autokalibracjakalibracją trzeba ustawić korekcje na 1 bo mam wrażenie że korekcji wogóle nie zmieniła autokalibracja, zmieniła tylko mnożnik a korekcje mam przy małych czasach otwarcia 98% przy średnich 101% a przy dużych 103%, czy powinno tak stopniowo zwiekszać czas wtryskiwaczy lpg przy coraz większym obciążeniu ??

9

Odp: Gas Tech GT704s

raczej nie powinno, zazwyczaj powinny się skracać.

ale to mało ważne jest, lepiej zobacz jak się czasy w rzeczywistości zachowują, tzn jakie masz pb vs lpg na wolnych , w srednim zakresie obrotow i na max bucie gdy cisnienie na reduktorze spadnie.

10

Odp: Gas Tech GT704s

czyli porównać czasy benzyny i czasy benzyny na gazie w tych samych warunkach ?
wiem już że na wolnych czas pb ok 2,9ms a po przełączeniu na lpg czas benzyny spada na 2,6ms ale wtedy chodzi wmiare równo i lambda ładnie faluje jak próbuje skorygować i skrócic czas lpg to czasy się wyrównuja ale na lpg obroty falują i lambda brzydka

11

Odp: Gas Tech GT704s

czyli przy kalibracji co ważniejsze ? żeby czasy na samym pb były takie same jak czasy pb przy jezdzie na lpg czy lambda ważniejsza żeby ubogo nie było, bo chyba gorzej jak ubogo niż  :razz: bogato ?

12

Odp: Gas Tech GT704s

blockout napisał/a:

czyli przy kalibracji co ważniejsze ? żeby czasy na samym pb były takie same jak czasy pb przy jezdzie na lpg czy lambda ważniejsza żeby ubogo nie było, bo chyba gorzej jak ubogo niż  :razz: bogato ?

jedno powinno się równać drugiemu - czasy pb i pb na lpg rowne = poprawna praca sondy.

13

Odp: Gas Tech GT704s

blockout napisał/a:

czyli porównać czasy benzyny i czasy benzyny na gazie w tych samych warunkach ?
wiem już że na wolnych czas pb ok 2,9ms a po przełączeniu na lpg czas benzyny spada na 2,6ms ale wtedy chodzi wmiare równo i lambda ładnie faluje jak próbuje skorygować i skrócic czas lpg to czasy się wyrównuja ale na lpg obroty falują i lambda brzydka

chodzi o to, abyś  podał czasy lpg jakie masz dla czasów PB w warunkach które napisałem wcześniej.

14

Odp: Gas Tech GT704s

na wolnych lpg 0k 3,05 pb 2,6ms
srednie lpg 7,5 pb 6,2ms
duże lpg ok 18 pb 16ms

15

Odp: Gas Tech GT704s

to co pamiętam z wczoraj , może się to różnić od rzeczywistości bo nie pamiętam dokładnie, dziś wieczorem sprawdze bo teraz w robocie jestem :wink:
chce jeszcze coś z programem popróbować bo wczoraj wrzuciłem nowy firmware do sterownika i łączy mi się tylko z takim nowym programem tech gas administrator albo Gas tech verona napisane na windowsie a starszy program DT Gastech którym wcześniej sie łączyłem teraz niechce się połączyc, dziś spróbuje downgrade firmware"u  zrobić i starym programem się połączyć bo ma inna autokalibracje, mam nadzieję że będzie dłuższa i zobacze co z tego wyjdzie,
wczoraj już próbowałem starszy firmware wgrać ale normalnie się nie dało ale znalazłem jakiś awaryjny sposób wgrania przez wyciągnięcie bezpiecznika od ECU lpg

16

Odp: Gas Tech GT704s

na wolnych najprawdopodobniej nie mozesz uzyskac poprawnej pracy tak aby czas pb na lpg byl na pb, bo wtryskiwacze sa najprawdopodobniej za wolne. musisz zejsc z czasem lpg ponizej 3ms, a tego widac juz nie chcą obsłużyć.

dlatego masz teraz jakiś tam kompromis, mozesz ew troche zmniejszyc cisnienie na samym reduktorze nic nie ruszajac w programie, bo jeszcze masz zapas mały na końcu.
to by Ci wydłużyło czasy lpg na wolnych, ale i na bucie! tez, musisz patrzyć czy nie będzie zapętlać.

17

Odp: Gas Tech GT704s

caniggia napisał/a:

jedno powinno się równać drugiemu - czasy pb i pb na lpg rowne = poprawna praca sondy.

na wolnych się nie zgadza ale może to wina wtrysków DT gas bo może nie daą rady przy krótkich czsach

18

Odp: Gas Tech GT704s

musisz patrzyć czy nie będzie zapętlać.


co to znaczy ?

19

Odp: Gas Tech GT704s

to znaczy, ze przy przekroczaniu pewnych obrotów jak są zbyt długie czasy lpg, to wtryskiwacze będą cały czas otwarte, otrzymasz najprawdopodobniej błąd w programie, albo auto szarpnie, albo przełączy na pb.

20

Odp: Gas Tech GT704s

mam jeszcze pytanie co myślicie o włożeniu do auta zamiast parownika i wtrysków DT gas,
wtryski Magic Jet
parowkik Magic Jet III ten tłokowy
filtr fazy lotnej Magic Jet z 4 wyjściami ?
i zostawieniu ECU GT704s gastech

21

Odp: Gas Tech GT704s

a źle CI jeździ?

bo nic lepszego specjalnie z powyższych nie włożysz...
wtryski to dziadostwo, reduktor jak trafisz a i wymagający jet pod względem zasilania fazą ciekłą...

22

Odp: Gas Tech GT704s

a widziałem bardzo pochlebne opinie na temat wtrysków magic? czy są jakieś lepsze w rozsądnej cenie

23

Odp: Gas Tech GT704s

Hana

24

Odp: Gas Tech GT704s

caniggia napisał/a:

bo nic lepszego specjalnie z powyższych nie włożysz...

a miałeś do czynienia coś z wtryskami bluetech 2 ohm i parownikiem rzekomo do 200 KM DT gas ?
parownik dość sprawny chyba, ma ciśnienie min 1,2 i czasami podniesie się max do 1,4 i im większe obciążenie to raczej rośnie, nie zauważyłem żeby przy wysokich obrotach malało, wtryski puszczały gaz i nieda się kupić zestawów naprawczych bo sprzedają tylko całe wtryski po 80zł ale wymieniłem oringi, były takie nietypowe w środku ale kupiłem z firmy która produkuje oringi, chyba z gdańska i przysłali mi listem i teraz już nie śmierdzi, może masz racje żeby zostać z tym co jest

25

Odp: Gas Tech GT704s

jak spalanie w normie (poniżej 30%) dynamika jest jak na pb, silnik równo pracuje, przechodzi na gaz dobrze, na sondach bogato jak należy, to po co kombinować?

cisnienie z 1,2 na 1,4 to bedzie tez Ci sie zmienialo na innych reduktorach jednostopniowych.