1

Temat: prins vsi

autko to volvo s80 na zoltych keihinach.
problem taki o to:
- przelacza sie na pb w momencie nagrzania silnika (po 20min pracy) powrot na gaz mozliwy tylko gdy silnik ostygnie.
- obroty faluja na wolnych roznica 200rpm 500-700
- po dojechaniu do celu (sklep zabka) zakupie lecha (piwo) powrot do auta i nie ma mozliwosci jazdy na gazie. dopiero jak auto ostygnie
nowe filtry, reduktor kompany.
przy podlaczonym kompie brak mozliwosci zmiany paramaterow komunikat : "sprawdz soft" "brak mozliwosci zmian paramatrow" soft to prins vsi diag D2.4 kod 852919
screen shooty w zalaczniku.

jak mial moze ktos z was przyjemnosc pracy z prinsem i podobne problemy fajnie by bylo jak by sie podzielil spostrzerzaniami.

Pozdrawiam

2

Odp: prins vsi

a elektrozawor? to czesto wlasnie taki objaw... widziales co sie dzieje w tym momencie z cisnieniem?

3

Odp: prins vsi

nic nie widzialem niestety. czyli nie jezdzilem autem, fakt faktem cewka na elektorzaworze byla dosc ciasno zagrzana.
wyczyszczone i poprawione.

4

Odp: prins vsi

Ok czy po przełączeniu na gaz cisnienie spada czy nie ,jeśli tak to masz problemy z cewką , jeśli wzrasta pow.2,50 bara to masz problem z reduktorem  a jeśli ciśnienie trzymie odpowiednio a samochód gaśnie to problem po stronie elektryki.

5

Odp: prins vsi

ogolnie powiem tak ze parametr ustawiony byl na 2,5bar a cisnienie na red bylo 2,2 co skutkowalo bledem cisnienia w idlu. podnioslem cisnienie na 2,55-2,58 i stoi jak drut.

co jest ciekawe podczas jazdy cisnienie rowniez nie kleka. ale auto przy dochamowaniu lub jezdzie w zakretach gasnie. po ponownym odpaleniu wraca na lpg bez problemowo i tak do 20 min pozniej przelacza na lpg dziala pare sec i gasnie (Zjawisko jak by sie nie otworzyl elektrozwor na zbiorniku) wypalil gaz z przewodow i padl, ponowne wciskanie przycisku itp itd nic nie daje. co ciekawsze w programie cisnienie stoi na 2,5. bara jednak tak naprawde jest 0, obroty rowniez stoja na 0rpm. odczyty czasow wtrysku itp sa jak najbardziej w tym momencie ok.
wiec sciagam wtyke z ecu lpg zakladam ponownie i wlala odczyty cisnienia i rpm sa juz ok ale dalej trzeba czekac az auto troche ostygnie aby przelaczylo sie na lpg.
jakas zawieche lapie ten ecu.
w tym prinsie jest jakis dziwny jakby emulator obrotow nie wiem czy czasami nie tutaj jest problem.
jak macie jakies pomysly to piszcie wink

6

Odp: prins vsi

ten emulator obrotów to zapewne M20 , montuje sie go wtedy jak sie komuś obr. nie chce szukać . Jeśli to komp to odeślij go do  Roberta Woitali z LTA-POLONIA naprawa 450 zł.

7

Odp: prins vsi

ogolnie dziwne bo podlaczony on jest do sygnalowego przewodu cewki.
takze czary mary niedziala

8

Odp: prins vsi

Tak właśnie dlatego jak bys podłaczył sygnał z prinsa od razu pod cewke zapłonową to mogło by go spalić , dlatego montuje sie ten emulator ( ten emulator eliminuje piki napięcia które powoduje cewka zapłonowa )

9

Odp: prins vsi

czyli jest to jakby filtr a nie emulator.
rozumiem ze w tym przypadku ktory opisuje to ewidentnie ecu lpg ??

10

Odp: prins vsi

Tak dobrze powiedziane jak filtr.
Co do problemu z przełączaniem na PB to sprawdz jeszcze jaka jest temperatura ECU jeśli jest za wysoka to też przełączy sie na PB nie sygnalizując błędu ( jeśli komp jest zamontowany blisko wentylatora albo wydechu )

11

Odp: prins vsi

Komp na podszybiu wiec mozebyc mu cieplo. jednak problem wystepuje od niedawna takze ta przypadlosc bym wykluczyl.
Zawsze w kompie zapisany blad to: blad cisnienia w idlu.

Tormin napisał/a:

co ciekawsze w programie cisnienie stoi na 2,5. bara jednak tak naprawde jest 0, obroty rowniez stoja na 0rpm. odczyty czasow wtrysku itp sa jak najbardziej w tym momencie ok.

wyglada jakby sie komp zawieszal

12

Odp: prins vsi

To wpisz mu w sensorach
RPM  13 wyskoczy wtedy stałe 1000 rpm ale wywal ten M20
Presure w sensorach wpisz 2 wyskoczy ciśnienie 3,5 bara i ustaw idle na 2,2 bara

13

Odp: prins vsi

Aha w wechicle wpisz też 220 idle level

14

Odp: prins vsi

witam, jestem tu nowy ale gaz mam od dawna, otóż mam prinsa w mondeo i potrzebuję softa który by mi działał, kupiłem na ebayu interfejs z programem ale nic nie mogę pozmieniac parametrów w nim, a ma ktoś z Was może właściwe parametry jakie powinny byc ustawione w prinsie przy silniku 2.0 w mondeo?
z góry dziękli,
problem polega na tym że bardzo mi szarpie i dusi sie przy ruszaniu, redukcji biegów i dużo zaczął palić

15

Odp: prins vsi

Tormin napisał/a:

Komp na podszybiu wiec mozebyc mu cieplo. jednak problem wystepuje od niedawna takze ta przypadlosc bym wykluczyl.
Zawsze w kompie zapisany blad to: blad cisnienia w idlu.

Tormin napisał/a:

co ciekawsze w programie cisnienie stoi na 2,5. bara jednak tak naprawde jest 0, obroty rowniez stoja na 0rpm. odczyty czasow wtrysku itp sa jak najbardziej w tym momencie ok.

wyglada jakby sie komp zawieszal

Moja sugestia to sprawdzenie zasilania ""po kluczyku"" często bywa że po jakimś czasie gniazdo bezpiecznika nie ma dobrego styku pomimo że są oryginalnie zarobione.Spróbuj dać na czas próby nawet napięcie bezpośrednio z akumlatora i przejedż te swoje 20 minut i zobacz czy będzie OK.Jeśli tak to wymień gniazdo i powinno być po problemie.

16

Odp: prins vsi

Dr.House napisał/a:
Tormin napisał/a:

Komp na podszybiu wiec mozebyc mu cieplo. jednak problem wystepuje od niedawna takze ta przypadlosc bym wykluczyl.
Zawsze w kompie zapisany blad to: blad cisnienia w idlu.

Tormin napisał/a:

co ciekawsze w programie cisnienie stoi na 2,5. bara jednak tak naprawde jest 0, obroty rowniez stoja na 0rpm. odczyty czasow wtrysku itp sa jak najbardziej w tym momencie ok.

wyglada jakby sie komp zawieszal

Moja sugestia to sprawdzenie zasilania ""po kluczyku"" często bywa że po jakimś czasie gniazdo bezpiecznika nie ma dobrego styku pomimo że są oryginalnie zarobione.Spróbuj dać na czas próby nawet napięcie bezpośrednio z akumlatora i przejedż te swoje 20 minut i zobacz czy będzie OK.Jeśli tak to wymień gniazdo i powinno być po problemie.

myslisz ze nomen omen problem za kazdym razem wystepowalby po 20 min gdyby bylo to gniazdo ?? obstawialbym bradziej ze wystepowanie problemu bylo by bardziej nieregularne.
sprawdze i dam znac

17

Odp: prins vsi

Dr.House napisał/a:
Tormin napisał/a:

Komp na podszybiu wiec mozebyc mu cieplo. jednak problem wystepuje od niedawna takze ta przypadlosc bym wykluczyl.
Zawsze w kompie zapisany blad to: blad cisnienia w idlu.

Tormin napisał/a:

co ciekawsze w programie cisnienie stoi na 2,5. bara jednak tak naprawde jest 0, obroty rowniez stoja na 0rpm. odczyty czasow wtrysku itp sa jak najbardziej w tym momencie ok.

wyglada jakby sie komp zawieszal

Moja sugestia to sprawdzenie zasilania ""po kluczyku"" często bywa że po jakimś czasie gniazdo bezpiecznika nie ma dobrego styku pomimo że są oryginalnie zarobione.Spróbuj dać na czas próby nawet napięcie bezpośrednio z akumlatora i przejedż te swoje 20 minut i zobacz czy będzie OK.Jeśli tak to wymień gniazdo i powinno być po problemie.

Podpowiedż dotyczyła braku wlaściwego odczytu ciśnienia i obrotów.Natomiast po namyśle może to być jednak ten emulator obrotów.Rada wytnij go,w jego miejsce emulator IM3,potrzebuje tylko + po kluczyku i masę trzeci kabel do przewodu rpm od prinsa/wyeliminujesz wszysko co mogłoby robić jakiekolwiek zakłócenia/Jeśli to nie pomoże to naprawa kompa.

18

Odp: prins vsi

Ok, a co myslisz na temat niemozliwosci zmiany parametrow. ?? jakis trefnfy soft czy interfejs ??

19

Odp: prins vsi

Tormin, A może tam jest tak jak w lr u mnie, okazało się że przewód idący do centrali miał w środku przebicie między przewodami,

20

Odp: prins vsi

Tormin napisał/a:

Ok, a co myslisz na temat niemozliwosci zmiany parametrow. ?? jakis trefnfy soft czy interfejs ??

Nie to nie tak,jeśli u góry przy napisie VSI Diagnostic masz tylko jedną gwiazdkę /jak zaobserwowałem na twoich fotkach z programu które umiesciłeś/to masz uprawnienia tylko do podglądu parametrow,aby mieć możliwość ich zmiany musisz mieć uprawnienia z 3 lub 5 gwiazdkami.A wracajac do tematu emulatora Prins potrzebuje widzieć obroty do uruchomienia się i poprawnej pracy,nie jest istotne czy to są obroty rzeczywiste czy też jakieś stałe generowane przez emulator.

21

Odp: prins vsi

Ok wiekszosc pytan doczekalo sie odpowiedzi za co serdecznie dziekuje. Podziele sie spostrzezeniami jak autko dojedzie.
A tak jeszcze dopytam Dr wink czy zmiana jakich kolwiek parametrow cos pomoze ?? jak dla mnie to ewidentnie wiszacy komp. wyjmowalem juz nawet trzpienie z elektrozaworow zeby wykluczuc przyciecia itp i dupa ciagle to samo.

22

Odp: prins vsi

Tormin napisał/a:

Ok wiekszosc pytan doczekalo sie odpowiedzi za co serdecznie dziekuje. Podziele sie spostrzezeniami jak autko dojedzie.
A tak jeszcze dopytam Dr wink czy zmiana jakich kolwiek parametrow cos pomoze ?? jak dla mnie to ewidentnie wiszacy komp. wyjmowalem juz nawet trzpienie z elektrozaworow zeby wykluczuc przyciecia itp i dupa ciagle to samo.

Tormin Jak już wcześniej pisałem twój problem leży na 99% w tym emulatorze obrotów,natomiast zmiana parametrow może być konieczna przy ustawieniu RC i offset aby auto nie falowało na obrotach bo widziałem że na wykresach sonda była cały czas bogata,a także do zmiany przelicznika po zastosowaniu wcześniej opisywanego emulatora IM3,żeby sterownik gazu widział stałe obroty/np.ustawiamy 1000obr./zmiana parametru Rpm fac - wpisz metodą prób jakąś liczbę aby otrzymać te 1000obr  -w zakładce sensors.Droga w kierunku trzpieni elektroz. w/g mnie jest błedna .Weż się za ten emulator.

23

Odp: prins vsi

obstawialem kompa lub emulator na poczatku (po tym jak umulem red i wymienilem filtry - pierwszy raz mialem taki filtr fazy lotnej ze nie szlo przez niego dmuchac) jednak z braku czesci na podmianke szukalem innych zachowac dlatego wyciagniete trzpienie, jakos ten gaz musi odciac.
zastanawiaja mnie jeszcze zwiechy tego ecu ale zobaczymy jak zarzuce nowy emulator. mowisz ze im3 sie to zwie.

24

Odp: prins vsi

przejechałem sie z kompem i takie błedy wywaliło

ktoś moze powiedziec mi co mogą sygnalizowac te błedy??

1) jak mu wcisłem w deche i odpusciłem - przełaczył się na benzyne
[URL=http://img227.imageshack.us/i/nokia2493.jpg/]http://img227.imageshack.us/img227/4416/nokia2493.th.jpg[/URL]


2) jak jechałem z górki z 200-300m na 5 biegu obroty około 1500-1700, cisnienie było stałe 1,25 - przełaczył się na benzyne
[URL=http://img502.imageshack.us/i/nokia2495.jpg/]http://img502.imageshack.us/img502/4980/nokia2495.th.jpg[/URL]


3) to moze miec jakies znaczenie ? bo jak montowali to tam na początku wpieli waz, a potem go wymontowali

[URL=http://img826.imageshack.us/i/sv200548.jpg/]http://img826.imageshack.us/img826/3905/sv200548.th.jpg[/URL]


moze to byc wina reduktora ( jest na gwarancji) ??

25

Odp: prins vsi

sslawek77 napisał/a:

przejechałem sie z kompem i takie błedy wywaliło

ktoś moze powiedziec mi co mogą sygnalizowac te błedy??

1) jak mu wcisłem w deche i odpusciłem - przełaczył się na benzyne
[URL=http://img227.imageshack.us/i/nokia2493.jpg/]Obrazek[/URL]


2) jak jechałem z górki z 200-300m na 5 biegu obroty około 1500-1700, cisnienie było stałe 1,25 - przełaczył się na benzyne
[URL=http://img502.imageshack.us/i/nokia2495.jpg/]Obrazek[/URL]


3) to moze miec jakies znaczenie ? bo jak montowali to tam na początku wpieli waz, a potem go wymontowali

[URL=http://img826.imageshack.us/i/sv200548.jpg/]Obrazek[/URL]


moze to byc wina reduktora ( jest na gwarancji) ??

Reduktor do czyszczenia i poprawki po producencie.