1

Odp: Toyota PRIUS + LPG ...???

Ja też mam na tapecie zakup Priusa albo Camry pod kątem konwersji ich do LPG. Kuszą mnie koszta i zasięgi. Przykładowo w Camry: na gazie 600-800km + na benzynie dalsze 1000km !!!

Priusa 2 generacji skonwertowano już parokrotnie, tu masz przykład:

[URL=http://priuschat.com/forums/gen-ii-prius-technical-discussion/82168-toyota-prius-2nd-gen-converted-lpg-hybrid.html]konwersja Toyota Prius Hybrid 2 Gen. na LPG[/URL]

Na temat konwersji Prusa 3 generacji - nic nie wyczytałem jak dotąd  necie. A to ma największy sens, bo to auto ma już odpowiednią dynamikę. Wersja Pruiusa 2 generacji z silniczkiem 1.5 litra - była przy wadze 1.7 tony troszkę przysłaba :-(((

Co do baterii - w jednym z największych serwisów Toyoty, a dzwoniłem w październiku 2011 odpowiedziano mi tak:

- Koszt baterii do starego Priusa (2 generacja) - to 10.000 PLN
- do nowego (3 generacja, baterie już Li-Ion nie NiMh) - 4000 PLN.

Ale podobno NIGDY jeszczen ikomu nie wymieniali baterii, bo... nikomu jeszczen ie padły. Żywotność tych baterii jest oceniana na 10 lat A Prius II gen to 2004 rok najwcześniej) i na jednym z forum wyczytałem, że człowiek handluje hybrydami w Stanach i Priusy mające po 150.000 mil, czyli ponad 200K km - mają nadal w bardzo OK stanie te akumulatory.

Więc aku i Prius czy Camry to ostatnia rzecz jaką będę traktował w formie przeszkody przez zakupem tego rozwiązania :-)

Gorzej jest z wtryskiem bezpośrednim i LPG. Tutaj kłania się firma Vialle i jej Vta generacja oraz rozwiązania LPdi i LPfi. Właśnie jestem na etapie drążenia tematu po stronie Vialle. Jak coś się dowiem - ogłoszę to :-)